Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Renser:

Vasker ansiktet med vann daglig.

MD Formulation facial cleanser: Annenhver dag)

MD Formulation Face and Body scrub: 1gang i uken)

Serum:

Decleor aromessence neroli: Hver dag/etter behov Morgen/kveld.

Huden rundt øynene morgen og kveld:

Decleor Hydra floral anti pollution gel cream for eyes eller MATIS reponse yeux. (Ingen negativ reaksjon)

Daglig krem som påføres morgen og kveld: (Har ikke nattkrem).

Decleor Hydra floral anti pollution flower nectar. Eller:

Decleor Vitaroma energising cream wrinkle prevention.

Sminke på huden:

Maybelline The Smoother anti-age primer. (Reaksjon, brukt i to uker)

Barefaced beauty mineral foundation eller The body shop moisture foundation. (Brukt lenge uten reaksjon).

Hudtype:

Har ikke vært hos hudlege og fått noe bekreftet eller avkreftet, men slik som jeg har tippet hittils er normal hudtype vs sensitiv hudtype. Grunnen til forvirring er at den føles sensitiv og oppfører seg sensitivt på vinteren og normal-hudtype-problemer på sommeren. Har ikke brukt hudpleieprogrammet som er nevnt over lenge (siden desember).

Før den tid var jeg uten gode produkter i 4måneder. På sommeren brukte jeg MATIS city protect serum og var innom jojoba-olje (jojoba ga meg mange urenheter). Brukte ikke rens.

Hudproblemer:

Den siste måneden har huden min virket varm og irritert. Spesielt etter at jeg kjøpte maybelline primeren. På venstre side av ansiktet var jeg sterkt utsatt og hudområdet på kinnbein og panne var rødt, tørt og flassete. Nå har det roet seg og gått bort (den siste uken). Har ikke turt å påføre primeren denne uken. Så kanskje det faktisk var den?

Samtidig har jeg lest at lignende reaksjoner kan komme av Decleor produkter. Eller er det kanskje bare vinterreaksjon? Eller kan det være MD?

Har hørt at en burde prøve MATIS produkter hvis en reagerer på Decleor.

Men burde jeg gi det mer tid?

Noen som kjenner seg igjen eller har noen negative tilbakemeldinger på hudprogrammet mitt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så vidt jeg vet får du pengene tilbake hvis du kjøper Decleor i norske salonger og reagerer allergisk på produktene. Ellers har jeg ikke noe stort jeg våger å komme med. Men personlig ville jeg nok betalt for rådgivningen og kunnskapen til en god hudpleier før jeg kjøpte flere produkter. Da kan du kanskje være litt mer på den sikre siden.

Lykke til.

Skrevet

Jeg har nok ganske like hud som deg, normal hud om sommeren, med litt urenheter før jeg begynte med serumet til MD. Sensitiv en annen verden om vinteren, med flassing etc. Det som virkelig har reddet min hud er Rose dÒrient balm fra Decleor. Ingen problemer med huden i det hele tatt i fjor vinter (huden min har freaket ut hvert år vinteren er i anmarsj i over ti år) og problemene kom tilbake i år da jeg gikk tom for balmen og feelunique var utsolgt. Nå er alt bra igjen. MD er gode, men ganske sterke produkter så det er viktig at huden får nok fukt og fett når man bruker disse. Kombinasjonen er gull! Lykke til!

Og slutt med Maybelline!

Skrevet

Eneste måten å finne ut hva det er, er nettopp å eliminere produkter en etter en til du finner synderen. Og det høres jo ut som primeren kan være en synder.

• Liker 1
Skrevet

Det er vanskelig å vite om en har eksem, allergi eller om en reagerer på hudforandringer som vil gå over etter en tid når en har skaffet seg nytt program.

Men hvis du blir varm i ansiktet når du påfører en spesifikk primer, krem, foundation osv så er det et ganske sikkert tegn på at huden vil ha det av seg.

Prøv å kutt ut primeren en stund til, den virket litt snodig. Fant ikke noe på nettet ang den nå i farta, men den hørtes ut som en synder.

I tillegg kan du prøve å bruke MD scrub hver andre uke istedet for en gang i uken, Spesielt nå på vinterstid og hvor huden din trenger så mye fukt. :)

-Følg også med på det serumet. Det er et veldig bra serum men den er helt ren og veldig konsentrert. Hvis det klør så er det mulig at du burde skifte det ut.

Du reagerte på jojobaoljen, så jeg vil faktisk anbefale deg å kutte ut serumet og primeren i en-to uker og se hva som skjer.

• 2 uker senere...
Skrevet

Dette er faktisk en normal reaksjon i overgangsfasen, i følge min erfaring. Etter 1 til 2 uker vil kløe, tørrhet og de allergilignende symtomene forsvinne. Mens de som har allergi merker sikkert at dette ikke forsvinner i det hele tatt, for allergien forsvinner ikke før det man er allergisk mot forsvinner.

Derfor råder jeg deg til å fortsette med både hudprogrammet og serumet. Det kan hende at du har hatt fin hud før produktene og kanskje har du hatt en hudtilstand eller et hudproblem. Men den serien du bruker gir masse fukt (Decleor) og MD har akkurat denne virkningen på mange hudtyper.

Man vil kanskje se kviser, klumper, ømme og såre klumpete kviser (som man ikke pleier å ha), underjordiske og tørre hudområder.

Rundt kvisene og der hvor hudproblemene (betennelse, kvise) ligger under huden, skaper tørre partier. Du vil se at det kommer ut kviser der og når alt det fæle er over på det og det hudpartiet dukker det opp frisk og god hud.

Man må holde ut. Huden min så ikke ut i det hele tatt da jeg begynte på mine produkter og jeg kjenner meg igjen i det folk sier om både allergisymtomer og kviseutbrudd og blemmelignende klumper. Før jeg begynte med hudproduktene hadde jeg helt grei hud. Med kviser av og til og tørrhet av og til. Det kom an på hvilken dag det var ;)

Tre måneder senere så huden min så bra ut at det virkelig var verdt pengene og overgangen.

Hold ut!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...