missLynch Skrevet 4. februar 2012 #1 Skrevet 4. februar 2012 Hei:) Skal begynne å jogge utendørs, og lurer på om noen av dere har tips om hvilke tights/bukser og jakke som fungerer godt i kulda? Bruker dere rett og slett vanlige løpetights med ullundertøy under? Alle svar mottas med takk
Gjest Daenerys Skrevet 4. februar 2012 #2 Skrevet 4. februar 2012 Det finnes løpetights som er beregnet for kjøligere vær og kulde. Jeg løper personlig ikke når det er så kaldt som nå, men jeg har et par Nike-tights som er beregnet for kjøl. Spør i sportsbutikk, mye av det som selges nå er uansett varmt Du kan vurdere ull under også hvis du skal løpe i svært kaldt vær. Jakke burde ikke være for varm eller kald. Anbefaler ull med fleece over, og eventuell vindtett over der igjen
EliseK Skrevet 4. februar 2012 #3 Skrevet 4. februar 2012 Som jakke kan jeg absolutt anbefale deg typen man bruker på langrenn. Det er som en tykkere og varmere løpejakke :-)
missLynch Skrevet 4. februar 2012 Forfatter #4 Skrevet 4. februar 2012 Ok, takker for svar! Langrennstøy høres kjekt ut; skal ut på ski en del framover så da slår jeg to fluer i en smekk
Myrthel Skrevet 4. februar 2012 #5 Skrevet 4. februar 2012 Jeg har blitt anbefalt langrenns "tights/bukse" med vindstopp. Løper mye ute nå, og har ull under vanlig løpetights, men det er kaldt... (ofte opp mot 20 minus her...) Så til uka skal jeg kjøpe meg en slik. Når det er så kaldt har jeg en boblejakke over ullklær. (Orker ikke en tynn vindjakke når det er så kaldt)
Fjellreven Skrevet 4. februar 2012 #6 Skrevet 4. februar 2012 Jeg har denne Min lenke og er veldig fornøyd. Har tynn ullongs under når det er -20 og kaldere.
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2012 #7 Skrevet 5. februar 2012 Men hva gjør dere i halsen? Jeg ser løpere med skjerf. Men jeg får skikkelig pusteproblemer hvis jeg skal løpe i skjerf! Har prøvd uten men kulda gjør på den bare huden vondt.
Labello Skrevet 5. februar 2012 #8 Skrevet 5. februar 2012 Men hva gjør dere i halsen? Jeg ser løpere med skjerf. Men jeg får skikkelig pusteproblemer hvis jeg skal løpe i skjerf! Har prøvd uten men kulda gjør på den bare huden vondt. Bruk en tynn buff Veldig grei, irriterer ikke
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2012 #9 Skrevet 5. februar 2012 Langrennsbukse, sportsbh, langermet ullundertrøye, tynn fleecegenser, løpejakke, buff, varmemaske, lue, hansker, småtykke løpesokker og løpesko. Der er meg på vintern! Har sjeldent mer en -10 her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå