AnonymBruker Skrevet 4. februar 2012 #1 Skrevet 4. februar 2012 Vi har fått vite at samboeren min er steril etter en gammel klamydia infeksjon. Jeg er dritsur på han for dette. Jeg vet dette var noe som skjedde lenge før min tid, men allikevel er jeg nå sur, sint og lei. Hans dumhet ved å pule et ekkelt nek på byen skal gjøre at vi aldri kan få barn Måtte bare få det ut et anonymt sted 5
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2012 #3 Skrevet 4. februar 2012 Jeg skjønner at du er sint! Ventet han lenge med å si fra? Husk at DU mest sannsynlig kan få egne biologiske barn, det er bare å reise til Danmark og plukke seg en donor. Mannen din kan umulig ha så mye mot det, i så fall er han rimelig egoistisk om han mener at hans tidligere krumspring skal gå ut over deg. Barnet vil jo bli begges, men med dine og en fremmed persons gener, såpass får han tåle. 3
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2012 #4 Skrevet 4. februar 2012 Jeg skjønner at du er sint! Ventet han lenge med å si fra? Husk at DU mest sannsynlig kan få egne biologiske barn, det er bare å reise til Danmark og plukke seg en donor. Mannen din kan umulig ha så mye mot det, i så fall er han rimelig egoistisk om han mener at hans tidligere krumspring skal gå ut over deg. Barnet vil jo bli begges, men med dine og en fremmed persons gener, såpass får han tåle. Han har ikke vist at han er steril før nå, så vi fikk vite det sammen på utredning. Arghh - jævla idiot! men føler jeg ikke kan være så sint på han ettersom han jo ikke har gjort det med vilje. Jeg tenker på donor, men har ikke tatt det opp med han ennå. Æsj - ekkelt å tenke på at han har hatt seg rundt med klamydia dame 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2012 #5 Skrevet 4. februar 2012 Du må ikke være sint på ham - Men dama som smittet ham. Fyren er sikkert veldig lei seg. klem til dere.. 2
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2012 #6 Skrevet 4. februar 2012 Det fine er at det er fullt mulig å få hjelp HER I NORGE med slikt i dag. Det er bare single som ikke får hjelp her, de er nødt til å reise til Storken i Danmark. (Men de får lov å adoptere? Forstå det den som kan...)
Drømmespill Skrevet 4. februar 2012 #7 Skrevet 4. februar 2012 Det er jo ikke sånn at "klamydiadamer" er aliens med kun ett mål for øye, å smitte naive mannfolk. Men jeg skjønner godt at det svir for deg, men han har det nok minst like ille nå. Ta vare på hverandre og prøv å finn frem til en annen løsning sammen. Ikke la dette bli et bittert tema, det fører ingen vei. 5
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2012 #8 Skrevet 4. februar 2012 Har du testet deg? Siden han har gått med denne infeksjonen over lang tid... 7
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2012 #9 Skrevet 4. februar 2012 Har du aldri hatt sex uten kondom? Du vet vel også at Klamydia hos kvinner ikke alltid er lett merkbart? Du må bare innse at kjæresten din har vært maksimalt uheldig og så får dere da det derfra. 4
Athene Skrevet 4. februar 2012 #10 Skrevet 4. februar 2012 Du snakker nedlatende om et menneske du aldri har møtt? Hvordan vet du at hun visste at hun hadde en infeksjon? Uansett - det var din mann som ikke brukte kondom. Selv krevde jeg at mannen kunne vise meg en negativ klamydiatest av nyere dato før vi begynte å ha sex uten kondom, og jeg stilte selvfølgelig med det samme selv. Man trenger ikke å ha vært uansvarlig og dum selv om man har fått infeksjon en gang i livet. Når det gjelder muligheten for å få barn skjønner jeg at dette er et slag i trynet. Du bør nå rette energien din mot å se muligheter og ta vare på forholdet, i stedet for å være sur på andre. Det er kun første steg i utredningen, er dere sikker på at han er helt steril? Som regel finner de noe levende, og prøverørstekonolgien har kommet så langt at de kan gjøre det gravid ved å hente ut en enkelt frisk sædcelle direkte fra testikkelen. I tillegg er det gode muligheter for å bruke donorsæd, også i Norge. 3
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2012 #12 Skrevet 4. februar 2012 Æsj - ekkelt å tenke på at han har hatt seg rundt med klamydia dame "Klamydiadamer" er ikke en egen rase. Jeg fikk det av eksen min, og vi sjekka oss sammen da vi ble sammen. Helt tilfedlig at jeg sjekka meg mens jeg var sammen med han.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2012 #13 Skrevet 4. februar 2012 stakkars mann Ja, henne som ikke kan få barn med han er det jo ikke synd på?
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2012 #14 Skrevet 4. februar 2012 Ts her Jeg vet at man kan få klamydia selv om man lever et "ordentlig liv", og sier ikke at alle som har hatt det er ekle. Når mannen min ringte for å fortelle det til henne, sa hun at hun viste det og ikke hadde det lenger. Så hun har vist, og ikke sagt det til min mann. Det synes jeg er bedritent gjort! Mannen min har ikke hatt klamydia på mange år nå, men han er blitt steril etter den. Vi må vente på en del svar for å høre om ivf kan være noe for oss, men legen mente det ville være liten sjanse for oss. Takk for svar:) Men herregud, jeg må da vel få lov å ikke synes all verden om damen som smitte min mann??? Det må da jammen meg være en naturlig 1. reaksjon?? Og for de som har spurt, nei, jeg har aldri hatt ubeskyttet sex med fremmede på byen! 4
makkapakka Skrevet 4. februar 2012 #15 Skrevet 4. februar 2012 Ja, henne som ikke kan få barn med han er det jo ikke synd på? jo men mer synd på han som hadde seg med en uheldig date for mangen år siden, ikke har visst at han ble steril, og plutselig får vite at han ikke får egne barn.. 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2012 #16 Skrevet 4. februar 2012 Du snakker nedlatende om et menneske du aldri har møtt? Hvordan vet du at hun visste at hun hadde en infeksjon? Uansett - det var din mann som ikke brukte kondom. Selv krevde jeg at mannen kunne vise meg en negativ klamydiatest av nyere dato før vi begynte å ha sex uten kondom, og jeg stilte selvfølgelig med det samme selv. Man trenger ikke å ha vært uansvarlig og dum selv om man har fått infeksjon en gang i livet. Når det gjelder muligheten for å få barn skjønner jeg at dette er et slag i trynet. Du bør nå rette energien din mot å se muligheter og ta vare på forholdet, i stedet for å være sur på andre. Det er kun første steg i utredningen, er dere sikker på at han er helt steril? Som regel finner de noe levende, og prøverørstekonolgien har kommet så langt at de kan gjøre det gravid ved å hente ut en enkelt frisk sædcelle direkte fra testikkelen. I tillegg er det gode muligheter for å bruke donorsæd, også i Norge. Han hadde ikke klamydia når vi ble sammen, vi testet oss begge to. Og ja, jeg vet at hun ihvertfall kort tid etterpå viste at hun hadde klamydia og valgte å ikke informere min mann.
Solbærpiken Skrevet 4. februar 2012 #17 Skrevet 4. februar 2012 "Klamydiadamer" er ikke en egen rase. Jeg fikk det av eksen min, og vi sjekka oss sammen da vi ble sammen. Helt tilfedlig at jeg sjekka meg mens jeg var sammen med han. Skjønner jo hvorfor han er eksen din...
Harlekin Skrevet 4. februar 2012 #18 Skrevet 4. februar 2012 Alle kan gjøre feil. Jeg synes veldig synd på mannen din, som er blitt steril pga. noe han selv gjorde feil, og i tillegg er du sint på ham. Jeg skjønner selvsagt at du synes det er bittert, men her må du prøve å komme forbi det og heller se på alternativene dere har. Synes forøvrig det er ufint å snakke dritt om folk.
nouveau Skrevet 4. februar 2012 #19 Skrevet 4. februar 2012 Nå spør jeg kanskje fryktelig dumt, men er det sånn at legen mener at han er steril pga. klamydia, eller er det bare en logisk slutning ettersom han har hatt klamydia? Forøvrig en lei situasjon, TS 2
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2012 #20 Skrevet 5. februar 2012 Nå spør jeg kanskje fryktelig dumt, men er det sånn at legen mener at han er steril pga. klamydia, eller er det bare en logisk slutning ettersom han har hatt klamydia? Det lurer jeg også på, siden det er svært usikkert om klamydia påvirker forplantningevnen hos menn i det hele tatt. Så at man i dette tilfellet kan fastslå at det er grunnen høres høyst tvilsomt ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå