AnonymBruker Skrevet 5. februar 2012 #1 Skrevet 5. februar 2012 Har hatt det veldig tungt økonomisk nå, men har likevel klart å få endene så vidt til å møtes. Eneste er at jeg sitter igjen med veldig lite hver mnd til mat og klær og toalett-artikler, og nå har jeg bare 400 kr til dette 14 dager frem. Jeg vet jeg klarer det hvis jeg vil, og vann har jeg i springen, men jeg kjenner jo at jeg er sulten. Er det veldig ille å "sulte" i 14 dager? Har noen noen gode råd, og er det flere som er i samme situasjon? 3
Gjest badeand1 Skrevet 5. februar 2012 #2 Skrevet 5. februar 2012 Huffda. :/ Er det ikke noen du kan låne/få penger av da? Hvis du har familie nær deg, kanskje spise middag hos dem? Men må du ha klær hver mnd da?
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2012 #3 Skrevet 5. februar 2012 Har hatt det veldig tungt økonomisk nå, men har likevel klart å få endene så vidt til å møtes. Eneste er at jeg sitter igjen med veldig lite hver mnd til mat og klær og toalett-artikler, og nå har jeg bare 400 kr til dette 14 dager frem. Jeg vet jeg klarer det hvis jeg vil, og vann har jeg i springen, men jeg kjenner jo at jeg er sulten. Er det veldig ille å "sulte" i 14 dager? Har noen noen gode råd, og er det flere som er i samme situasjon? Jeg skal fortelle deg en hemmelighet. Hvis du har frelsesarméen i nærleiken så får de altså "gammel" mat (nylig utgått på dato) fra Kiwi. Kiwi har en slik avtale med frelsesarmén over hele landet. Ta kontakt med dem så får du mat.
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2012 #4 Skrevet 5. februar 2012 Huffda. :/ Er det ikke noen du kan låne/få penger av da? Hvis du har familie nær deg, kanskje spise middag hos dem? Men må du ha klær hver mnd da? Nei, har ingen å låne av eller å spise hos. Nei, jeg skal ikke shoppe eller noe akkurat nå, jeg ville bare forklare at hva slags penger det var Nei, disse 400 kr går nok kun til mat, men jeg må kjøpe ny tannbørste, tanntråd og tannkrem, ellers har jeg "alt" ellers ...
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2012 #5 Skrevet 5. februar 2012 Jeg skal fortelle deg en hemmelighet. Hvis du har frelsesarméen i nærleiken så får de altså "gammel" mat (nylig utgått på dato) fra Kiwi. Kiwi har en slik avtale med frelsesarmén over hele landet. Ta kontakt med dem så får du mat. Neeei ... vet ikke om jeg tør å ta kontakt med de Vil jo gjerne klare meg selv, og jeg føler at å gå der blir litt ... huff ...
Gjest badeand1 Skrevet 5. februar 2012 #6 Skrevet 5. februar 2012 Nei, har ingen å låne av eller å spise hos. Nei, jeg skal ikke shoppe eller noe akkurat nå, jeg ville bare forklare at hva slags penger det var Nei, disse 400 kr går nok kun til mat, men jeg må kjøpe ny tannbørste, tanntråd og tannkrem, ellers har jeg "alt" ellers ... 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2012 #7 Skrevet 5. februar 2012 Neeei ... vet ikke om jeg tør å ta kontakt med de Vil jo gjerne klare meg selv, og jeg føler at å gå der blir litt ... huff ... Når sulten gnager på og du virkelig lurer på hvordan du skal klare deg så er det bare til å ta en telefon. De er kjempehyggelige mennesker og er bare glade for å kunne hjelpe andre i nød.
Sola^ Skrevet 5. februar 2012 #8 Skrevet 5. februar 2012 Havregrøt på vann er vel ikkje så dyrt og metter. Du har gjerne noko mat i skap og fryser? Invitér deg vekk til nokon på middag viss mogleg. Pant flasker viss du har nokon liggende. Har du noko som kan selges så kan du gjere det. Skaff deg større inntekt/bi-inntekt. 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2012 #9 Skrevet 5. februar 2012 Når sulten gnager på og du virkelig lurer på hvordan du skal klare deg så er det bare til å ta en telefon. De er kjempehyggelige mennesker og er bare glade for å kunne hjelpe andre i nød. Ja, jeg skjønner det, men jeg syns dette er veldig vanskelig likevel. Jeg har 400 kr på kortet, så jeg får prøve å kjøpe billig mat som jeg kan lage mye av og fryse ned, så får jeg spise små porsjoner ... 14 dager går jo fort uansett, så
Gjest Grønnblomst Skrevet 5. februar 2012 #10 Skrevet 5. februar 2012 Har vært i den siuasjonen noen ganger selv. Skjønner godt at du vil klare deg selv. Jeg spør ikke om hjelp lenger selv. Jeg vil være selvstendig. 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2012 #11 Skrevet 5. februar 2012 First price har 4-pakninger med tannbørster til 9,- Da har du til og med hamstret 10
Gjest badeand1 Skrevet 5. februar 2012 #12 Skrevet 5. februar 2012 Har du sjekka ut om det er noe du kan spare inn på? Abonnement på blader eller aviser, osv. Og om du kan få mer penger ved hjelp av bostøtte?
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2012 #13 Skrevet 5. februar 2012 Når sulten gnager på og du virkelig lurer på hvordan du skal klare deg så er det bare til å ta en telefon. De er kjempehyggelige mennesker og er bare glade for å kunne hjelpe andre i nød. Vil ikke kuppe tråden, men gjelder dette for studenter også?
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2012 #14 Skrevet 5. februar 2012 Havregrøt på vann er vel ikkje så dyrt og metter. Du har gjerne noko mat i skap og fryser? Invitér deg vekk til nokon på middag viss mogleg. Pant flasker viss du har nokon liggende. Har du noko som kan selges så kan du gjere det. Skaff deg større inntekt/bi-inntekt. Ja, jeg får prøve å leve på havregrøt en stund, har ikke så mye i kjøleskap og fryser akkurat nå, men har litt da. Har spist det jeg har nå. Pantet de flaskene jeg fant hjemme idag, og kjøpte noen matvarer for det Vil prøve å vente med å bruke disse 400 kr til jeg virkelig må det. Ingen mulighet til å få større inntekt enn jeg allerede har.
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2012 #15 Skrevet 5. februar 2012 Amerikansk grønnsaksblanding koster 10 kroner på de fleste butikkene... Det går an å blande i grønnsakssuppe. Så blir det litt variasjon, ikke bare havregryn. Har du råd til en to-tre poser med wok-blanding så går det an å ha amerikansk grønnsaksblanding oppi den også, så blir det et riktig stort måltid. Evt. bruke halve posen av hver. Så holder det litt lenger. Godt faktisk! 4
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2012 #16 Skrevet 5. februar 2012 Takker for alle svar. Jeg skal kjøpe så billige tannbørster jeg finner. Ingenting jeg kan kutte ned på nå. Har betalt alle regninger og utgifter for denne mnd nå. Inntektene mine er som de er, men holder jeg ut 14 dager så blir alt bedre. Da er jeg over den fæle kneika jeg har vært igjennom nå! Om det er andre som er i samme situasjon, studenter eller ei, så er det bare å spørre om råd her Dessverre vil jeg klare meg selv, så jeg kommer ikke til å oppsøke gratis mat..
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2012 #17 Skrevet 5. februar 2012 Amerikansk grønnsaksblanding koster 10 kroner på de fleste butikkene... Det går an å blande i grønnsakssuppe. Så blir det litt variasjon, ikke bare havregryn. Har du råd til en to-tre poser med wok-blanding så går det an å ha amerikansk grønnsaksblanding oppi den også, så blir det et riktig stort måltid. Evt. bruke halve posen av hver. Så holder det litt lenger. Godt faktisk! Ja, havregrøt blir bare til frokost! Må ha grønsaker hver dag, så det skal jeg undersøke
Sulosi Skrevet 5. februar 2012 #18 Skrevet 5. februar 2012 Pannekakerøre kan fryses, det samme med vaffelrøre, billig i innkjøp. Makaroni med ost og ketchup er også billig. Vent med tannbørsten til du har råd. Håper de neste to ukene går fort
Gjest uAnonymBruker Skrevet 5. februar 2012 #19 Skrevet 5. februar 2012 Gå til tannlegen, der får du gratis tannkrem og tanntrådprøver som varer en måneds tid, tannbørste kan du kjøpe fra first price. Kjøp brød og frys ned, da har du frokost i to uker, en kartong egg gir lunsj i to uker, gryterett gir middag i ca fem dager og en fempak med nudler gir middag i fem dager. 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2012 #20 Skrevet 5. februar 2012 Takker for alle svar. Jeg skal kjøpe så billige tannbørster jeg finner. Ingenting jeg kan kutte ned på nå. Har betalt alle regninger og utgifter for denne mnd nå. Inntektene mine er som de er, men holder jeg ut 14 dager så blir alt bedre. Da er jeg over den fæle kneika jeg har vært igjennom nå! Om det er andre som er i samme situasjon, studenter eller ei, så er det bare å spørre om råd her Dessverre vil jeg klare meg selv, så jeg kommer ikke til å oppsøke gratis mat.. Vi er et samfunn, vi er her for å hjelpe hverandre. Jeg har en fryser full av mat, kunne jeg gitt deg noe ville jeg gjort det med glede vennen. Ingen skam i det, det er bare gledelig å kunne hjelpe. Det kan sikkert du gjøre mot andre en dag. 9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå