Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal selge en kjole og kjøper ønsker den sendt til utlandet og vil betale via paypal. R det tryggt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror det er ganske trygt, men personlig har jeg aldri turt å bruke paypal selv - er litt paranoid angående internett da.

Skrevet

Ja i utgangspunktet skal det være det.

MEN VÆR OBS:: Jeg gikk fem på av noen som svindlet meg . Jeg skulle selge en brudekjole på finn.no og kjøper ønsket å betale via Paypal og få kjolen sendt til utlandet.

Jeg fikk mail fra paypal om at pengene var på vei inn på konto, og sendte kjolen. Mailen var ikke fra paypal, men fra svindlerne som hadde laget en layout som så akkurat ut som pay pal sin side.

Lang historie kort Jeg gikk fem på, og ble svindlet.

Men det var ikke paypal sin feil.

Lykke til :)

Skrevet

Pay Pal funker veldig bra. Jeg bruker ofte det for å være helt sikker på at det er trygt! :-)

Skrevet

Minner om at dette kan være svindel. Jeg fikk en sms rett etter at jeg la inn noe til salgs på finn. Jeg tok kontakt med finn etter at jeghadde korrspondert litt med kjøper. Kjøper ville også i dette tilsetter bruke paypal. Finn frarådet meg på det sterkeste til å ha kontakt videre med kjøper. Da dette var svindel. Nigeria er vel ikke tilfeldigvis nevnt i sms/ Mail?

Skrevet

Minner om at dette kan være svindel. Jeg fikk en sms rett etter at jeg la inn noe til salgs på finn. Jeg tok kontakt med finn etter at jeghadde korrspondert litt med kjøper. Kjøper ville også i dette tilsetter bruke paypal. Finn frarådet meg på det sterkeste til å ha kontakt videre med kjøper. Da dette var svindel. Nigeria er vel ikke tilfeldigvis nevnt i sms/ Mail?

Ikke Nigeria, men fikk det som sms ja... Han skulle handet sendt til sin sønn i utlandet... En jentekjole, så jeg fikk liksom en litt dårlig følelse, men tenker det kan være til en kone feks. Men han henvendte seg via sms, ja. Hette John Smith.

Skrevet

Da er dette svindel. Jeg har nemlig tom. Hørt navnet John Smith før kan man si ;) han kan også bli litt irritabel når han skjønner hvilken vei det går. Så da vil jeg bare videreformidle rådet om å avslutte all kontakt.

Jeg fikk også den om at han skulle kjøpe det for sin kone blablabla.

Skrevet

Ja i utgangspunktet skal det være det.

MEN VÆR OBS:: Jeg gikk fem på av noen som svindlet meg . Jeg skulle selge en brudekjole på finn.no og kjøper ønsket å betale via Paypal og få kjolen sendt til utlandet.

Jeg fikk mail fra paypal om at pengene var på vei inn på konto, og sendte kjolen. Mailen var ikke fra paypal, men fra svindlerne som hadde laget en layout som så akkurat ut som pay pal sin side.

Lang historie kort Jeg gikk fem på, og ble svindlet.

Men det var ikke paypal sin feil.

Lykke til :)

Samme her!

Jeg ble også svindlet av en fake pay-pal konto:(

Skrevet

Jeg fikk også melding om at han skulle kjøpe det til sin forlovede.

Dette er nok svindel ja.

Skrevet

Da er dette svindel. Jeg har nemlig tom. Hørt navnet John Smith før kan man si ;) han kan også bli litt irritabel når han skjønner hvilken vei det går. Så da vil jeg bare videreformidle rådet om å avslutte all kontakt.

Jeg fikk også den om at han skulle kjøpe det for sin kone blablabla.

Flott, da var magefølelsen min riktig.. Tusen takk!! :)

Skrevet

John Smith er ett typisk navn når man vil være anonym, a la Jane Doe osv...

Gjest Nenya82
Skrevet

Jeg har aldri hatt problemer med paypal og syns at det er en god metode å betale når jeg vil ha det helt trygt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...