Gå til innhold

Spr. om lærling og borteboerstipend

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et barn som har fått lærlingplass. H*n pendler frem og tilbake fra jobb i dag, men dette blir slitsomt i lengden. Lærestedet ligger ca 7 mil fra foreldrehjemmet og kvalifiserer derfor til borteboerstipend. Vi har startet jakten på hybel, men så kommer spørsmålet: Kan vi sende søknad på stipend nå, eller må vi vente til h*n har undertegnet leiekontrakt? Vet noen om hvor lang tid vi må forvente det tar fra h*n søker og til lånekassen begynner utbetalingene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men som lærling får de lønn, og tjener sikkert mer enn mange som studerer eller går på trygd. Så spørs om de får noe stipend i tillegg. Sønnen min går første år som lærling og får utbetalt ca 11.000,- pr mnd.Så stiger de vel i lønn hvert halvår.

Skrevet

Men som lærling får de lønn, og tjener sikkert mer enn mange som studerer eller går på trygd. Så spørs om de får noe stipend i tillegg. Sønnen min går første år som lærling og får utbetalt ca 11.000,- pr mnd.Så stiger de vel i lønn hvert halvår.

TS her. H*n har rett på borteboerstipent. Lånekassen. Spørsmålet mitt var om h*n kan søke nå, eller om det må foreligge en signert leiekontrakt først.

Skrevet

Jeg søkte borteboende før jeg fant hybel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...