Gå til innhold

Jomfrudom & jomfruhinne

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det er egentlig ganske enkelt:

Jomfruhinnen er et reelt fysisk fenomen. Den er der til du

a) mister den ved ditt første samleie

b) tar den selv med leketøy eller lignende situasjoner

c) holder på med aktiviteter som gjør at den ødelegges, f.eks sykling ol.

Jomfru er du til du har hatt seksuelt samkvem med en annen person.

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Gjest ms_kwang
Skrevet

Vel heldigvis er det ikke bare jeg som har ett "merkelig" syn ;)

Gjest Grønnblomst
Skrevet

Har man hatt sexuelt samvær med en annen person er man ikke lenger jomfru. Helt uavhengig av om det var frivillig eller voldtekt.

Det mener jeg også

Skrevet

Denne tråden skulle hatt en poll, så vi kunne sett resultatene klart.

Du er jomfru til du har hatt sex. Om jomfruhinnen er sprukket eller ikke, er fullstendig irrellevant.

• Liker 4
Gjest Grønnblomst
Skrevet (endret)

Det er egentlig ganske enkelt:

Jomfruhinnen er et reelt fysisk fenomen. Den er der til du

a) mister den ved ditt første samleie

b) tar den selv med leketøy eller lignende situasjoner

c) holder på med aktiviteter som gjør at den ødelegges, f.eks sykling ol.

Jomfru er du til du har hatt seksuelt samkvem med en annen person.

forskjellige meninger om dette her inne ja, men enig med deg :)

Endret av Grønnblomst
  • Liker 3
Skrevet

Du har tydeligvis gått glipp av seksualundervisningen på skolen.

• Liker 3
Skrevet (endret)

Jeg ser det er mange missforståelser om hva jomfruhinnen er. Det er ikke en hinne i det hele tatt. Dere bør virkelig lese Kvinneguidens artikkel Myter om jomfruhinnen.

Endret av CCL
Gjest Grønnblomst
Skrevet

Jeg ser det er mange missforståelser om hva jomfruhinnen er. Det er ikke en hinne i det hele tatt. Dere bør virkelig lese Kvinneguidens artikkel Myter om jomfruhinnen.

Da lærte jeg noe nytt i kveld :)

Men mener fremdeles at jomfru er man til man har sex med noen.

• Liker 1
Skrevet

Jeg tar denne jomfruhinneforskningen med en klype salt... Det påstås at gynekologer ikke kan se på underlivet om man har hatt samleie eller ikke. Det som er litt rart da er at jeg var hos gynekolog som 13-åring mens jeg fremdeles var jomfru, og han kommenterte at "der har vi jomfruhinnen" og konkluderte med at han måtte bruke mindre spekulum. Jeg hadde fått mensen og var vel medisinsk sett kjønnsmoden, så man skulle jo tro at denne "kransen" burde vært ikke-eksisterende etter det forskningen presentert her på KG sier. Var denne gynekologen synsk da kanskje? Jeg hadde ingen rar medisinsk tilstand med helt tett hinne over skjeden eller noe sånt heller, var og er helt normal nedentil.

Jeg var i tillegg hos gynekolog senere i litt eldre alder, og fremdeles jomfru, og opplevde stort ubehag ved innføring av spekulum. Gynekologen hadde også skrevet i journalen min at "pasienten ikke hadde hatt samleie og derfor oppstod det problemer med å få gjennomført undersøkelsen". Dette fikk jeg vite fordi jeg ved neste undersøkelse ble spurt om det fremdeles var tilfelle. Når jeg denne gang hadde hatt samleie gikk undersøkelsen problemfritt. Jeg var på ingen måte mindre nervøs ved GU etter å ha hatt samleie enn jeg var som jomfru, jeg var like nervøs og anspent.

Jeg var i tillegg en av disse "nysgjerrige pikene" som tidlig begynte å kikke på sakene mine i speil, og jeg kunne faktisk se forskjell fra når jeg var jomfru og når jeg hadde hatt samleie. Det var større åpning og så litt annerledes ut. Mulig jomfruhinnen egentlig er en "jomfrukrans", men jeg hadde ihvertfall en synlig form for hudfold eller ekstra hudgreier der før jeg hadde samleie som nå ikke lenger er synlig. Greit at ikke alle jenter har like mye og at man ikke har et helt sceneteppe i åpningen, men å påstå at jomfruhinne som endres eller blir borte ved samleie bare er en myte, synes jeg er drøyt.

Forøvrig, for ikke å spore helt av, så mener jeg at jomfrudom er noe man har til man har debutert seksuelt sammen med noen andre. Altså all form for sex, uansett penetrering eller bare ytre stimuli, sammen med andre betyr mistet jomfrudom (selv om evt krans/hinne er uberørt). Onani er ikke seksuell debut og gir heller ikke mistet jomfrudom. Om man har kransen/hinnen/greia intakt eller ikke avhenger av fysiske faktorer og kan være helt uavhengig av mistet jomfrudom eller ikke.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...