Gå til innhold

betaler ikke husleie...

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Vi er noen som bor i kollektiv. Dette har fungert noenlunde greit, men i august så flyttet det inn en kompis av han ene etter at vi fikk et ledig rom. Problemet er at han kun har betalt to husleier siden han flyttet inn. Dvs at han (med januarhusleien) skylder fire husleier. Ettersom alle betaler inn penger til meg og jeg sørger for å få betalt huseier, blir dette på en måte mitt ansvar. Jeg er drittlei av å mase på penger som aldri kommer. Skal sies at noen av de andre ikke er så flinke heller, og jeg mener at når man er i midten av tjue-åra/nærmere tretti så bør man være voksen nok til å huske på husleia si sjøl.

Vi har ikke noen kontrakt oss i mellom, da vi som bor her er venner for langt tilbake og ikke har tenkt på det som nødvendig. Selvsagt dumt ser jeg nå, men lite å gjøre med. derfor vet jeg ikke helt om det er så lurt å kaste han ut, for da får vi vel aldri se noe mer til de pengene...

Pga dette ligger vi nå en måned etter med husleia + at vi har en strømregning som er forfalt for tre uker siden. Dette irriterer meg så grenseløst, og jeg lurer på om noen har noe godt råd å komme med?

Jeg håper snart på å flytte herfra sjøl, så derfor vet jeg ikke helt om jeg gidder jobben med å få inn en ny person nå heller. (Merkelig hvordan sånne ting alltid skal falle på oss jenter...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Poirot

Har få tips annet enn å si at dette blir nok en dyr lærepenge mht viktigheten av å ha kontrakter i orden, selv med venner....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontrakter er viktig, selv om det er venner, slik Poirot sier.

Hva med å ta ett fellesmøte, slik at alle får vite at dere kanskje blir kastet ut pga han? Og gi han en uke til å komme opp med pengene ellers selger dere /TVn/Stereoen/Oppvaskmaskinen hans? :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det er oppsigelsesgrunn. Ingen kan eller er tjent med noen som ikke betaler for seg. Antagelig har han sett at det går an å strekke strikken. Stopp dette mens dere har råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du kontaktet den dere leier av? Står du alene i kontrakten?

Uten noe skriftlig sliter du nok litt dessverre nå ja... Sett alle tingene hans sett på gangen! Ta pant i hans eiendeler. Ring foreldrene hans...et eller annet for å være skikkelig teit, men jeg vet ikke om det hjelper på å få pengene han skylder deg...

Kanskje du er så heldig og bli enig med huseier om en avtale slik at du ikke lider økonomisk av det....

Jeg ønsker deg lykke til! Jeg vet hvor kjipt det er å kreve inn penger....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...