Gå til innhold

En annen datamaskin,deler denne IP-adressen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelp! Hva har skjedd?

Fikk opp denne meldingen i natt. Betyr det at noen har "stjålet" IP-adrssen min? Hva skal jeg gjøre nå da? Har så lite peiling på denne data-verden :gjeiper:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er det flere datamaskiner på nettverket ditt? var du inne på en spesiell side når det skjedde, er en del sider som ikke godtar 2 brukerkontoer fra samme ip(ikke lokal ip som maskinene har, men ip til router/modem på nett)

Skrevet

Vi har fire PCer, en Mac og to smart-telefoner på samme nettverk, og får stadig denne beskjeden. Trur det er som brukeren over meg beskriver.

Skrevet

Jeg vet at jeg fikk den beskjeden da jeg skulle ha konto på spotify. Sønnen hadde vært før meg og derfor fikk ikke jeg opprette en gratiskonto fordi det var snakk om samme nettverk og dermed samme ip-adresse.

Skrevet

Jeg vet at jeg fikk den beskjeden da jeg skulle ha konto på spotify. Sønnen hadde vært før meg og derfor fikk ikke jeg opprette en gratiskonto fordi det var snakk om samme nettverk og dermed samme ip-adresse.

Akkurat i scenariet du beskriver her, er det vel Spotify som vil hindre deg i å opprette flere gratiskontor for å hindre "misbruk" av tjenesten deres, da om jeg ikke husker feil de har lagt inn enn sperre på hvor mange ganger en kan spille en sang på gratisversjonen.

Når det gjelder TS sitt problem, skal jeg prøve å forklare dette enklest mulig; om dette er en melding som dukker opp i Windows (nede i høyre hjørne) vil det si at det er konflikter på ditt nettverk. Dette kan skyldes at din router ikke klarer å fordele "IP-Adressene" riktig ut på nettverket.

Mulige årsaker:

* Noen som kobler seg på nettverket ditt (vurder å bytte nøkkel dersom du benytter trådløst nettverk, evt. aktivere bruk av nettverksnøkkel om du ikke allerede har det)

* Begrenset antall tilgjengelig IP-Adresser (fra nettleverandør), hør med nettleverandør om dette vedvarer. Det er mulig du må gå til innkjøp av router i tillegg til ditt modem.

* Kluss med navneserver (router som deler ut ip-addresser), hør med en fagkyndig som kan hjelpe deg å sette opp dette på riktig måte.

Som du nevner kan noen ha "stjålet" IP-adressen din, men dette er ytterst sjeldent. Om dette problemet ikke vedvarer ville jeg nok ikke bekymret meg.

Dersom du ikke har sikret det trådløste nettverket ditt, ville jeg anbefalt å gjort dette først.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...