AnonymBruker Skrevet 4. februar 2012 #1 Skrevet 4. februar 2012 I løpet av vinteren har vi fått en skikkelig stek sovelukt på dynene våre. Det er stooore dyner, og vi bor i kjellerleilighet som er lagt til sånn at jeg ikke har mulighet til å henge dynene på lufting ut vinduet. Hvordan kan jeg få vekk lukten? Noen som har tips? Takk!!
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2012 #2 Skrevet 4. februar 2012 I løpet av vinteren har vi fått en skikkelig stek sovelukt på dynene våre. Det er stooore dyner, og vi bor i kjellerleilighet som er lagt til sånn at jeg ikke har mulighet til å henge dynene på lufting ut vinduet. Hvordan kan jeg få vekk lukten? Noen som har tips? Takk!! Jeg blir nysgjerrig, så jeg må bare spørre. Hva i all verden er sovelukt? 1
Lana Del Rey Skrevet 4. februar 2012 #3 Skrevet 4. februar 2012 Jeg pleier bare skifte sengetøy. Litt kjedelig og gjøre det ofte, men da er det alltid rent
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2012 #4 Skrevet 4. februar 2012 Lukten som kommer når man sover, vel. Svette, dårlig ånde og alt annet skit som setter seg i dynen. Ja, vi skifter sengetøy ganske ofte siden det begynner å lukte så fort, men det lukter jo alt for fort! Syns dynene lukter sånn nå at det lukter gjennom sengetøyet. Ganske ekkelt
Moscato Skrevet 4. februar 2012 #5 Skrevet 4. februar 2012 Spør naboen om å få låne tørkestativ eller verandarekkverk eit par timar.
Moscato Skrevet 4. februar 2012 #6 Skrevet 4. februar 2012 Eller sett kjøkenstolane og det vanlege tørkestativet ut i hagen/på gardsplassen og heng dynene over dei.
Gjest Belle Gunnes Skrevet 4. februar 2012 #7 Skrevet 4. februar 2012 Vask dynene. De bør vaskes ganske ofte. Det påståes en gang i mnd men to-tre ganger i året bør holde. Har du for liten maskin, så send de til rens.
kalinka85 Skrevet 13. februar 2012 #8 Skrevet 13. februar 2012 Har du tenkt tanken på at det rett og slett kan være for høyt nivå av fukt i leiligheten? at dyna aldri blir skikkelig tørr? kjellerleilighet er nå en gang kjellerleilighet, vanskelig å få til et like tørt klima der som i en leilighet/hus over bakkeplan. 2
tøydokka Skrevet 13. februar 2012 #9 Skrevet 13. februar 2012 putt de i vaskemaskinen vel! Verre er det ikke
Gjest Consensio Skrevet 13. februar 2012 #10 Skrevet 13. februar 2012 Vi slet med det samme her, luftet dynene ofte, men det hjalp ikke stort. Vi har en ganske fuktig leilighet og det hjalp enormt med en luftavfukter på soverommet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå