Noranora Skrevet 5. februar 2012 #1 Skrevet 5. februar 2012 Jeg lurer på om det er noen her som er kjent med reiseruter til Hovden? Jeg bor i Sandnes (stavanger) og har planer om å dra til Hovden ei helg med noen venninner. Vi har mest lyst til å ta fly, i og med at det tar ganske lang tid med buss/tog. Men vi vil ikke at det skal bli alt for dyrt heller. Er det noen som har noen tips til hva vi kan gjøre? Hadde blitt så glad for svar!
Fiona789 Skrevet 17. februar 2012 #2 Skrevet 17. februar 2012 Hei Hvis dere tar fly så må dere uansett ta buss i 3- 4 timer for å komme til hovden. Det billigste vil jeg tro at er å ta egen bil eller tog til kristiansand og så buss til hovden
Henkie Skrevet 18. februar 2012 #3 Skrevet 18. februar 2012 Glem fly. Buss/tog fra Sandnes til Kristiansand - så buss fra Kristiansand til Hovden. Eneste løsning, bortsett fra egen bil da...
Sulosi Skrevet 18. februar 2012 #4 Skrevet 18. februar 2012 Buss fra kristiansand til hovden koster ca 800,- så det er nok mer lønnsomt å kjøre.
Gjest SemperFi Skrevet 18. februar 2012 #5 Skrevet 18. februar 2012 Det enkleste er å kjøre via kristiansand, tar ca 3t.
Sulosi Skrevet 18. februar 2012 #6 Skrevet 18. februar 2012 Stavanger til kristiansand tar i overkant tre timer pluss tre timer til hovden. Inkludert pause må man beregne 7 timer totalt. Var på hovden i fjor og det var veldig dårlige veier da, telehiv, så vi brukte nesten 4 timer krs - hovden. Jeg ville heller reist til Sirdal om jeg hadde bodd i rogaland.
Gjest SemperFi Skrevet 18. februar 2012 #7 Skrevet 18. februar 2012 Gode veier og forholder opp dit nå, jeg kjørte innom Hovden på vei til Haukeliseter sist uke. Men har noen venner som er der oppe nå, de melder gode forhold i bakkene og gode veier å kjøre på.
Kjetil E Skrevet 18. februar 2012 #8 Skrevet 18. februar 2012 Målt i kjørelengde er det ihvertfall betrkatlig kortere og ta RV42 via Sirdal til Evje for så å følge RV 9 oppover til Hovden. Er en del mil kortere enn å kjøre om Kristiansand. Dog usikker på hvordan RV42 er å kjøre på kontra E39
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå