AnonymBruker Skrevet 5. februar 2012 #1 Skrevet 5. februar 2012 Samboer har 2,3 mill i lån, jeg 750 000. Det er kun han som står som eier på huset. Jeg har kun lånet. Nå nærmer det seg sannsynligvis et brudd og salg av hus. Overskuddet blir ca 1,5 mill tror vi, Min samboer vil vi skal dele overskuddet i to, selv om han har betalt det meste på huset.Jeg har vært hjemme med barn. Hvordan gjør vi dette i praksis siden jeg ikke står som eier på huset. Kan vi og banken ordne det slik at vi enkelt og greit deler overskuddet? Eller må samboer gi med dette i gave? Og hvordan er det da, må vi betale skatt av beløpet jeg skal ha?
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2012 #2 Skrevet 5. februar 2012 Hvor mye lån + EK hadde han ved huskjøp, og hvor mye lån og EK hadde du ved huskjøp? Det viser hvor mye i % hver av dere "eier", mange deler også overskuddet basert på prosenten man eier.
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2012 #3 Skrevet 5. februar 2012 I dette tilfellet spiller det ingen rolle hvor mye lån og ek noen av oss har/hadde. Vi skal dele 50% av overskudd uansett. Venter på svar..
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2012 #4 Skrevet 5. februar 2012 Da gir dere bare beskjed om det til megleren som selger huset.
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2012 #5 Skrevet 5. februar 2012 Da gir dere bare beskjed om det til megleren som selger huset. Ok,så megleren har altså med dette å gjøre. Trodde det var banken jeg. Men blir dette da regnet som en gave fra sambo til meg, og hva da med skatt?
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2012 #6 Skrevet 5. februar 2012 Megler har da ingenting med dette å gjøre. Dere gir bare beskjed til banken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå