Kesam Skrevet 4. februar 2012 #1 Skrevet 4. februar 2012 Krise! Mannen min vil ha sin niese på 10 år (av 8 nevøer og nieser) i middagen, men jeg ønsker ikke det. Alle barna skal være med på fest dagen før, i tillegg til selve dagen frem til middagen. Vi blir ikke enige og nå er det kjempedårlig stemning i heimen... Jeg synes rett og slett ikke barn har noe i en bryllupsmiddag å gjøre (med alkohol, lange taler, sitte lenge ved bords osv), og barnet synes vel ikke selv det er så stas??? Hvordan skal vi komme oss ut av denne floka??
fridr Skrevet 4. februar 2012 #2 Skrevet 4. februar 2012 Hun er så ung at hun kanskje blir trøtt tidlig... Det går også an å ha en avtale om at noen kommer og henter henne til det og det tidspunktet? Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2012 #3 Skrevet 4. februar 2012 Jo barn synes det er gøy i bryllup. I min familie er alltid barna med og vi barn har hatt det veldig gøy. Får barna sitte med noen de liker, ha en liten leke eller noe sånt så blir det som oftest en suksess.
Gjest Eurodice Skrevet 5. februar 2012 #4 Skrevet 5. februar 2012 Krise! Mannen min vil ha sin niese på 10 år (av 8 nevøer og nieser) i middagen, men jeg ønsker ikke det. Alle barna skal være med på fest dagen før, i tillegg til selve dagen frem til middagen. Vi blir ikke enige og nå er det kjempedårlig stemning i heimen... Jeg synes rett og slett ikke barn har noe i en bryllupsmiddag å gjøre (med alkohol, lange taler, sitte lenge ved bords osv), og barnet synes vel ikke selv det er så stas??? Hvordan skal vi komme oss ut av denne floka?? Jer er enig med deg at denne niesen ikke har noe i "voksenmiddagen" på bryllupsdagen å gjøre. For det første at dere steller i stand til fest for alle barna dagen før, og at de får være med på selve dagen, og fordi alle de andre niesene og nevøene blir utelukket. Det spiller ingen rolle om denne jenta skulle være forholdsvis eldre enn de andre, om det er din manns argument. 8
MariaHan Skrevet 5. februar 2012 #5 Skrevet 5. februar 2012 Jeg har vært i et bryllup der barna forsynte seg av velkomstdrinkene.... Så en må ha en "nanny" som passer på barna som kan si 1
Bernardette Skrevet 5. februar 2012 #6 Skrevet 5. februar 2012 (...) Det spiller ingen rolle om denne jenta skulle være forholdsvis eldre enn de andre, om det er din manns argument. Da sier jeg meg uenig. Det er forskjell på barn altså men en tiåring er da på mange måter veldig stor. Spesielt om de andre barna er 2-4 år gamle. Er ikke barnets foreldre med?
Bernardette Skrevet 5. februar 2012 #7 Skrevet 5. februar 2012 Jeg har vært i et bryllup der barna forsynte seg av velkomstdrinkene.... Så en må ha en "nanny" som passer på barna som kan si I min verden bruker vi et ord som heter "foreldre". Om disse barnas foreldre er helt suppehuer som ikke klarer å styre barna burde hverken barn eller tilhørende foreldre befinne seg på en bryllupsfeiring. 8
MariaHan Skrevet 5. februar 2012 #8 Skrevet 5. februar 2012 I min verden bruker vi et ord som heter "foreldre". Om disse barnas foreldre er helt suppehuer som ikke klarer å styre barna burde hverken barn eller tilhørende foreldre befinne seg på en bryllupsfeiring. Ja enig. Suppehuene var til fotografen, og suppehuebesteforeldrene hadde fått for mye å drikke tror jeg. De andre suppehuegjestene (jeg var en av dem) fikk varslet om dette slik at noen av de andre suppehuene sørget for at barna ikke fikk alt for mye drikke.
Bernardette Skrevet 5. februar 2012 #9 Skrevet 5. februar 2012 Ja enig. Suppehuene var til fotografen, og suppehuebesteforeldrene hadde fått for mye å drikke tror jeg. De andre suppehuegjestene (jeg var en av dem) fikk varslet om dette slik at noen av de andre suppehuene sørget for at barna ikke fikk alt for mye drikke. La oss håpe han var en mer dyktig fotograf enn han var far da! Fulle barn i bryllupet og i tillegg var bildene ræva liksom.
CathFoto Skrevet 5. februar 2012 #10 Skrevet 5. februar 2012 Jeg er enig med deg, ts. Men om det betyr fryktelig mye for mannen din, så tror jeg at jeg hadde gitt meg. Ikke sikkert foreldrene til nevnte barn tar det med når de hører at det ikke kommer andre barn i bryllupet.
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2012 #11 Skrevet 5. februar 2012 I vår verden er barna en del av familien, og det er soleklart at barna skal være med i bryllupet. Selv under middager og alt. I vårt bryllup ble de minste hentet til middag, men min niese som på den tiden var 10 år holdt tale for oss. Hun storkoste seg, og var med til langt ut på kvelden. Jeg støtter nok din bedre halvdel her, og forstår godt at han vil ha henne med. Hun er jo familie, selv om du kanskje ikke føler det slik. 5
Golden Girl Skrevet 5. februar 2012 #12 Skrevet 5. februar 2012 Jeg husker at jeg synes det var veldig gøy i bryllup, men alle barn sover etter hvert. Det går an å lage en liten leke krok med tegne ark, puslespill og andre leker, rett og slett noe som vil holde dem opptatt i noen timer. Det vill gå bra, alt ordner seg til slutt
Gjest Eurodice Skrevet 5. februar 2012 #13 Skrevet 5. februar 2012 (endret) I vår verden er barna en del av familien, og det er soleklart at barna skal være med i bryllupet. Selv under middager og alt. I vårt bryllup ble de minste hentet til middag, men min niese som på den tiden var 10 år holdt tale for oss. Hun storkoste seg, og var med til langt ut på kvelden. Jeg støtter nok din bedre halvdel her, og forstår godt at han vil ha henne med. Hun er jo familie, selv om du kanskje ikke føler det slik. Har du ikke lest TS' første innlegg? De skal lage i stand til fest for barna dagen før, i tillegg til at de skal få være med på første del av bryllupsfeiringen. Nå vet vi ikke alderen på de andre niesene og nevøene, men hvis barna hadde vært noenlunde jevnaldrende, synes du da det er greit av mannen å bare ville ha med denne 10-åringen? Endret 5. februar 2012 av Belladonna
lykkelige.meg Skrevet 5. februar 2012 #14 Skrevet 5. februar 2012 (endret) I vårt bryllup er det en selvfølge at tante- og onkelunger blir invitert på middag. De vil da være fra to til sju år. Samtidig er det for meg en selvfølge at ingen av de voksne som kommer til middagen er så full før den er over at det ikke passer seg med barn tilstede. Altså ikke så beruset at det merkes til noen særlig grad. Dette om det er barn tilstede eller ikke! Edit: Skrivefeil Endret 5. februar 2012 av lykkelige.meg 5
Gjest Solstråla88 Skrevet 5. februar 2012 #15 Skrevet 5. februar 2012 Vi har bestemt oss for at barn ikke er invitert, det blir rett og slett for mange. De får være med på vielsen og bildene, men ikke etter det. Så jeg er enig med Ts, våre er da i en alder av 2,3,8 og 10 år.
Evie Skrevet 6. februar 2012 #16 Skrevet 6. februar 2012 Vi inviterer heller ikke barn. Vi har ikke egne og syns derfor det er naturlig å la være, men dette er noe vi har kommet frem til sammen. Om samboeren min virkelig ville hatt en eller flere der så hadde jeg godtatt det. Det er jo begges dag <3
ivorybride Skrevet 6. februar 2012 #17 Skrevet 6. februar 2012 Krise! Mannen min vil ha sin niese på 10 år (av 8 nevøer og nieser) i middagen, men jeg ønsker ikke det. Alle barna skal være med på fest dagen før, i tillegg til selve dagen frem til middagen. Vi blir ikke enige og nå er det kjempedårlig stemning i heimen... Jeg synes rett og slett ikke barn har noe i en bryllupsmiddag å gjøre (med alkohol, lange taler, sitte lenge ved bords osv), og barnet synes vel ikke selv det er så stas??? Hvordan skal vi komme oss ut av denne floka?? Jeg er enig med deg TS. Jeg synes heller ikke det er passende med barn i bryllupsmiddag med alkohol. De kan fort kjede seg, og bare begynne å bråke og mase. Men jeg lurer litt på hvorfor din mann har plukket ut en niese av 8 som han vil ha med i middagen? Hvis de andre er omtrent like gamle så er jo det egentlig veldig forskjellsbehandling, så da synes jeg dere må bli enige om alle skal være med eller ingen (antar du da vil gå for ingen). Jeg synes du skal ta en prat med mannen din om dette igjen, her handler det jo litt om å inngå et kompromiss, og når dere skal ha fest for barna dagen før, og de får være med i kirken, så synes jeg din mann kan gi seg litt på at akkurat denne niesen skal være med i middagen
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2012 #18 Skrevet 6. februar 2012 Krise! Mannen min vil ha sin niese på 10 år (av 8 nevøer og nieser) i middagen, men jeg ønsker ikke det. Alle barna skal være med på fest dagen før, i tillegg til selve dagen frem til middagen. Vi blir ikke enige og nå er det kjempedårlig stemning i heimen... Jeg synes rett og slett ikke barn har noe i en bryllupsmiddag å gjøre (med alkohol, lange taler, sitte lenge ved bords osv), og barnet synes vel ikke selv det er så stas??? Hvordan skal vi komme oss ut av denne floka?? Kjempedårlig stemning i heimen før bryllupet, over noe som tross alt er å anse som en bagatell, det løser man ved at den ene parten viser storsinn. I dette tilfellet tror jeg den personen må bli deg. En 10 år gammel jente vil elske å få være med på bryllupsmiddagen og alt annet hun måtte orke å være med på Og det er nå vel ikke sånn at hun skal være med helt alene, hun har vel foreldre som skal være med? Så må det jo da bli foreldrene ansvar å ta vare på datteren sin, og sørge for at situasjonen ikke kommer ut av kontroll på noen måte. Jeg husker fremdeles bryllupet til min onkel og tante - det er 26 år siden, og jeg var akkurat 10 år i det bryllupet. Det var bare SÅ stas å få lov til å være med, og jeg holdt også en liten tale for dem (som de satte veldig stor pris på, og fremdeles husker de også). Ang de andre niesene og nevøene, så tar jeg det som en selvfølge at de andre er langt yngre, og at det er årsaken til at det er denne ene niesen din kommende ektemann vil ha der. Så - var jeg deg, ville jeg lagt motviljen på hylla, latt ham få invitere henne, og gjenskape roen i heimen. Det kan til og med hende at foreldrene til jenta sier at de ikke ønsker ha henne med under middagen. Da har du fått det som du vil, men uten at det skaper konflikt mellom deg og forloveden! 1
mal87 Skrevet 8. februar 2012 #19 Skrevet 8. februar 2012 Jeg tenker at enten inviterer man barn eller så lar man være! Det er jo opp til hvert enkelt brudepar hvor "barnevennlig" bryllupet skal være. Personlig inviterer vi barna i familien delvis fordi jeg har tre småsøsken mellom 10-13 år, og det er jo helt naturlig at de blir invitert til middag. Men delvis vil vi ha barna der under middagen nettopp fordi de skal lage litt liv og røre, vi vil gjerne ha et så uformelt bryllup som mulig Minste gjest blir å være 8 måneder, i tillegg til den ufødte gjesten jeg har i magen som da vil være ca 30 uker! Siden jeg er gravid og halve familien religiøs så blir det begrenset med alkohol, så satser på at det ikke blir noen fulle onkler som kan skremme barna 1
Anglofil Skrevet 9. februar 2012 #20 Skrevet 9. februar 2012 Synes det er helt greit at ikke barna skal være med. Eneste barnet som var med i vårt bryllup overhodet var brudepiken på 18 mnd (som også er barnet til min forlover og bestevenninne). Uansett, jeg ser ikke helt hvorfor man skal på død og liv har barn i bryllupet. Personlig følte jeg meg ikke komfortabel å ha med andre barn enn brudepiken vår, og heldigvis respekterte alle det. Mvh Yvonne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå