Sophia. Skrevet 4. februar 2012 #1 Skrevet 4. februar 2012 Jeg har veldig lyst på en Twelve South BookBook Case til iPhonen min. De har det på apple.com til 479 (link), men har funnet det på ebay til halve prisen. (link) Jeg har aldri bestilt fra ebay før, rett og slett fordi jeg har vært så skeptisk til det. Bør jeg bestille fra Apple, eller er det trygt å kjøpe fra ebay? Har jo funnet masse annet jeg har lyst på fra ebay, men har ikke turt å bestille fordi jeg er litt redd for å få et dårlig produkt fra en useriøs selger. Noen som har erfaringer?
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2012 #2 Skrevet 4. februar 2012 Jeg har veldig lyst på en Twelve South BookBook Case til iPhonen min. De har det på apple.com til 479 (link), men har funnet det på ebay til halve prisen. (link) Jeg har aldri bestilt fra ebay før, rett og slett fordi jeg har vært så skeptisk til det. Bør jeg bestille fra Apple, eller er det trygt å kjøpe fra ebay? Har jo funnet masse annet jeg har lyst på fra ebay, men har ikke turt å bestille fordi jeg er litt redd for å få et dårlig produkt fra en useriøs selger. Noen som har erfaringer? Den du linker til fra ebay, har en begrensning på at de bare sender innenfor USA. Så om du skal kjøpe akkurat den, så bør du sende mail og forhøre deg om de kan sende til Norge. Dyrere porto. Det er veldig trygt å handle på ebay, god ordning igjennom paypal. Hvis du handler noe som sendes fra Hong Kong eller de andre Asiatiske landene, så er sannsynligheten for at det er fake produkter ganske så store.
Cata Skrevet 4. februar 2012 #3 Skrevet 4. februar 2012 (endret) Med 99,4% positive tilbakemeldinger så virker den selgeren trygg nok. Har kjøpt mye på ebay og enda ikke opplevd å bli lurt, selv om jeg har endt med en del tvilsomme kjøp. Da har det imidlertid vært min egen feil mer enn selgerens. Velger man selgere med høy positiv score er det stor sjanse for at det går bra. Åja, jeg så ikke den med at de skiper kun til USA. I slike tilfeller så kan man også få sendt via JetCarrier, men sannsynligvis øker prisen såpass mye da at det ikke er noen vits. Det lønner seg nok helst på litt dyrere ting, hvis det ikke er tale om en "bare må ha det" som man ikke finner noe annet sted. Endret 4. februar 2012 av Cata
Sophia. Skrevet 4. februar 2012 Forfatter #4 Skrevet 4. februar 2012 Tusen takk for svar! Siden dere har gode erfaringer med å handle fra ebay, tror jeg at jeg gjør det sånn at jeg sparer litt penger. Fant en som sender til Norge (link), men den sendes fra Hong Kong - er det stor sjanse for at den er fake da, selv om selgeren har gode tilbakemeldinger?
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2012 #5 Skrevet 4. februar 2012 Tusen takk for svar! Siden dere har gode erfaringer med å handle fra ebay, tror jeg at jeg gjør det sånn at jeg sparer litt penger. Fant en som sender til Norge (link), men den sendes fra Hong Kong - er det stor sjanse for at den er fake da, selv om selgeren har gode tilbakemeldinger? Neida, sålenge det ikke annonseres med et anerkjent merke så vil det ikke være fake. Kvaliteten vil nok være noe dårligere, men det ligger jo litt i kortene med tanke på pris. Noen steder kan varen f.eks. beskrives som lær, men man ser da det kommer frem at det egentlig er laget av syntetisk lær.
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2012 #6 Skrevet 5. februar 2012 De lőnner seg og sjekke feed back http://feedback.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewFeedback2&userid=wszone168&iid=180810019334&de=off&items=25&which=negative&interval=365&_trkparms=negative_365
Gjest Nuppdupp Skrevet 5. februar 2012 #7 Skrevet 5. februar 2012 om du bestiller fra ebay kan du få en kopi fra kina som ikke funker
Sophia. Skrevet 5. februar 2012 Forfatter #8 Skrevet 5. februar 2012 Det var jo veldig mye negativ feedback! Tror nesten jeg bare bestiller fra apple sånn at jeg er sikker på at jeg får ekte vare. Tusen takk for god hjelp!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå