AnonymBruker Skrevet 5. februar 2012 #1 Skrevet 5. februar 2012 Hei, reiser til Gdansk snart og lurte på om noen hadde tips ifht shopping, uteliv, middag? Takker for alle forslag:)
Thomasine Skrevet 7. august 2012 #2 Skrevet 7. august 2012 Ser at du fikk heller dårlig med svar...men nå reiser jeg til helgen? Har du noen tips å komme med nå?? Gjerne konkrete navn på steder å spise på, utelivssteder , shoppingsentre m.m...
Belle de Jour Skrevet 7. august 2012 #3 Skrevet 7. august 2012 Har kanskje ikke så bra svar på spørsmålet ditt, men Gdansk er på en måte koblet sammen med to andre byer, Sopot og Gdynia, populært kalt threecities. Toget går mellom disse tre byene, og det tar ikke lange tiden. Sopot og Gdynia har helt fantastiske sandstrender, og det går an å gå langs strandlinja mellom disse byene.
Thomasine Skrevet 16. august 2012 #4 Skrevet 16. august 2012 Turen til Gdansk var fantastisk!! Tror nesten jeg synes denne byen er koseligere enn Krakow, jeg... Vi betalte 70 sloty med taxi til Sopot, det tilsvarer i overkant av 120,-. Det var det verdt! Ellers er byen veldig ren, og har flotte fasader!! Kan gå og kikke på arkitekturen leeenge... Shopping kan man gjøre masse av. Billig og mye fint! 2 shoppingsentre, den ene litt lengre unna. Den litt lengre unna; Galerya Baltika, var mye større og hadde mange spennende butikker som vi ikke har her i Norge... Jeg er ikke en av dem som reiser til utlandet for å shoppe på H&M, Kappahl og Cubus, men for de som måtte ønske det finnes det der også... I gatene i Gdansk var det km på km med boder/marked. Og her snakker vi ikke den slags marked du finner i syden, men kvalitets "handcraft"! Masse flotte figurer i keramikk, rav-smykker, linklær/-duker, skinnvesker, strikk....m.m Og det beste av alt - det er billig!!! Maten er billig også, middag for 1 med øl, dessert kom på mellom 80 -100,- Verdens største mursteinkirke ligger noen parallellgater fra hovedtorget...har rommet 25000 mennesker!! Vel verdt et besøk ' Det blir familietur med barna neste sommer hit - og da skal vi bla på stranda i Sopot!! Som har Europas lengste molo fra brygga der...
Thorn Skrevet 21. august 2012 #5 Skrevet 21. august 2012 I gatene i Gdansk var det km på km med boder/marked. Og her snakker vi ikke den slags marked du finner i syden, men kvalitets "handcraft"! Masse flotte figurer i keramikk, rav-smykker, linklær/-duker, skinnvesker, strikk....m.m Og det beste av alt - det er billig!!! Trekker opp denne igjen, jeg! Reiser snart til Gdansk selv, og tenker å få gjort unna litt julegaveshopping når jeg er der. Er det noe du kjøpte som du har vært spesielt fornøyd med, Thomasine? Hvordan er prisnivået på markedet? Er det noen butikker du vil anbefale som ikke finnes i Norge?
Thomasine Skrevet 22. august 2012 #6 Skrevet 22. august 2012 Hmmm...jeg kjøpte egentlig bare noe klær og litt "stæsj" til unga, men det er masser av julegaver der! Blant annet flotte eller kule figurer av keramikk og tre. Vanskelig å vite hva du liker da... Prisnivået er billig - vi betalte for en nydelig engel av keramikk, ca 20 cm høy, 30 NOK. Jeg kjøpte meg en linbukse til 50 NOK. Skoletter til 100 NOK (Ikke skinn riktignok...) MIddag med drikke til - ca 115 NOK På kjøpesentrene har de flere butikker vi ikke har i Norge, må egentlig bare ta en tur... Ville satset på det litt lengre unna først; Galeria Baltyka. Er en Outlet (Fashion House) ca. 30 min fra Gdansk også...visstnok billig, men vi kom oss aldri dit...kofferten var full... Kos deg - skal dit til sommeren igjen!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå