OliviaP Skrevet 4. februar 2012 #1 Skrevet 4. februar 2012 Hei! Jeg har slitt med svimmelhet i snart to uker nå, av den "gyngende typen", og lurer på om noen har erfaringer eller tips å gi meg, eventuelt bare noen beroligende ord Det startet etter at jeg var på tur med danskebåten for to uker siden(var der i til sammen to døgn). Ble ikke sjøsyk overhodet når jeg var på denne båten, men med en gang jeg gikk av kom denne gyngende følelsen, som om jeg fortsatt var på båten. De andre jeg kjenner som var med hadde samme følelsen i 3-4 dager etterpå, så jeg tenkte at dette er vel helt normalt, men når følelsen ennå ikke hadde forsvunnet når det hadde gått over en uke, begynte jeg å bli litt bekymret. Jeg føler også at svimmelheten har blitt verre og verre, det var ikke så ille de første dagene etter turen som det det er nå. Det jeg håper på, er at den balansegreia inni øret ENNÅ IKKE har stabilisert seg, og svimmelheten rett og slett bare skyldes båtens bevegelser, fortsatt. Er det noen i det hele tatt som har opplevd at gynging kan vare så lenge etter man har vært på båt? Svimmelheten blir ekstra ille når jeg må konsentrere meg, eller har en lang dag, f.eks. når jeg leser eller er på skolen. Den blir også ganske ille når jeg går i oppoverbakke eller i trapper. Da klarer jeg omtrent ikke å gå rett, og jeg kan også bli litt "klumsete". Hadde en opplevele i går, da jeg var på butikken, av at jeg bare ravet rundt og ikke klarte å holde fokus eller finne det jeg skulle ha, nesten som om jeg var litt brisen. Det merkelige er at det ikke er noe problem å trene. Eksempelsvis løp jeg i en time på tredemøllen her om dagen, i et tempo tom. litt raskere enn jeg pleier, uten at det var noe problem. I tillegg til svimmelheten har jeg en ørliten hodepine(ikke noe jeg ville lagt merke til hadde det ikke vært for gyngingen), og jeg har av en eller annen grunn også et behov for å snu på hodet innimellom, eller gni på tinningene, akkurat som om det ikke er nok blod der oppe eller noe sånt. De to ukene dette har vart har jeg drukket mye vann, spist relativ sunn mat, trent som sagt, tatt jerntabletter og holdt meg unna alkohol. Jeg kommer uansett til å bestille en legetime på mandag, om ting ikke bedrer seg dramatisk i morgen. Men hvis noen kan hjelpe meg bare ørlite grann her og nå, så tas det imot med STOR, STOR, takk!
Gjest Monica Skrevet 4. februar 2012 #2 Skrevet 4. februar 2012 Hei Det samme skjedde meg for noen år siden etter en skikkelig storm over Nordsjøen. Forstod ingenting da "sjøgangen" ikke ga seg dagen etter jeg kom hjem, den bare varte og varte. Etter et par uker gikk jeg til kiropraktoren jeg bruker og han sa det var ikke unormalt at ubalanse kan skje etter et sjøtur med kraftige bølger.. Fikk noen behandlinger for nakken og ble ok igjen.. Tror han brukte noen manipulering, Husker ikke hva han kalte det for det er 4 år siden. Men balansen sitter jo inni øret en plass. Du kan jo høre med legen men kan jo godt være du bare trenger behadling hos en fysio eller kiropraktor
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå