Gå til innhold

barn i byllup

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi skal ha med barn i bryllupet, men dette er mine brødre og mine søskenbarn! Alderen fra 8 år og oppover. Jeg mener barn definitivt kan være med i bryllup, og husker selv hvor stas det var da jeg var liten jente (kan ikke huske at jeg ble traumatisert av at de voksne drakk vin til maten :fnise: husker ikke at/om det var vin/alkohol der en gang :gjeiper: :) Når det er sagt mener jeg at dersom man skal invitere barn (henholdsvis søsken, tantebarn, søskenbarn etc), må man ta med alle sånn at det ikke er noen som føler seg tilsidesatt :)

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

I vår verden er barna en del av familien, og det er soleklart at barna skal være med i bryllupet. Selv under middager og alt. I vårt bryllup ble de minste hentet til middag, men min niese som på den tiden var 10 år holdt tale for oss. Hun storkoste seg, og var med til langt ut på kvelden.

Jeg støtter nok din bedre halvdel her, og forstår godt at han vil ha henne med. Hun er jo familie, selv om du kanskje ikke føler det slik.

Sånn er det i min verden, også.

Sist bryllup jeg var på i familien, så var det tre barn under skolepliktig alder og ett barn i SFO-alder. Det gikk som en drøm. Rett og slett. Selv om de to guttene, og delvis jenta, som var under skolepliktig alder, normalt sett har mengder med lopper i blodet. Foreldrene og annen nær slekt tok ansvar for småttisene og fulgte de ut når de hadde behov for å løpe av seg litt (men enkelte røykere var mer ute under middagen enn ungene), også var det en liten lekekrok med tegnesaker og litt lego i et hjørne som de kunne pusle med.

Alle ungene holdt for øvrig ut til festens slutt i 2-tiden, høye på sukker, brus og oppmerksomhet som de var. De ble naturligvis skjermet for de voksne som hadde fått i seg litt for mye alkohol. Og velkomstdrinken var, som ved alle bryllup jeg har vært i, overvåket, da et par av kjøkkentjenestefolkene hadde ansvar for utdeling av slikt. Dessuten så velkomstdrinken til ungene mye mer fancy ut enn til oss voksne, da den var grønn med paraply og med seigmenn på bunn, mens de voksne fikk "kjedelig" chamapgne eller Mozell. ;)

Skrevet

Siden det er din manns niese, så synes jeg han skal ha det siste ordet. Hans valg har med følelser å gjøre, mens dine valg blir mer basert på hva som er praktisk og greitt.

Dere slipper jo å passe på niesen. Hun har vel foreldre med som passer på henne?

• Liker 1
Skrevet

Da er jeg tilbake igjen - og mye har skjedd siden sist!

Har virkelig ikke vært god stemning i heimen, da hele min svigerfamilie har valgt å blande seg og det har blitt VELDIG ubehagelig.

Det jeg sitter igjen med nå, er en følelse av å ikke bli respektert for å ha egne meninger og å ikke få bestemme i mitt eget bryllup. Og det er utrolig vanskelig når jeg står helt alene og får vite at min svigerfamilie synes at jeg er en egoist, og det jeg mener (altså - at barn ikke passer i bryllupsmiddag pga alkohol osv) er sjokkerende og forferdelig. Det merkelige er at ingen av søsknene til mannen min har hatt barna med i eget bryllup...

Skrevet

Uff! Høres ikke noe koselig ut TS. :klemmer:

Da ville jeg gitt samboeren din et ultimatum; alle eller ingen. Evt spørre hvorfor det er så viktig for han at hun skal være med, og så forklare hvorfor du ikke vil at hun/de skal komme. Blir dere ikke enige ville jeg foreslått noe sånn som at alle barna er bedt til middagen men ikke festen. Ikke bare en, for det er forskjellsbehandling. Synes ikke barna har noe særlig å gjøre på festen hvertfall...

Vi hadde med neven min som ble hentet under middagen, mens tantebarna på hans side var hjemme for at foreldrene skulle kunne nyte kvelden. ellers hadde vi bare med et par ungdommer

Skrevet

Ditt bryllup? Er det ikke ditt og din kommende manns bryllup? Har ikke han noe han skal ha sagt ifm gjestelisten?

Barn tar ikke skade av å se at voksne drikker alkohol til middagen! Jeg er sikker på at hun ikke kommer til å merke det engang.. Skjønner godt at din svigerfamilie reagerer som de gjør, det ville jeg gjort også!

• Liker 4
Skrevet

Jeg stusser litt p åde som sier at barn ikke har noe i en bryllupsmiddag å gjøre siden det er alkoholservering der: Det drikkes altså aldri alkohol i nærheten av barn i deres familier? Ingen tar seg en juleøl og kanskje en akevitt til julemiddagen, man tar seg ikke en pils sammen med barna når man er på ferie, og er man på restaurant så drikker absolutt alle brus eller vann? Ja, eller man kan jo ikke dra på restaurant i det hele tatt med barna, strengt tatt, siden brorparten av de andre gjestene drikker alkohol. Eller er det bare en god unskyldning for å slippe å ha unger i bryllupet?

• Liker 4
Skrevet

Barn tar ikke skade av å se at voksne drikker alkohol til middagen! Jeg er sikker på at hun ikke kommer til å merke det engang.. Skjønner godt at din svigerfamilie reagerer som de gjør, det ville jeg gjort også!

Det kommer veldig an på. Det er veldig mange voksne som ikke kan moderere seg når det kommer til alkohol, og for barn er det svært ubehagelig at man skifter karakter. Og det gjør man fort! Bare etter et par glass vin kan man ofte merke at vedkomne er beruset, og andre merker det før en selv.

Jeg støtter deg TS, barn har ingenting i bryllupsmiddager å gjøre.

Gjest Annaires
Skrevet

Har virkelig ikke vært god stemning i heimen, da hele min svigerfamilie har valgt å blande seg og det har blitt VELDIG ubehagelig.

Det jeg sitter igjen med nå, er en følelse av å ikke bli respektert for å ha egne meninger og å ikke få bestemme i mitt eget bryllup. Og det er utrolig vanskelig når jeg står helt alene og får vite at min svigerfamilie synes at jeg er en egoist, og det jeg mener (altså - at barn ikke passer i bryllupsmiddag pga alkohol osv) er sjokkerende og forferdelig. Det merkelige er at ingen av søsknene til mannen min har hatt barna med i eget bryllup...

Men du respekterer tydeligvis ikke din kommende manns følelser heller da...

• Liker 1
Gjest Eurodice
Skrevet

Til alle dere som stiller seg så kritisk til TS. Dette skriver hun i åpningsinnlegget:

"Krise!

Mannen min vil ha sin niese på 10 år (av 8 nevøer og nieser) i middagen, men jeg ønsker ikke det. Alle barna skal være med på fest dagen før, i tillegg til selve dagen frem til middagen.

Vi blir ikke enige og nå er det kjempedårlig stemning i heimen...

Jeg synes rett og slett ikke barn har noe i en bryllupsmiddag å gjøre (med alkohol, lange taler, sitte lenge ved bords osv), og barnet synes vel ikke selv det er så stas???

Hvordan skal vi komme oss ut av denne floka?? "

Gjest Annaires
Skrevet

Til alle dere som stiller seg så kritisk til TS. Dette skriver hun i åpningsinnlegget:

"Krise!

Mannen min vil ha sin niese på 10 år (av 8 nevøer og nieser) i middagen, men jeg ønsker ikke det. Alle barna skal være med på fest dagen før, i tillegg til selve dagen frem til middagen.

Vi blir ikke enige og nå er det kjempedårlig stemning i heimen...

Jeg synes rett og slett ikke barn har noe i en bryllupsmiddag å gjøre (med alkohol, lange taler, sitte lenge ved bords osv), og barnet synes vel ikke selv det er så stas???

Hvordan skal vi komme oss ut av denne floka?? "

Ja, og så?

Skrevet

Jeg skjønner godt at svigerfamilien din reagerer på at du vil nekte mannen din å ha niesen sin i bryllupsmiddagen! Det er ei jente! Mannen din ønsker det. Hva er så forferdelig med det, at du må nekte han det? Og blir virkelig gjestene deres så fulle under middagen at niesen vil ha det fælt pga det?

• Liker 1
Gjest Eurodice
Skrevet (endret)

Ja, og så?

Og så? Forstod du ikke den uthevede setningen? Det flere av oss stiller oss undrende til, er hvorfor TS' samboer absolutt vil særbehandle denne 10-årige niesen og la henne være med under hele bryllupsdagen også, i tillegg til festen for alle barna dagen før. Hvorfor skal det være forskjellsbehandling? Er det rettferdig overfor de andre niesene og nevøene?

Endret av Belladonna
  • Liker 2
Gjest Annaires
Skrevet

Og så? Forstod du ikke den uthevede setningen? Det flere av oss stiller oss undrende til, er hvorfor TS' samboer absolutt vil særbehandle denne 10-årige niesen og la henne være med under hele bryllupsdagen også, i tillegg til festen for alle barna dagen før. Hvorfor skal det være forskjellsbehandling? Er det rettferdig overfor de andre niesene og nevøene?

Han vil ha henne der, hun vil ikke.

Hvorfor skal hun ha det siste ordet?

• Liker 2
Gjest Eurodice
Skrevet

Han vil ha henne der, hun vil ikke.

Hvorfor skal hun ha det siste ordet?

Du forstår åpenbart ikke hva jeg mener, så jeg anser det for fånyttes å diskutere mer med deg.

• Liker 2
Gjest Eurodice
Skrevet

Jeg spør igjen, hvorfor er det så om å gjøre for din samboer at denne niesen skal være med under hele bryllupsfeiringen? Dere har jo planlagt fest for barna dagen i forveien. Hvor mange år er de andre barna? Jeg går utifra at de ikke er søsken til denne jenta og mye yngre.

Skrevet

Jeg synes ikke det virker på TS som at hun setter seg på bakbena fordi det er urettferdig for de andre barna som ikke får være med.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er vant til at barn er med i brylluper. I mitt eget bryllup var barna 4,8 og 10 år. De koste seg, spiste, drakk, lekte osv.Har vært med i trønderbryllup der det var eget lekerom til babyer og barn i alle aldre. Likebvel satt vi en laang stund ved middagen, laaange taler, alkohol og dans utpå kvelden, og barna var med, mine egne barn i barnehagealder og barneskolealder var også med. Det var veldig koselig og gøy. De barna som trengte det, ble lagt på barnerommet, som forøvrig var fullt med leker, vogner osv,.De andre barna(der av mine egne) holdt ut i de små timer, de danset og spiste snacks, og voksne og barn koste seg sammen.

Om dere ikke greier å bli enige om en slik liten bagatell, så lurer jeg på hvordan det går når dere får viktigere og alvorligere ting å diskutere. Et godt ekteskap handler om å komme til enighet, møtes på halvveien, og av og til må bare den eneparten gi seg. Slik er det med den saken. Ellers er det bare å begynne å planlegge skilsmissen med en gang.

• Liker 1
Skrevet

Du har jo verdens beste argument i denne saken - dere har 8 (!) nevøer og nieser og da kan man søren meg ikke bare la en av dem være med. Be han skjerpe seg, hvem som helst skjønner at det blir for dumt.

• Liker 2
Gjest Annaires
Skrevet

Du har jo verdens beste argument i denne saken - dere har 8 (!) nevøer og nieser og da kan man søren meg ikke bare la en av dem være med. Be han skjerpe seg, hvem som helst skjønner at det blir for dumt.

Om hun dr eldste så syns jeg absolutt ikke fet blir for dumt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...