AnonymBruker Skrevet 4. februar 2012 #1 Skrevet 4. februar 2012 Jeg er så drittlei av å jobbe helger og spesielt i kveld Jeg skal på jobb i morgen tidlig. Mannen min er dratt på fest med felles bekjente av oss og her sitter jeg igjen alene. Ble så glad da et vennepar av oss ringte og spurte om de kunne komme på besøk for da fikk jeg noe å gjøre. Men da de hadde vært her en time fant de ut at de skulle dra ut på puben. Ikke har jeg full stilling og må ofte jobbe ekstra i helgene. Ikke bare å finne meg en ny jobb heller da jeg bor på en veldig liten plass med få jobbmuligheter. Er bare så lei meg akkurat nå, da jeg hadde forferdelig lyst å dra ut og bare kose meg og ha fri. Alltid er jeg på jobb når det skjer noe gøy, høytider, bursdager, bryllup, barndåper osv.. Er det noen andre her som har det slik som meg? Noen ganger er det greit å sitte hjemme alene, men i kveld har jeg nesten gråten i halsen. Prøver å ikke vise det for samboeren min. Ikke hans feil at jeg jobber mange helger. Dette var bare en liten utblåsning, i morgen er det sikkert glemt.. Men nå.. Huff.. 1
Sulosi Skrevet 4. februar 2012 #2 Skrevet 4. februar 2012 får håpe det betaler seg så du får en større fast stilling snart. Jeg vet hvordan det er å være evig vikar i helger og ferier mens andre har fri for så å traske alene mens andre er på jobb.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2012 #3 Skrevet 4. februar 2012 får håpe det betaler seg så du får en større fast stilling snart. Jeg vet hvordan det er å være evig vikar i helger og ferier mens andre har fri for så å traske alene mens andre er på jobb. Takk for klemmen, den trengtes virkelig Ja, det er forferdelig kjedelig å ha mange fridager i uka, for så å jobbe når helgen kommer og han har fri. Noen helger må jeg nok fortsatt jobbe om jeg skulle være så heldig å få full stilling. Men nå jobber jeg nesten en eller annen vakt hver helg pluss de faste helgene mine. Skulle ønske jeg var så trøtt at jeg bare fikk sove, så det fortere ble morgen og jeg slapp å tenke på at han har det gøy, mens jeg kjeder meg.
Brunhilde Skrevet 5. februar 2012 #5 Skrevet 5. februar 2012 Jeg forstår at du skal på jobb søndag morgen, men jeg forstår ikke hvorfor du ikke kan gå med på pub et par timer allikevel. Du må jo ikke drikke alkohol, vet du. Jeg syns du er litt sytete, for å være helt ærlig!
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2012 #6 Skrevet 5. februar 2012 Synes du skal være veldig glad for at du har en jobb. Media skaper et inntrykk av at "alle" jobber fra 8 til 16. Det er bare tull. Tenk på alle som jobber på andre tider. Tenk på alle som er i samme situasjon som deg, som skal på jobb i morgen tidlig eller jobber i natt. En annen gang er det din tur til å feste, man får ikke med seg alt her i livet, vet du! 1
Gjest energibånd Skrevet 5. februar 2012 #7 Skrevet 5. februar 2012 Helgejobbing er ikke noe særlig, og det gjelder spesielt når du er fulltidsstudent og har skole fra mandag til fredag og helgejobb fra fredag til søndag. Har seinvakt i dag og er ikke ferdig før klokken 22:15 og har skole klokken åtte i morgen.
Orchideae Skrevet 5. februar 2012 #8 Skrevet 5. februar 2012 Jeg forstår at du skal på jobb søndag morgen, men jeg forstår ikke hvorfor du ikke kan gå med på pub et par timer allikevel. Du må jo ikke drikke alkohol, vet du. Jeg syns du er litt sytete, for å være helt ærlig! Hvorfor er det noen vits i å svare at hun er sytete!? Hun er da ikke sytete. Jeg jobbet selv 100% kvelder og HELGER. Jeg hadde ikke noe sosialt liv what so ever i den perioden. Når man gjør dette over lenger tid blir hele livet lagt opp rundt jobben. Jeg jobbet fra 15-23.30, men fikk aldri dratt fra jobb før nærmere 00:00. Så hadde jeg i tilegg 40 minutter reisevei. Det vil si at jeg reiste ca 14, og var hjemme nærmere 01.00.. Da var jeg så våken etter å ha jobbet i et sett, så sovnet gjerne ikke før i 3-4 tida, og da sov jeg til 12 igjen, for det var jo ingen andre som hadde fri allikevel, så hvorfor skulle jeg stå opp tidligere. Det er kjedelig når man jobber BARE kvelder og helger, og de dagene du får en ekstra dag på dagtid er unntaket. Man blir lei da, det forstår jeg. Du kan ikke ta en eller annen utdannelse som sikrer deg litt bedre arbeidstider da? Det begynte jeg meg, og har ikke angret en dag. Jobber ikke senere enn til 17, og har fri hver eneste helg og helligdag. 3
Gjest Tirkes Skrevet 5. februar 2012 #9 Skrevet 5. februar 2012 Jeg har også jobbet helger og kveld på deltid. Det suger skikkelig. Og hva så om hun sutrer litt? Det er lov å sutre litt. Spesielt under tittelen "en liten utblåsning". Som tyder på at hun er fullstendig klar over at det ikke er livstruende problemer hun presenterer. Folk er skikkelig ute etter å arrestere andre forumfolk i dag. 6
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2012 #10 Skrevet 5. februar 2012 Har også jobbet mye helg. Over et års periode jobbet jeg HVER fredag fra 16-22. DET var kjedelig det. Studerte ved siden av og jobbet ukedager også. Jobbet også maaange lørdager, hadde kanskje 1 lørdag fri i måneden. Ja, det ER kjedelig. Nå jobber jeg man-fre på dagtid, og stortrives. Føles som et nytt liv, herlig å få den fredags-følelsen tilbake. Så, full forståelse til deg. Får håpe det bare er midlertidig.
Brunhilde Skrevet 5. februar 2012 #11 Skrevet 5. februar 2012 Jeg har også jobbet helger og kveld på deltid. Det suger skikkelig. Og hva så om hun sutrer litt? Det er lov å sutre litt. Spesielt under tittelen "en liten utblåsning". Som tyder på at hun er fullstendig klar over at det ikke er livstruende problemer hun presenterer. Folk er skikkelig ute etter å arrestere andre forumfolk i dag. Javel? Jeg vet ikke om du er ute og jakter på andre brukere i dag, jeg er ikke. Jeg sier det jeg mener - og jeg syns ts syter og jeg syns du er hårsår. OK?
Orchideae Skrevet 5. februar 2012 #12 Skrevet 5. februar 2012 Javel? Jeg vet ikke om du er ute og jakter på andre brukere i dag, jeg er ikke. Jeg sier det jeg mener - og jeg syns ts syter og jeg syns du er hårsår. OK? Vedkommende som startet tråden startet nok denne for å få litt støtte i en arbeidssituasjon som ikke er 100% optimal. Da trenger man ikke komme med uttalelser som at hun er sutrete.. Overskriften er trossalt "en liten utblåsning".. Da synes jeg man kan gi oppmuntrende ord og tips, eller la være å skrive noe som helst. 2
Gjest Tirkes Skrevet 5. februar 2012 #13 Skrevet 5. februar 2012 Javel? Jeg vet ikke om du er ute og jakter på andre brukere i dag, jeg er ikke. Jeg sier det jeg mener - og jeg syns ts syter og jeg syns du er hårsår. OK? Helt greit. Jeg er forresten ikke hårsår, kan lugge meg rimelig hardt. Men jeg synes folk hopper på alt fra skrivefeil til semantikk og forsøker å drite ut folk som kommer med problemer eller hjertesukk. Her kom jo TS med en utblåsning, og kalle det sutring og "vær glad du har en jobb"-kommentarer da, er kanskje ærlige. Men totalt unødige og egentlig litt teite. Får meg jo til å lure på om du er sånn ellers også. Om en venn stubber tåa si og banner og skjeller ut sofabordet, påpeker du da nesevist at vedkommede sutrer, smerten vil gå over. Og dessuten kan de skylde seg selv for å ha kjøpt det bordet. I så fall så mener jeg helt ærlig at du virker rimelig jævlig usympatisk. Men det er nå meg. 5
Brunhilde Skrevet 5. februar 2012 #14 Skrevet 5. februar 2012 Helt greit. Jeg er forresten ikke hårsår, kan lugge meg rimelig hardt. Men jeg synes folk hopper på alt fra skrivefeil til semantikk og forsøker å drite ut folk som kommer med problemer eller hjertesukk. Her kom jo TS med en utblåsning, og kalle det sutring og "vær glad du har en jobb"-kommentarer da, er kanskje ærlige. Men totalt unødige og egentlig litt teite. Får meg jo til å lure på om du er sånn ellers også. Om en venn stubber tåa si og banner og skjeller ut sofabordet, påpeker du da nesevist at vedkommede sutrer, smerten vil gå over. Og dessuten kan de skylde seg selv for å ha kjøpt det bordet. I så fall så mener jeg helt ærlig at du virker rimelig jævlig usympatisk. Men det er nå meg. Nå syns jeg du skal lene deg godt tilbake, trekke pusten og fortelle meg hvor jeg - i denne tråden - a) Kommenterer ts sine skrivefeil - hvis det i det hele tatt var noen? b) Fortalte at hun var heldig som har en jobb - selv om hun jo er det. c) Var "rimelig jævlig usympatisk? Jeg kom med det jeg syns er et godt forslag, nemlig å bli med på pub uten å drikke - og at å klage over å være alene hjemme er sytete. Tror dere at dere er alene om å måtte jobbe på ugreie tider? Eller er dere bare så inn i helvetes selvopptatte? Milde makter. 1
Gjest Tirkes Skrevet 5. februar 2012 #15 Skrevet 5. februar 2012 (endret) Nå syns jeg du skal lene deg godt tilbake, trekke pusten og fortelle meg hvor jeg - i denne tråden - a) Kommenterer ts sine skrivefeil - hvis det i det hele tatt var noen? b) Fortalte at hun var heldig som har en jobb - selv om hun jo er det. c) Var "rimelig jævlig usympatisk? Jeg kom med det jeg syns er et godt forslag, nemlig å bli med på pub uten å drikke - og at å klage over å være alene hjemme er sytete. Tror dere at dere er alene om å måtte jobbe på ugreie tider? Eller er dere bare så inn i helvetes selvopptatte? Milde makter. Jeg har også jobbet helger og kveld på deltid. Det suger skikkelig. Og hva så om hun sutrer litt? Det er lov å sutre litt. Spesielt under tittelen "en liten utblåsning". Som tyder på at hun er fullstendig klar over at det ikke er livstruende problemer hun presenterer. Folk er skikkelig ute etter å arrestere andre forumfolk i dag. Jeg skrev ikke mitt innlegg sitert her siktet på deg. Men til alle kommentarene som var negative og i en tone som "at du våger, du har en jobb. Ikke klag. Sånn er det bare". At du følte deg angrepet og svarte meg, det er en annen sak. Min uthevede setning var også myntet på en trend i dag som ser ut til å være økende, og ikke kun myntet på denne tråden, så den biten kunne jeg nok holdt meg for god til å dra inn her. Jeg synes du ble usympatisk i det øyeblikket du kalte folk hårsåre for å poste noenting uenig med deg i en forumdebatt og når du kaller noen for sutrekopper når de trekker et hjertesukk over ugunstige arbeidstider og en ensom lørdagskveld. Edit: Nei, man er ikke alene om å jobbe teite tidspunkter og ekle arbeidsoppgaver. Men er det ikke lov å lufte frustrasjoner? Og er det ikke lov å klage med mindre det er en situasjon man er helt unik om å inneha? I så fall kan vi sette oss ned med gitaren og synge kumbaya, helt ukritisk til noen ting. For det er alltid noen som har det verre. Endret 5. februar 2012 av Tirkes 3
Brunhilde Skrevet 5. februar 2012 #16 Skrevet 5. februar 2012 Jeg skrev ikke mitt innlegg sitert her siktet på deg. Men til alle kommentarene som var negative og i en tone som "at du våger, du har en jobb. Ikke klag. Sånn er det bare". At du følte deg angrepet og svarte meg, det er en annen sak. Min uthevede setning var også myntet på en trend i dag som ser ut til å være økende, og ikke kun myntet på denne tråden, så den biten kunne jeg nok holdt meg for god til å dra inn her. Jeg synes du ble usympatisk i det øyeblikket du kalte folk hårsåre for å poste noenting uenig med deg i en forumdebatt og når du kaller noen for sutrekopper når de trekker et hjertesukk over ugunstige arbeidstider og en ensom lørdagskveld. Nå var det bel meg som kalte henne sytete, ergo regner jeg med at det var til meg. Ja, du kunne holdt deg for god til å dra inn ting som ikke var relevante, du kunne holdt seg for godt til å kalle meg usympatisk fordi jeg var uenig når du selv forbeholder deg retten til å være akkurat det samme for så å forvente at det da er i orden. At du syns jeg er usympatisk behøver du ikke holde deg for god til, følelsen er mer enn gjensidig, veldig gjensidig.
Gjest Tirkes Skrevet 5. februar 2012 #17 Skrevet 5. februar 2012 Om vi skal debattere semantikk så skrev jeg vel at "dersom du" påfulgt av et eksempel om en venninne og en blå tå, og fulgte opp med "I så fall er du rimelig jævlig usympatisk". Med andre ord så pekte jeg ikke på det ut fra denne debatten. Om det er slik at du ikke er så usympatisk, så synes jeg jo heller ikke det. Men synes det er fascinerende at enkelte føler for å leke forumpoliti om hva som er greit og ikke greit å spørre om råd etter eller klage om. Om du ikke synes det er verdt å kaste energi og tid etter, så kan man jo holde seg for god for å svare istedet for å skrive "Gud som du sutrer" eller noe tilsvarende. 2
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2012 #18 Skrevet 5. februar 2012 jeg har hatt det slik i mange år. hver sommer jobber jeg som en gal, da jobber jeg omtrendt døgnet rundt i en en uke, en pause, så på igjen, til vanlig helger og natt, fridager hvor det er normalt at andre i min alder fester, når de andre drar på konserter, er jeg på jobb. men jeg trives veldig godt i jobben min da, så er egentlig ikke noe problem. men det er liksom det som er litt for meg, noen ganger har det vært veldig greit, fordi jeg tross alt trives veldig godt i jobben, andre ganger har jeg vært utrolig sur og lei meg, og skulle ønske jeg hadde en annen jobb. spesielt sommerjobbingen (da jobber jeg for et annet firma en det til vanlig), den jobber er jeg ikke spesielt glad i! men nå har jeg en lederstilling, så for meg er det jo kanskje litt lettere å få en helg fri for å ta igjen byturer med kjæresten, eller venner, ved bursdager o.l, om jeg vet om det litt på forhånd, men jeg har måtte takke nei mange ganger når jeg har hatt lyst på å dra på noe, fordi jeg har måtte jobbet. men hva jobber du med? det er lov å si nei innimellom vettu, har du kanskje prøvd å bytte til deg med noen av de andre ansatte, de dagene du vet du helst skulle hatt fri? dog, jeg skjønner din frustrasjon veldig godt. gir deg en god og ønsker deg lykke til videre!
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2012 #19 Skrevet 5. februar 2012 men hva jobber du med? det er lov å si nei innimellom vettu, har du kanskje prøvd å bytte til deg med noen av de andre ansatte, de dagene du vet du helst skulle hatt fri? dog, jeg skjønner din frustrasjon veldig godt. Med en deltidsstilling så må man i mange tilfeller bare ta til takke med de vaktene man får. Som oftest er det i helgene det mangler folk, og det er nok ikke mange som ønsker å bytte bort hverdagsvakta si med en helgevakt (med mindre de sårt trenger helgetillegget eller ikke har noe liv).
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2012 #20 Skrevet 5. februar 2012 Uff, jeg vet så alt for godt hvordan du har det. Jeg sliter veldig med å få meg jobb, og har kun fast stilling i helger og får stort sett komme som tilkallingsvikar kun i feriene. Hver eneste sommerferie, påske og jul jobber jeg hver dag. Jeg er takknemlig for at jeg har jobb, men med så liten stilling, så må jeg alltid si ja, selv om jeg egentlig vil ut og være sosial. Det er kjipt å alltid måtte si nei til ting pga jobb. Men en dag vil vi begge få mer normale stillinger med bedre arbeidstid Så får vi bare holde ut denne tiden så vi faktisk tjener penger til å leve av.. Og til dere usaklige som sier at TS er sutrete: vis litt medfølelse!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå