Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag har jeg trykket i meg ihvertfall 5 skiver med norskt bondebrød. Er av typen halvstekt, spiste de når de kom rett ut av ovnen, glovarme. Nå er jeg veldig oppblåst og kvalm. Kommer dette til å gå over? Ser høygravid ut, er det pga gjæren eller? Og jeg legger vel ikke noe mer på meg av varme brød enn jeg ville ha gjort med andre brød?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spiller ingen rolle om brødet er varmt eller kaldt nei. Mange blir oppblåst av gjør, hvetemel, mel generellt. Det går over..

Skrevet

Nei, du kommer til å være oppblåst resten av livet.

• Liker 1
Skrevet

Kanskje du er glutenintolerant? Det er utrolig mange som er det. Prøv glutenfritt brød, eller knekkebrød eller lag eget brød (forum.lavkarbo.no har utrolig mange glutenfrie brødoppskrifter med nøtter, frø og sånt). Hvis du absolutt må ha brød da. Jeg har spist lavkarbo i 3 år og spiser sjeldent brøderstatninger. Det var etter at jeg skiftet kosthold at jeg skjønte at jeg var glutenintolerant. Jeg hadde løs mage halvparten av tiden før, men jeg tenkte ikke så forferdelig mye over det. Det var liksom bare slik. Og jeg hadde utrolig mye gass. Men uten gluten har jeg det uendelig mye bedre. Jeg fiser bare noen få ganger om dagen og da bare bittelitt. Jeg vil tro at det er 1/20 av gassen jeg hadde før. Og avføringen er så godt som alltid normal nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...