Gå til innhold

Liker dere Raspeball (klubb, komle, kumle, kompe, kump(e), potetball, klot, ball)

Gjest Corto Maltese

fa  

100 stemmer

1. 1. fa

• Ja
      71
    • Aldri smakt det
      7
    • Nei
      22

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Raindrops

Det er noe av det aller kvalmeste jeg vet om. Bare lukten gjør meg fysisk uvel. Og ja, jeg har smakt på det :gjeiper:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Komler med salt kjøtt, pølser og kålrabistappe er vel noe av det beste jeg spiser - blir bare så altfor sjeldent.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh ja, klubb med duppe, sirup og bacon! Yummy:)

Men det er utrolig få jeg veit om som faktisk liker det:p

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er godt! Aller best er det på en torsdag, det er jo balldag. Og det er viktig med "riktig" tilbehør. Jeg bruker potet, gulrot, kålrot og bacon til. Potetball kalles det her, og det er viktig for meg at det ikke er kjøtt inni selve ballen. Nam!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er en av mine favorittmiddager. Lager det helst på søndager jeg da, selv om jeg er sunnmøring og vant til at torsdag er balldag :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker også komler og alt tilbehør. Men ofte lager jeg det uten kjøtt også, bare grønnsaker. :spise:

Komler er best, ingen protest!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, men jeg misliker det ikke så veldig heller. Dermed ender det med at jeg helt greit spiser det hvis jeg er hos noen som serverer det, men jeg gidder ikke lage det selv.

Forøvrig MÅ det spises med bacon og sukker til. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hva det er for noe jeg..hva er det?

http://www.matprat.no/tradisjon/tradisjonelle-oppskrifter/raspeball/

Dessuten er det veldig ok å skjære dem opp i skiver og steke dem til de får en fin og brun skorpe i steikepanna. Trenger ikke noe mere enn den smaken med smør og krydder jeg. Veldig godt - veldig mettende mat. :rodmer:

Endret av Hoppetaujenta
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Smakte det da jeg gikk på ungdomsskolen, men det var ingen suksess. Ble kvalm av lukten og enda mer dårlig av det når jeg spiste dem.

Men nå viste det seg at jeg har cøliaki, så ikke så rart jeg ble dårlig :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er gift med en vestlending, men rømmer huset når han disker opp med denne forferdeligheten.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kompe med smelta smør og sukker, og iskald H-melk til. :D

Kjøttet i midten kan gjerne byttes ut med en klatt smør. Spises også som restemat, i skiver og stekt i panna som noen her nevner.

Endret av Zzyzx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...