Bimbo Skrevet 5. februar 2012 #1 Skrevet 5. februar 2012 Det har vært en del tråder om bursdagsinvitasjoner med skolebarn, men hvordan gjør dere det dere som har bhg barn? Her er det 9 barn på avdelingen. Så er det noen venner utenom som må inviteres. De er tre jenter og seks gutter. Det blir i utgangspunktet for mange om jeg inviterer alle, av erfaring vet jeg at foreldrene gjerne blir med, og da har vi rett og slett ikke plass nok. Jeg kan ikke invitere bare jentene heller, for frem til nylig gikk de i små grupper på 3 stk, der det var jenta mi sammen med en annen jente og en gutt, føler ikke jeg kan la være å invitere denne gutten. Blir det feil å invitere jentene pluss denne ene gutten eller må jeg da ta alle? De er 4 år, så de kan fort få med seg at det blir invitert til selskap, selv om det ikke er snakk om å levere ut invitasjonene åpenlyst i bhg.
Rainbow Skrevet 5. februar 2012 #2 Skrevet 5. februar 2012 Så utrolig merkelig at foreldrene blir med. Det er jo ungen som er invitert. Da jeg var liten (min eneste referanseramme) inviterte vi alle jentene på avdelinga pluss 3-4 utenom. Og kanskje to gutter som jeg lekte litt med. Det ble altså alle jentene som var der og de guttene jeg hadde kontakt med. Guttene skjønner vel at de ikke har noe kontant med dattera di, og de er dessuten i flertall, så jeg hadde nok invitert bare ham og så alle jentene. Foreldrene burde ikke være med, de får komme og hente igjen! :-)
SummerJoy Skrevet 5. februar 2012 #3 Skrevet 5. februar 2012 Så utrolig merkelig at foreldrene blir med. Det er jo ungen som er invitert. Da jeg var liten (min eneste referanseramme) inviterte vi alle jentene på avdelinga pluss 3-4 utenom. Og kanskje to gutter som jeg lekte litt med. Det ble altså alle jentene som var der og de guttene jeg hadde kontakt med. Guttene skjønner vel at de ikke har noe kontant med dattera di, og de er dessuten i flertall, så jeg hadde nok invitert bare ham og så alle jentene. Foreldrene burde ikke være med, de får komme og hente igjen! :-) De er bare 4 år da, og har gjerne nettopp begynt med bursdagsfeiringer. Ikke alltid 4 åringer er "tøffe" nok til å bli igjen uten foreldre. Ikke før de har gjort det noen ganger iallefall. 2
Chiquita Skrevet 5. februar 2012 #4 Skrevet 5. februar 2012 Hva med å dele opp litt? Bhg-gjengen fra 12-14, og de andre vennene fra 16-18?
Gjest Mamma Skrevet 5. februar 2012 #5 Skrevet 5. februar 2012 Jeg er veldig nøye på at ingen skal utestenges . Iallfall der det er naturlig å be alle . Jeg har hatt barnebursdager med 18 barn , og vi har ikke god plass . Så jeg ville invitert alle fra barnehagen hvis de er i samme aldersgruppe , og venner utillegg . Foreldrene hadde jeg gjort klart for at de henter og leverer . Heller plass til alle barna , enn foreldre .
Gjest Mamma Skrevet 5. februar 2012 #6 Skrevet 5. februar 2012 De er bare 4 år da, og har gjerne nettopp begynt med bursdagsfeiringer. Ikke alltid 4 åringer er "tøffe" nok til å bli igjen uten foreldre. Ikke før de har gjort det noen ganger iallefall. Jeg har hatt bursdag for mine når de ble fire , og jeg må si de aller fleste fire åringer er trygge nok til å klare seg to timer uten mamma eller pappa . De er sammen med kjente barn , og har sett foreldrene til bursdagsbarnet i barnehagen . Foreldre får bli med unntak ... 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2012 #7 Skrevet 5. februar 2012 Kan da ikke være verre enn at man skriver i innbydelsen at "Vi skulle gjerne også hatt dere foreldre til sted, men siden vi ikke har så stor plass, så ønsker vi at dere bare leverer og henter. Håper for forståelse for dette". Ellers ville jeg prioritert barnehagegruppen foran andre venner, evt. fordelt det på to bursdager om nødvendig.
Gjest imli Skrevet 5. februar 2012 #8 Skrevet 5. februar 2012 Eg tykkjer det blir teit å ha to barnebursdagar, og ser ikkje noko problem i å invitere delar av avdelinga, så lenge du berre inviterar ca halvparten. Det er jo måte på kor mange ein kan invitere - ungane har jo ofte sysken, vener utanom bhg og vener frå andre avdelingar i barnehagen - ein kan jo fort ende opp med 20-30 gjester. Det er det mange som verken har plass eller råd til.
tingeling Skrevet 5. februar 2012 #9 Skrevet 5. februar 2012 Sjekk om barnehagen har noen grupper som de bruker. Alle ni er vel ikke like gamle. Du kan jo invitere dem som er født samme år som barnet ditt. I barnehagen hos oss liker de at man holder seg til rammer so m er enkle å forklare for barna: feks alle barna i solgruppen er invitert.
Arkana Skrevet 6. februar 2012 #10 Skrevet 6. februar 2012 Jeg har hatt bursdag for mine når de ble fire , og jeg må si de aller fleste fire åringer er trygge nok til å klare seg to timer uten mamma eller pappa . De er sammen med kjente barn , og har sett foreldrene til bursdagsbarnet i barnehagen . Foreldre får bli med unntak ... Her er det helt vanlig å ha med foreldrene sine. I de barnebursdagene vi har vært i har foreldrene alltid vært med uansett alder (I en bursdag var barna fra 3 år og opp og selv 5-6-åringene hadde foreldrene med). 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2012 #11 Skrevet 6. februar 2012 Kan da ikke være verre enn at man skriver i innbydelsen at "Vi skulle gjerne også hatt dere foreldre til sted, men siden vi ikke har så stor plass, så ønsker vi at dere bare leverer og henter. Håper for forståelse for dette". Det syns jeg ikke går an når det er snakk om 4-åringer. Det er gjerne det året man starter med barnehagebursdager, og veldig mange er ikke modne nok til å bli forlatt på dørstokken. En 4-åring er heller ikke forutseende nok til å gjøre en avtale som at "når du kommer på bursdagen må du være der alene". Plutselig snur de om og vil ikke likevel. Har man ikke mulighet til å be inn foreldrene den tiden det tar til barna er varm i trøya må man nesten nøye seg med å be færre. Vil tro at ca. halvparten av 4-åringene vil ha behov for å ha mamma eller pappa der en stund. Vi har pleid å plassere de voksne som ønsket det på kjøkkenet med en kaffekopp. Etter en stund var det som regel bare et par igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå