AnonymBruker Skrevet 4. februar 2012 #1 Skrevet 4. februar 2012 Hva er det og hva gjør de? Har fått brev fra de. Fikk parkeringsbot for lenge siden og betalte denne, men parkeringsbyrået sendte meg purringer, ringte de og de sa bare at min betaling ikke var blitt registrert hos de. Så jeg trengte bare sende de bevis. Så det gjorde jeg, sendte kopi av at jeg hadde ført over pengene. Og nå har det gått til forliksrådet??
Apis Skrevet 4. februar 2012 #2 Skrevet 4. februar 2012 Hva er det og hva gjør de? Har fått brev fra de. Fikk parkeringsbot for lenge siden og betalte denne, men parkeringsbyrået sendte meg purringer, ringte de og de sa bare at min betaling ikke var blitt registrert hos de. Så jeg trengte bare sende de bevis. Så det gjorde jeg, sendte kopi av at jeg hadde ført over pengene. Og nå har det gått til forliksrådet?? Forliksrådet er første trinn i rettsystemet. Det er vanlige folk som sitter der og de skal megle forlik. Da leverer du kopi av kontoutskriften og et brev der du bestrider kravet til sekretæren for forliksrådet der det går frem at du har betalt. Samtidig hadde det vært fristende å sende motkrav for tiden du har brukt på dette. Det er viktig at du møter ellers vil de avsi en fraværsdom som gjerne går i den parten som ikke møter disfavør.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2012 #3 Skrevet 4. februar 2012 Forliksrådet kan du lese mer om her: http://www.forliksraadet.no/ De er til for å løse mindre saker. Som en minidomstol. Ta med deg god nok dokumentasjon på at du faktisk har betalt så ordner det seg. Du kan også sende dokumentasjonen på nytt til parkeringsselskapet. Da kan saken løses før forliksrådet. 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2012 #4 Skrevet 4. februar 2012 WHAT??? Nå skjønner jeg ingenting. Hvofor skal jeg ha noe som helst med dette å gjøre når jeg har fått en parkeringsbot og ja... BETALT DEN?! Saken skulle jo vært avsluttet når det parkerinsselskapet fikk dokumentasjon på at park. boten var betalt. Hvorfor blir forliksrådet dratt inn i dette?? Stiller også sprøsmål ved at parksels. ikke fikk "registrert betalingen" Takk for svar da, ikke meningen å virke sur, men det virker som at jeg har gjort noe galt og får masse problemer nå fordi jeg har fått park. bot og betalt den.
Apis Skrevet 4. februar 2012 #5 Skrevet 4. februar 2012 WHAT??? Nå skjønner jeg ingenting. Hvofor skal jeg ha noe som helst med dette å gjøre når jeg har fått en parkeringsbot og ja... BETALT DEN?! Saken skulle jo vært avsluttet når det parkerinsselskapet fikk dokumentasjon på at park. boten var betalt. Hvorfor blir forliksrådet dratt inn i dette?? Stiller også sprøsmål ved at parksels. ikke fikk "registrert betalingen" Takk for svar da, ikke meningen å virke sur, men det virker som at jeg har gjort noe galt og får masse problemer nå fordi jeg har fått park. bot og betalt den. Sånne selskaper er et helvete så full forståelse fra meg at du er grinete. Ta kopi av kontoutskriften der det står svart på hvit at den faktisk er betalt. Send en kopi til sekretæren for forliksrådet og si at du bestrider kravet (noe du skulle gjort når du fikk inkassovarsel) og en kopi til parkeringselskapet og en til inkassoselskapet. Legg også med en faktura for tort og svie. 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2012 #6 Skrevet 4. februar 2012 Sånne selskaper er et helvete så full forståelse fra meg at du er grinete. Ta kopi av kontoutskriften der det står svart på hvit at den faktisk er betalt. Send en kopi til sekretæren for forliksrådet og si at du bestrider kravet (noe du skulle gjort når du fikk inkassovarsel) og en kopi til parkeringselskapet og en til inkassoselskapet. Legg også med en faktura for tort og svie. Har aldri fått inkasso fra de. Fikk bare purring, og ringte de. Da sa de at jeg bare måtte sende de bevis på at jeg hadde betalt og det gjorde jeg jo. Så de HAR det jo svart på hvitt. Skal de fortsatt prøve å få penger fra meg? Hva feiler det de? De har sånn at prakering selskapet og de som sendte purring er samme selskap.
Apis Skrevet 4. februar 2012 #7 Skrevet 4. februar 2012 Har aldri fått inkasso fra de. Fikk bare purring, og ringte de. Da sa de at jeg bare måtte sende de bevis på at jeg hadde betalt og det gjorde jeg jo. Så de HAR det jo svart på hvitt. Skal de fortsatt prøve å få penger fra meg? Hva feiler det de? De har sånn at prakering selskapet og de som sendte purring er samme selskap. Nå er det en stund siden jeg har vært i forliksrådet. Så jeg har sikkert glemt noen detaljer, men der jeg var så var det sekretæren til forliksrådet som hjalp meg. Der var det lensmannsbetjenten som var sekretæren. Sikker på du har fått krav fra forliksrådet og ikke en trussel fra parkeringsselskapet om at de vil ta saken til forliksrådet? Men om igjen send kopi av bankutskrift der det står at du har betalt til parkeringsselskapet samtidig med et brev der det står at du bestrider kravet. Da kan de ikke legge på mere avgifter og gebyrer
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2012 #8 Skrevet 9. februar 2012 Jammen meg var det ikke et forbanna parkeringsselskap som skulle prøve å LURE til seg ENDA mer penger. Fatter og begriper ikke at disse får holde på som de gjør.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå