AnonymBruker Skrevet 4. februar 2012 #1 Skrevet 4. februar 2012 Hvilke øvelser kan jeg gjøre hjemme for å trene korsryggen, uten noe særlig hjelpemidler. Jeg føler mange av øvelsene går for høyt opp på ryggen, mulig jeg har gjort dem feil. Jeg har smerter og er stiv i korsryggen pga stive muskler og muskelknuter. Ordentlig bevegelse, styrke og tøying må jo være bra? Noen gode forslag.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2012 #2 Skrevet 4. februar 2012 Et raskt Google-søk på "exercises lower back" gir blant annet denne: http://www.nismat.org/orthocor/programs/lowback.html
Alive Skrevet 4. februar 2012 #3 Skrevet 4. februar 2012 Mageøvelser, som type planke trener korsryggen. Der skal du være sterk statisk, så planke og varianter av dem er en god start. Søk på Yngvar Andersens' øvelser på coremuskulatur på YouTube og bruk raggsokkene dine. Mage og rygg hører sammen for en sterk "rygg" Det er det alle snakker om når de trener kjernenuskulaturen.
Caramela Skrevet 4. februar 2012 #4 Skrevet 4. februar 2012 Jeg pratet med en treningsinstruktør om dette på onsdag, og hun fortalte meg, som Alive sier, at plankeøvelser er helt topp.
Ethereal Skrevet 4. februar 2012 #5 Skrevet 4. februar 2012 Jeg sliter med vond rygg i perioder hvor jeg sitter mye stille. Det som fungerer aller best for meg er å gå litt hver eneste dag. Trenger ikke være mer enn en halvtime, så holder ryggplagene seg unna.
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 6. februar 2012 #6 Skrevet 6. februar 2012 Ligg på magen, vri atmene bak deg og legg dem flatt ved sidrn eller oppå rumpa. Løft overkroppen ca 15 cm. Øvelsen kalles enkelt og greit for "lett rygghev" For optimal effekt bør du puste ut når du hever kroppen, da kjenner du musklene både i mage og rygg jobber hardt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå