AnonymBruker Skrevet 5. februar 2012 #1 Skrevet 5. februar 2012 Lurte på når selvangivelse kommer, og ca. når må de leveres????
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2012 #2 Skrevet 5. februar 2012 Er det ikke mars? Lurer på det samme selv. Og lurer på hva man gjør når noe der ikke stemmer. Har aldri gjort noe med den før for det har stemt, men i år har jeg solgt bilen min, og tror den kommer til å stå der som en verdi. Hvordan gjør man da?
CalidumCor Skrevet 5. februar 2012 #3 Skrevet 5. februar 2012 Selvagivelsen pleier å sendes ut i månedskifte mars/april, og må leveres innen 30 april
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2012 #4 Skrevet 5. februar 2012 Mener å huske at de hjalp folk på Oslo S i fjord. Ellers er vel bare å kontakte skattekontoret selv
Orchideae Skrevet 5. februar 2012 #5 Skrevet 5. februar 2012 Jeg er så spent! Føler at jeg har betalt nok skatt, da jeg hadde tre jobber, en med tabelltrekk og to med 36%.. MEN jeg vet jo ikke. Håper bare det går bedre enn i fjord. 9000,- i baksmell..........
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2012 #6 Skrevet 5. februar 2012 Jeg er så spent! Føler at jeg har betalt nok skatt, da jeg hadde tre jobber, en med tabelltrekk og to med 36%.. MEN jeg vet jo ikke. Håper bare det går bedre enn i fjord. 9000,- i baksmell.......... Dette er ikke noe å være spent for, du kan jo finne ut nå allerede hvordan resultatet blir. det ligger en kalkulator på skatteetatens nettsider. Den kan forøvrig også benyttes før året er omme, så går det an å trekke mer (eller mindre) skatt i november/desember for å justere. Ærlig talt synes jeg det er litt merkelig med voksne mennesker som ikke har såpass med kontroll på økonomien sin at de ikke vet om de går i pluss eller mange tusen i minus... 3
Østlandet Skrevet 5. februar 2012 #7 Skrevet 5. februar 2012 Dette er ikke noe å være spent for, du kan jo finne ut nå allerede hvordan resultatet blir. det ligger en kalkulator på skatteetatens nettsider. Den kan forøvrig også benyttes før året er omme, så går det an å trekke mer (eller mindre) skatt i november/desember for å justere. Ærlig talt synes jeg det er litt merkelig med voksne mennesker som ikke har såpass med kontroll på økonomien sin at de ikke vet om de går i pluss eller mange tusen i minus... Der sa du vel det jeg også stadig tenker, når jeg leser her..... Ønsker mer relevant privatøkonomi inn i skolen.
Drizzt Skrevet 5. februar 2012 #8 Skrevet 5. februar 2012 Siste gang jeg snakket med Skatteetaten angående noe annet, fortalte de at selvangivelsene kommer i begynnelsen av april. I år forventer jeg at jeg får penger tilbake, men vi får se.
Orchideae Skrevet 5. februar 2012 #9 Skrevet 5. februar 2012 Dette er ikke noe å være spent for, du kan jo finne ut nå allerede hvordan resultatet blir. det ligger en kalkulator på skatteetatens nettsider. Den kan forøvrig også benyttes før året er omme, så går det an å trekke mer (eller mindre) skatt i november/desember for å justere. Ærlig talt synes jeg det er litt merkelig med voksne mennesker som ikke har såpass med kontroll på økonomien sin at de ikke vet om de går i pluss eller mange tusen i minus... Vel, jeg har gått over til å bli lærling, i tilegg til å ha hatt en del forskjellige jobber igjennom året. Har hatt 4 forskjellige arbeidsplasser gjennom 2011, med både tabell og prosentrekk. Regner med å være på plussiden. Er forøvrig ganske mange som ikke vet om det går i + eller minus, men at de havner et sted i nærheten. Jeg vet jo at jeg ikke får en baksmell som ligner den i fjord. Dessuten har ikke jeg vært på arbeidsmarkedet i mer enn 5 år ca.
Zzyzx Skrevet 5. februar 2012 #10 Skrevet 5. februar 2012 Skatteetaten har en enkel skatteberegning på nettsidene sine, der all relevant informasjon kan legges inn. Ved å bruke denne aktivt kan man styre skattetrekket bedre gjennom året og sjekke hvordan landet ligger lenge før selvangivelsen kommer. Nå skal jo alle lønns- og trekkoppgavene og årsoppgavene ha kommet, så om man bruker ti minutter på den kalkulatoren så slipper man å være spent, og kan heller begynne å planlegge ekstra fradrag for å redusere restskatten for de det gjelder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå