Steinar40 Skrevet 5. februar 2012 #1 Skrevet 5. februar 2012 Er du avhengig av det? Hvordan? Hvorfor? Man kan bli avhengig av stort sett alt i dette livet har jeg nylig lest; men akkurat når det gjelder bekreftelse og oppmerksomhet så tror jeg faktisk at alle kvinner må være medfødt avhengige. Helt merkelig, spør du meg.
Andreas8 Skrevet 5. februar 2012 #2 Skrevet 5. februar 2012 ALLE mennesker er avhengige av det i en eller annen form. Fordi det har med kjærlighet å gjøre; alle mennesker trenger kjærlighet. Ikke alle vet hva kjærlighet er, derfor søker en god del den i andre former. Gjennom status, gjennom penger, gjennom makt, gjennom sex, eller på andre måter hvor de opplever at de blir lagt merke til og dermed føler de seg "elsket". Menn begår akkurat de samme feilene. Ikke så merkelig i det hele tatt, spør du meg. Og det gjorde du jo. 4
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2012 #3 Skrevet 5. februar 2012 Ja, og så til de grader også.. det er mitt største problem akkurat nå. Hvordan? Ved at jeg tar til takke med menn som ikke behandler meg bra, og som tilslutt alltid ender opp med å såre meg.. og så sitter jeg her og føler meg null verdt. Hvorfor? Jeg vet ikke helt. Jeg vil vel føle at jeg betyr noe for noen andre, at jeg ikke er en usynlig brikke i verden som ingen ser. Jeg vil være for noen andre... 1
Andreas8 Skrevet 5. februar 2012 #4 Skrevet 5. februar 2012 Ja, og så til de grader også.. det er mitt største problem akkurat nå. Hvordan? Ved at jeg tar til takke med menn som ikke behandler meg bra, og som tilslutt alltid ender opp med å såre meg.. og så sitter jeg her og føler meg null verdt. Hvorfor? Jeg vet ikke helt. Jeg vil vel føle at jeg betyr noe for noen andre, at jeg ikke er en usynlig brikke i verden som ingen ser. Jeg vil være for noen andre... M-mm. Det er jo nettopp det, man vil føle seg elsket... Og så blir det til at man tar til takke med det som ikke er kjærlighet i håp om å bli bemøtt med kjærlighet og å bli elsket.
Anglofil Skrevet 5. februar 2012 #5 Skrevet 5. februar 2012 De aller fleste trenger oppmerksomhet og anerkjennelse, det som dog skiller oss er gjerne graden av hvor mye vi trenger det. I starten av forholdet trengte jeg det mye av mannen min, da jeg aldri egentlig har fått særlig oppmerksomhet eller anerkjennesle av andre menn. Klart det sårer når det eneste du hører er at du er stygg eller uattraktiv, selvsagt vil man føle seg attraktiv og nydelig. Nå som vi er gift og i et langvarig forhold trenger jeg kun oppmerksomhet av min mann, akkurat som min mann gjør det. Mvh Yvonne 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2012 #6 Skrevet 5. februar 2012 Er ikke avhengig av det, men det er likevel hyggelig når man får det. Tror alle liker positiv oppmerksomhet, selvfølgelig mest hvis det er ekte. Jeg synes nesten alltid det er flott, selv om det kommer fra mennesker som har det som et munnhell, og man vet ikke alltid om det er oppriktig. Det gjør noe med en, ihvertfall meg. Gir en god følelse inni:) Og det er ikke bare for å føle seg elsket i et forhold, det kan også være i jobbsammenheng og ellers i dagliglivet. Og hva er galt med det, og gjøre noen glade med å skryte litt av hverandre? Når jeg skryter av andre, gir det også en god følelse, man ser at mottaker blir glad, og det er også en fin ting. Liker ikke du Steinar positiv oppmerksomhet?
floony Skrevet 5. februar 2012 #7 Skrevet 5. februar 2012 Jo jeg tror det du sier er sant Steinar. Men jeg har også møtt mange gutter som er totalavhengige av prestisje og oppmerksomhet fra andre. Men: for begge kjønn kan dette være positivt og negativt: det er de som ikke får det så mye og som blomstrer av å oppnå anerkjennelse fra andre, og det er de som skriker etter oppmerksomhet så mye at det blir slitsomt. Etter noen av de siste svarene jeg har lest fra deg her så føler jeg du sikter til kvinner på KG? For all del, ikke noe galt i det. Men her er vi jo for å hjelpe hverandre og diskutere og komme med innspill og jeg tror at denne trangen til oppmerksomhet her inne er sterk nettopp fordi man er blant likesinnede og kan være anonym og kan lufte usikkerhetene sine. 1
Steinar40 Skrevet 6. februar 2012 Forfatter #8 Skrevet 6. februar 2012 Ja, og så til de grader også.. det er mitt største problem akkurat nå. Hvordan? Ved at jeg tar til takke med menn som ikke behandler meg bra, og som tilslutt alltid ender opp med å såre meg.. og så sitter jeg her og føler meg null verdt. Hvorfor? Jeg vet ikke helt. Jeg vil vel føle at jeg betyr noe for noen andre, at jeg ikke er en usynlig brikke i verden som ingen ser. Jeg vil være for noen andre... Mener du at disse mannfolka ikke behandler deg bra helt ifra starten av? Eller begynner det bra men blir rask utforbakke?
Steinar40 Skrevet 6. februar 2012 Forfatter #10 Skrevet 6. februar 2012 De aller fleste trenger oppmerksomhet og anerkjennelse, det som dog skiller oss er gjerne graden av hvor mye vi trenger det. I starten av forholdet trengte jeg det mye av mannen min, da jeg aldri egentlig har fått særlig oppmerksomhet eller anerkjennesle av andre menn. Klart det sårer når det eneste du hører er at du er stygg eller uattraktiv, selvsagt vil man føle seg attraktiv og nydelig. Nå som vi er gift og i et langvarig forhold trenger jeg kun oppmerksomhet av min mann, akkurat som min mann gjør det. Mvh Yvonne Joda, det er selvfølgelig ikke noe positivt for selvbildet å bli kalt stygg eller uattraktiv.
Pialill Skrevet 6. februar 2012 #11 Skrevet 6. februar 2012 Vel jeg forventer oppmerksomhet og bekreftelse fra kjæresten min, ikke heletiden. Men om ikke han er villig til å vise at deg er meg han vil ha, kan han liksågodt være sammen med noen andre. Handler jo om å vise at man bryr seg om hverandre og setter pris på den andre i hverdagen. Ikke alle er attention whores bare fordi vi liker å bli satt pris på...
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2012 #12 Skrevet 6. februar 2012 Mener du at disse mannfolka ikke behandler deg bra helt ifra starten av? Eller begynner det bra men blir rask utforbakke? Nå har jeg bare 2 mannfolkbekjentskap etter at jeg ble singel, men begge de to endte med tårer for min del. Begge to løy for meg, den ene var allerede i et forhold, den andre hadde en alvorlig dom rett foran seg.. hadde det ikke vært for mitt behov for nettopp bekreftelse og oppmerksomhet, så hadde jeg kanskje vært flinkere til å se sannheten om dem på et tidligere stadie!
Steinar40 Skrevet 6. februar 2012 Forfatter #13 Skrevet 6. februar 2012 Er ikke avhengig av det, men det er likevel hyggelig når man får det. Tror alle liker positiv oppmerksomhet, selvfølgelig mest hvis det er ekte. Jeg synes nesten alltid det er flott, selv om det kommer fra mennesker som har det som et munnhell, og man vet ikke alltid om det er oppriktig. Det gjør noe med en, ihvertfall meg. Gir en god følelse inni:) Og det er ikke bare for å føle seg elsket i et forhold, det kan også være i jobbsammenheng og ellers i dagliglivet. Og hva er galt med det, og gjøre noen glade med å skryte litt av hverandre? Når jeg skryter av andre, gir det også en god følelse, man ser at mottaker blir glad, og det er også en fin ting. Liker ikke du Steinar positiv oppmerksomhet? Klart jeg syns det er hyggelig hvis folk anerkjenner noe bra jeg har gjort. Forutsatt at jeg faktisk har gjort noe bra Det finnes en del tullinger som skryter av alt og alle. Det føles ikke positivt. Men jeg er ikke avhengig av oppmerksomhet. Jeg blir ikke deppa bare av at jeg ikke får oppmerksomhet.
Steinar40 Skrevet 6. februar 2012 Forfatter #14 Skrevet 6. februar 2012 Jo jeg tror det du sier er sant Steinar. Men jeg har også møtt mange gutter som er totalavhengige av prestisje og oppmerksomhet fra andre. Men: for begge kjønn kan dette være positivt og negativt: det er de som ikke får det så mye og som blomstrer av å oppnå anerkjennelse fra andre, og det er de som skriker etter oppmerksomhet så mye at det blir slitsomt. Etter noen av de siste svarene jeg har lest fra deg her så føler jeg du sikter til kvinner på KG? For all del, ikke noe galt i det. Men her er vi jo for å hjelpe hverandre og diskutere og komme med innspill og jeg tror at denne trangen til oppmerksomhet her inne er sterk nettopp fordi man er blant likesinnede og kan være anonym og kan lufte usikkerhetene sine. Enig. Det er ikke mye vits i å diskutere her hvis man ikke skal si sin ærlige og oppriktige mening, og være åpen om det som berører en. Selvfølgelig uten direkte å utlevere seg selv. Det er jo tross alt et åpent forum.
-Ishtar- Skrevet 6. februar 2012 #15 Skrevet 6. februar 2012 Er du avhengig av det? Hvordan? Hvorfor? Man kan bli avhengig av stort sett alt i dette livet har jeg nylig lest; men akkurat når det gjelder bekreftelse og oppmerksomhet så tror jeg faktisk at alle kvinner må være medfødt avhengige. Helt merkelig, spør du meg. Tror du har mest behov av alle for oppmerksomhet og bekreftelse, Steinar. Du finner alltid en eller annen ny kuriøs vinkling for ditt kvinnesyn. 1
Steinar40 Skrevet 6. februar 2012 Forfatter #16 Skrevet 6. februar 2012 Vel jeg forventer oppmerksomhet og bekreftelse fra kjæresten min, ikke heletiden. Men om ikke han er villig til å vise at deg er meg han vil ha, kan han liksågodt være sammen med noen andre. Handler jo om å vise at man bryr seg om hverandre og setter pris på den andre i hverdagen. Ikke alle er attention whores bare fordi vi liker å bli satt pris på... Javisst. Klart man skal kunne kreve oppmerksomhet og prioritet av kjæresten. Innen rimelighetens grenser selvfølgelig.
Steinar40 Skrevet 6. februar 2012 Forfatter #17 Skrevet 6. februar 2012 Nå har jeg bare 2 mannfolkbekjentskap etter at jeg ble singel, men begge de to endte med tårer for min del. Begge to løy for meg, den ene var allerede i et forhold, den andre hadde en alvorlig dom rett foran seg.. hadde det ikke vært for mitt behov for nettopp bekreftelse og oppmerksomhet, så hadde jeg kanskje vært flinkere til å se sannheten om dem på et tidligere stadie! Det er jo noe som heter å skynde seg langsomt. Kanskje det er smart i starten? Uansett er det viktig å kunne se forbi tomt prat.
Steinar40 Skrevet 6. februar 2012 Forfatter #18 Skrevet 6. februar 2012 Tror du har mest behov av alle for oppmerksomhet og bekreftelse, Steinar. Du finner alltid en eller annen ny kuriøs vinkling for ditt kvinnesyn. Jeg får jo forsåvidt et visst utløp for mine sosiale behov her da. Og jeg syns selvfølgelig ikke at det er så veldig interessant å sitte her å bare diskutere med meg selv. Kvinner er rett og slett en interessant rase hehe
Pialill Skrevet 6. februar 2012 #19 Skrevet 6. februar 2012 Javisst. Klart man skal kunne kreve oppmerksomhet og prioritet av kjæresten. Innen rimelighetens grenser selvfølgelig. jada, er ikke snakk om å krype for mine føtter akkurat og går jo begge veier
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå