AnonymBruker Skrevet 5. februar 2012 #1 Skrevet 5. februar 2012 Sitter i en litt kjedelig situasjon. Bor i et hus som jeg ønsker å selge så fort som mulig. Og ønsker selvsagt og tjene mest mulig på det, slik at jeg kan få egenkapital til å kjøpe noe nytt. Det sies jo at denne bolig festen snart vil ta slutt, er det lurt å bare selge nå? Hvor lenge skal man vente/ ikke vente? Er det dumt å selge hus på vinteren? Virker som det er mest gunstig å selge på våren. Er veldig usikker Egentlig er det litt arbeid igjen i hagen, men er ikke interessert overhodet i å gjøre det. Vet ikke om jeg taper masse på å ikke gjøre det, men da må jeg jo vente til tele i bakken forsvinner. Er det like greit å ikke gjøre det? Det vil jo koste litt penger, så det går kanskje opp i opp med hva jeg taper på det uansett? Eller er det best å vente til våren? Jeg tenker at det kanskje er OK at det er NOE å gjøre med huset, alt er pusset opp inne og veldig fint og ordentlig i alle rom, men det er kanskje ikke så dumt at det er litt å gjøre ute? Men jeg aner ikke, vil egentlig bare selge Noen som har noe peiling på ting som dette? Eller nylig har solgt hus/kjøpt hus?
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2012 #3 Skrevet 5. februar 2012 Spiller ingen rolle om det er litt som gjenstår ute så lenge du opplyser om det. Hadde vel solgt nå før snøen går for da ser folk faktisk ikke hvordan hagen egentlig er. Når du vet at du vil selge så er det bare å starte prosessen nå.
Gjest BamseB Skrevet 5. februar 2012 #4 Skrevet 5. februar 2012 Det sitter en megler ved siden av meg i skrivende stund. Hun sier at boligmarkedet er hetest i august-september, det er da folk blir uvenner og skal flytte fra hverandre Vent til høsten før du selger, boligmarkedet sprekker ikke over natta. Dessuten har du da tid til å ordne i hagen først!
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2012 #5 Skrevet 5. februar 2012 Er uaktuelt å vente til august-sept. Blir å selge nå eller fikse hagen så fort som f (som snøen smelter) og selge til våren. Har ikke mulighet til å vente lenger enn det pga. jobbsituasjonen. Jeg får desverre heller ingen glede av huset da jeg jobber ekstremt mye, 12 timer dagen er ikke uvanlig. Jeg bare sover her. Har ikke tid til å tenke på husarbeid å hagestell engang. Gjorde dette før, men ikke nå lengre. Så vil bare selge det, så kan noen bo her som kan ha glede av hagen og det å bo i et stort hus og alt som følger med. Opplyser selvsagt om tilstanden i hagen, og det ser de også, selv om det er snø over, så ser man at litt må gjøres. Bare håper ikke jeg taper mye penger på det. Har gjort ganske mye her av opppussing invendig og brukt mye penger.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2012 #6 Skrevet 6. februar 2012 Hvor lenge tror dere boligfesten vil vare? 1 måned til? Frem til sommeren? Ut året? Føler dere det haster å selge?
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2012 #7 Skrevet 6. februar 2012 Jeg ville solgt nå hvis det passet meg. Her hvor jeg bor er det svært få boliger til salgs, og da blir det ofte kniving om de få som ligger ute. Vi kjøpte bolig i fjor vinter, tomta var dekt med snø. Og det var mye rart som dukket opp da snøen smeltet. Det var ikke anlagt plen, hagen var en uhyggelig blanding av ørken og leire, men det var jo ikke noe vi kunme klage på. Så vi brukte mye tid på å få sådd plen og ryddet stein...
Gjest Ashley_Johanna Skrevet 11. februar 2012 #8 Skrevet 11. februar 2012 I hvert fall i Oslo/Akershus er det veldig få eneboliger og rekkehus ute til salgs nå, og de meglere jeg har snakket med anbefaler å selge så fort som mulig. Så det gjør vi... Bor i et flott hus med fin hage, men det er for mye jobb for oss. Vi vil heller bruke tiden på moro og fritidsaktiviteter ute. Så vi flytter FRA hus i forstaden og INN til byen igjen:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå