TonjeR90 Skrevet 5. februar 2012 #1 Skrevet 5. februar 2012 Har det problemet at ei venninne av meg som er utdannet frisør skulle få stusse tuppene mine litt, for det trengtes. Så jeg hadde god tro på at det ble gjort slik jeg ville, bare tuppene. Dette ble jo gjort hjemme, uten speil så fikk jo ikke sett hvordan det ble før etter hun var ferdig. Jeg sa hun kunne klippe noen få lag, slik at man kan style det litt. Da hun var ferdig skulle jeg endelig få se, og når jeg da ser meg i speilet har jeg fått en guttesveis, og ser helt forferdelig ut. Har alltid hatt langt hår og passer ikke i kort hår. Og nå vet jeg ikke hvordan jeg skal få sagt det til henne at det ble helt feil uten å såre henne for mye. Men hun lovte jo exstension om jeg ikke ble fornøyd eller at det ble for kort, men vet ikke om hun holder ord på dette. Er så misfornøyd at jeg begynner å gråte bare jeg kjenner hvor kort det er. Noen som har noe tips om hvordan jeg skal få sagt det eller lignende?
Gjest Apophis Skrevet 5. februar 2012 #2 Skrevet 5. februar 2012 "Du, eg er ikkje fornøyd med resultatet. Eg vil gjerne ha extentions på i RETT farge slik som du lovte meg, eg trives ikkje med så kort hår eller denne sveisen. Det blei ikkje heilt slik som eg hadde tenkt/håpte på." (((Evt. det eg hadde sagt: "Du får aldri røre håret mitt med ei saks igjen!"))) Det bør få ut budskapet. Men stoler du på ho til å klare å sette på extensions uten å gjøre det verre enn det allerede er? Eg hadde aldri turt å la frisørlærling få røre håret mitt, venn(inne) eller ei. Sist eg var hos lærling endte eg opp med å få 5 cm for mye klippet av, masse hårfarge på klærne og masse flekker i ansiktet, i nakken og på halsen. Og eg har sett bilder av ein bekjent etter å ha vært prøvedukken for ei på frisørskule under ein prøve; skamklipt i ein grusomt stygg og ukledelig sveis (blanding av hockey og noe annet) og farget i ein GUL farge (det såg ut som om noe ekkelt hadde størknet i håret hennes). Skikkelig fælt. 2
Gjest Thessie! Skrevet 5. februar 2012 #3 Skrevet 5. februar 2012 Dersom du ikke vil såre henne kan du si ''det var ikke dette vi avtalte. Så det er ganske uvant for meg, og jeg var ikke forberedt på det. Jeg ønsker derfor å bruke extensions''. Men hadde det vært meg, så hadde hun fått hørt hva jeg synes. Når man avtaler hvor mye man skal klippe, så klipper man ikke mer enn det fordi man selv tror det blir fint.
TonjeR90 Skrevet 5. februar 2012 Forfatter #4 Skrevet 5. februar 2012 "Du, eg er ikkje fornøyd med resultatet. Eg vil gjerne ha extentions på i RETT farge slik som du lovte meg, eg trives ikkje med så kort hår eller denne sveisen. Det blei ikkje heilt slik som eg hadde tenkt/håpte på." (((Evt. det eg hadde sagt: "Du får aldri røre håret mitt med ei saks igjen!"))) Det bør få ut budskapet. Men stoler du på ho til å klare å sette på extensions uten å gjøre det verre enn det allerede er? Eg hadde aldri turt å la frisørlærling få røre håret mitt, venn(inne) eller ei. Sist eg var hos lærling endte eg opp med å få 5 cm for mye klippet av, masse hårfarge på klærne og masse flekker i ansiktet, i nakken og på halsen. Og eg har sett bilder av ein bekjent etter å ha vært prøvedukken for ei på frisørskule under ein prøve; skamklipt i ein grusomt stygg og ukledelig sveis (blanding av hockey og noe annet) og farget i ein GUL farge (det såg ut som om noe ekkelt hadde størknet i håret hennes). Skikkelig fælt. Blir ikke slik at hun får sette på exstension nei Det tør jeg ikke nå, vet jo om en plass man får satt på ekte hår til 2000-3000 kr, er jo dyrt uansett om hvor man gjør det, men der er det jo billigere:) Men om hun kommer til å ihvertfall betale mesteparten vet jeg ikke. For ettersom jeg må sette på exstension som jeg må ha en stund så er det jo ikke aktuelt med falskt eller clip on. Føler meg ganske slem mot henne egentlig.
Gjest Thessie! Skrevet 5. februar 2012 #5 Skrevet 5. februar 2012 Blir ikke slik at hun får sette på exstension nei Det tør jeg ikke nå, vet jo om en plass man får satt på ekte hår til 2000-3000 kr, er jo dyrt uansett om hvor man gjør det, men der er det jo billigere:) Men om hun kommer til å ihvertfall betale mesteparten vet jeg ikke. For ettersom jeg må sette på exstension som jeg må ha en stund så er det jo ikke aktuelt med falskt eller clip on. Føler meg ganske slem mot henne egentlig. Det er hun som har gjort noe hun ikke skulle. Man skamklipper ikke venninnen fordi man tror det blir fint, uten en gang å høre med venninnen hva hun synes. Det gjør man bare ikke.
TonjeR90 Skrevet 5. februar 2012 Forfatter #6 Skrevet 5. februar 2012 Det er hun som har gjort noe hun ikke skulle. Man skamklipper ikke venninnen fordi man tror det blir fint, uten en gang å høre med venninnen hva hun synes. Det gjør man bare ikke. Sant det. Men hvordan skal man få sagt det til ei venninne å få henne til å ihvertfall være med å betale for hair exstension?
Mr.Omg Skrevet 5. februar 2012 #7 Skrevet 5. februar 2012 Jeg hadde klikka hvis noe sånt hadde skjedd meg "Hva faen har du gjort?! Fiks det nå!" Uff, stakkars deg Kan du ikke bare si at "du, jeg er ikke fornøyd med frisyren du ga meg. Jeg liker ikke å ha kort hår. Når kan du ordne exstentions?". Det er hun som har gjort noe galt, ikke du.
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2012 #8 Skrevet 5. februar 2012 Du kan jo diskré spørre om hun kan hjelpe deg med å finne den rette fargen til de ny extensionene dine, eller om hun har et merke hun vil anbefale. Da skjønner hun det sikkert. 1
MariaHan Skrevet 5. februar 2012 #9 Skrevet 5. februar 2012 Jeg ville saksøkt personen og krevd erstatning. Finnes sikkert advokater som kan hjelpe. 1
Tullamore Dew Skrevet 5. februar 2012 #10 Skrevet 5. februar 2012 Jeg ville saksøkt personen og krevd erstatning. Finnes sikkert advokater som kan hjelpe. Tror det hadde endt opp jævlig mye dyrere enn å bare ta å betale extensions selv, i såfall. Advokater er dyre saker. Hvis jeg var deg, ts, så hadde jeg sagt i fra til venninnen min at å stusse tuppene betyr å stusse tuppene, og ikke ødelegge hele frisyren. Det bør hun lære seg hvis hun skal klippe folk mot betaling, jeg hadde blitt mektig forbannet. Undersøk mye om extension før du velger å sette det i, har noen venninner som angrer veldig på at de tok extension, for det skadet deres naturlige hår noe grusomt.
Djungelvrål Skrevet 5. februar 2012 #11 Skrevet 5. februar 2012 Du kan ikke sette extenions på guttekort hår, det blir ALDRI bra. Man ser overgangen og det blir bare seende tacky ut. Spar det heller ut igjen.
Gjest Glenfarclas Skrevet 5. februar 2012 #12 Skrevet 5. februar 2012 Jeg har ikke snøring på extensions, men det virker jo på flere her som det er lite smart. Mitt forslag til deg, TS, er å gjøre det beste ut av den sveisen du har fått (med hårklemmer osv.) mens det vokser ut. Og si fra på en tydelig måte til venninna di.
-Turtle Skrevet 5. februar 2012 #13 Skrevet 5. februar 2012 Du hadde langt hår, og bare tuppene skulle klippes? Og det ble guttekort? Frisøren må jo ha gjort det i søvne.. Og hvordan er det mulig at du ikke merket at såpass mye hår forsvant? For jeg fikk nemlig inntrykk av at det ble klipt en god del. Man kjenner jo det, og selv om det ikke er speil, så får du vel med deg hva som havner på gulvet? :s 1
Gjest Gjest_Dreamdrops Skrevet 5. februar 2012 #14 Skrevet 5. februar 2012 Du hadde langt hår, og bare tuppene skulle klippes? Og det ble guttekort? Frisøren må jo ha gjort det i søvne.. Og hvordan er det mulig at du ikke merket at såpass mye hår forsvant? For jeg fikk nemlig inntrykk av at det ble klipt en god del. Man kjenner jo det, og selv om det ikke er speil, så får du vel med deg hva som havner på gulvet? :s Tenkte det samme selv. Jeg hadde ganske tydelig merket om det datt flere cm av håret mitt på en gang, ned på gulvet.
TonjeR90 Skrevet 5. februar 2012 Forfatter #15 Skrevet 5. februar 2012 Altså,jeg merket at håret ble lettere, men ikke så kort. Litt vanskelig og se hvor kort det blir når hun står å klipper kun bak og slipper håret bak meg slik at jeg ikke hadde mulighet til å se.. Har hatt exstension før, som da ble sveiset på hjemme sammen med en annen venninne og det ble ganske bra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå