Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nå vært igjennom en intervjuprosess med både 1. og 2. gangsintervju.

Fikk vite dagen etter siste intervju at det sto mellom meg og en annen, men at de nå trengte lenger tid på evalueringen. Jeg ville da bli kontaktet om en 2 ukers tid.

Jeg synes dette er ganske så lenge å vente når det bare står mellom to stykker. Eller er det bare meg? Har noen av dere andre ventet så lenge?

Hadde besøk av familie igår og da var det noen som sa at de kanskje har tilbudt stillingen til noen andre og venter på tilbakemelding fra personen om de takker ja. Hvis personen takker nei så får jeg isåfall jobben. Ble litt satt ut av det. Er det vanlig å ikke informere om det isåfall? Er et stort selskap jeg har søkt stilling i.

Tusen takk for svar, venter spent her da jeg har utrolig lyst på jobben! :hallo:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan aldri tenke meg at arbeidsgiver gir en arbeidssøker 2 uker på å tenke over om han/hun vil ha jobben når de har flere å velge mellom. Om de hadde gitt personen tilbud om jobben, så regner jeg med de hadde sagt det til deg.

Det er kanskje litt lenge, men de har vel et vanskelig valg da.. :) lykke til i alle fall, håper du får et positivt svar ganske snart.

• 3 uker senere...
Skrevet

Kan aldri tenke meg at arbeidsgiver gir en arbeidssøker 2 uker på å tenke over om han/hun vil ha jobben når de har flere å velge mellom. Om de hadde gitt personen tilbud om jobben, så regner jeg med de hadde sagt det til deg.

Det er kanskje litt lenge, men de har vel et vanskelig valg da.. :) lykke til i alle fall, håper du får et positivt svar ganske snart.

Da kan jeg gi en update!

Jeg tok kontakt med de den 17. februar, siden det da hadde gått to uker og purret. De trengte da enda en uke, og jeg sitter her nå og krysser fingrene hardt for at de ringer idag. Hvis ikke begynner jeg å bli lei av å purre på de.. Begynner å bli litt sliten av det... :(

Skrevet

2 uker var litt lenge. Spesielt når det står mellom kun 2 stk.

Forrge sommer begynte jeg å søke ny jobb. 2 ganger kom jeg til siste runde. Den ene gangen fikk jeg beskjed om at jeg skulle få beskjed innen 1 uke. Den andre gangen fikk jeg beskjed dagen etter.

Forstår at du er spent og synes det er ille å vente. Lykke til!

Skrevet

Den som får tilbud om jobben har vel kanskje to uker på å tenke seg om. Men da er det i tilfelle rart det tar enda en uke, hvis det er slik at de har gitt den andre personen tilbudet.

Lykke til uansett :)

Skrevet

Synes også det er rart å vente 3 uker når det står mellom to.

Måtte purre igjen igår ettermiddag. og fikk en mail noen timer senere om de kunne få referansene mine. (Disse ga jeg på førstegangs-intervjuet...), så jeg sendte de igjen. Hvis de er bra så skulle jeg få et tilbud :D Så er mega-happy! Men aner jo ikke hvor lenge jeg må vente på dette nå da...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...