AnonymBruker Skrevet 4. februar 2012 #1 Skrevet 4. februar 2012 Huden min oppfører seg ganske merkelig om dagen. Etter dusj om morgenen så er den irritert og rødflammete. Jeg bruker rens fra Dermalogica i dusjen og fuktighetskrem fra Decleor etterpå. Aldri opplevd dette før. Har alltid hatt ganske hardfør hud som ikke har reagert på noe som helst. Rødheten, som er i panne, på nese og kinn for det meste, gir seg etter ei stund. Noen som har opplevd det samme og har noen tips å komme med? Føler meg så udelikat med denne "opprørte" huden på morgenen. Er jo blek i huden nå på vinteren, så ser nesten syk ut (satt litt på spissen).
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2012 #2 Skrevet 4. februar 2012 Kan det være kulda? Noen er "allergiske" mot kulde. Da tåler huden ekstra lite. Jeg vasker nesten ikke ansiktet om dagen, og bruker olje istedenfor krem. Aldri varmt vann. Ingen parfyme.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2012 #3 Skrevet 4. februar 2012 Hm, jeg er fra innlandet, hvor det gjerne er veldig kaldt, og jeg har, som jeg skrev, aldri opplevd dette før. Derfor tror jeg kanskje ikke det..
Miah Skrevet 4. februar 2012 #4 Skrevet 4. februar 2012 Huden min blir alltid litt mindre pen og mer rød etter dusj... er irriterende men ikke mye å gjøre med. Pleier å dusje på kvelden slik at huden får "roe seg ned" over natten, men det er jo ikke alltid detg er mulig.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2012 #5 Skrevet 4. februar 2012 Prøv en beroligende maske med yoghurt naturell , den vil kjøle ned, roe ned og tilføre huden fuktighet Tipper den opprørte hudne kommer fra været, tørr inneluft og stress.. veldig vanlig Hilsen hudterapeuten
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2012 #6 Skrevet 4. februar 2012 Prøv å kutt ut rensen i dusjen om morgenen. Bruk bare vann istedet. Og bruk en krem som fungerer som kuldekrem. Ta på kremen minst 20-30 min før du skal ut i kulda hvis det er veldig kaldt. Jeg bruker A-creme. Det er en god kuldekrem hvis man har tørr hud. Hvis du har fet hud bør du bruke en annen kuldekrem.
MiamiNice Skrevet 4. februar 2012 #7 Skrevet 4. februar 2012 La huden være i fred om morgenen om vinteren. Rens huden om kvelden i stedet. Det eneste jeg gjør om morgenen vinterstid er å klappe ansiktet forsiktig med en fuktig vaskeklut for å få bort søvn, spor etter nattens sikling etc... så smører jeg huden forsiktig inn med en god fuktighetskrem. Når jeg er ute i kulden har jeg skjerfet langt opp for å beskytte ansiktet. Var den en rens fra Dermalogica du brukte? Hvis det er Special cleansing gel kan det være årsaken. Om vinteren blir den for uttørrende for min hud, men om sommerene funker den fint. Bruker heller calming cleanser om vinteren istedet.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2012 #8 Skrevet 4. februar 2012 La huden være i fred om morgenen om vinteren. Rens huden om kvelden i stedet. Det eneste jeg gjør om morgenen vinterstid er å klappe ansiktet forsiktig med en fuktig vaskeklut for å få bort søvn, spor etter nattens sikling etc... så smører jeg huden forsiktig inn med en god fuktighetskrem. Når jeg er ute i kulden har jeg skjerfet langt opp for å beskytte ansiktet. Var den en rens fra Dermalogica du brukte? Hvis det er Special cleansing gel kan det være årsaken. Om vinteren blir den for uttørrende for min hud, men om sommerene funker den fint. Bruker heller calming cleanser om vinteren istedet. Bruker ultracalming cleanser. Special cleansing gel er jo fæl.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2012 #9 Skrevet 4. februar 2012 Kan være du reagerer på decleor kremen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå