Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Dette biffmåltidet er av det sunne, superfranske og smaksrike slaget.

I det franske kjøkken har syrlighet en sterk posisjon og kjøkkenet generelt har mange gode sterke smaker å by på.

Porsjoner: 4

Ingredienser

4 stk biff av ytrefilet storfe (evt mørbrad) i skiver

1 ts salt

1 ss peppermiks

2 ss rapsolje til steking

2 stk hvitløk , delt i to på langs

1 ts olivenolje

1 boks hermetiske røde linser

400 g frisk spinat

4 stk tomat i skiver

200 g cornichonagurker

4 ss kapers

Endret av en'krone
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har noen spørsmål til deg:

1. Hvor kommer disse påstandene dine fra, kan du dokumentere disse?

2. Hvor kommer sinne ditt fra?

Og jeg må bare påpeke at nei, det er ikke bra eller ment fra naturens side å ha lav fettprosent. Hvis man blir syk tærer kroppen fettet den har, så hvis det er for lite har den mindre sjangs til å klare seg. Dette er ikke et problem i vår del av verden, men det motbeviser det du sier om at kroppen "vil" ha lav fettprosent fra naturens side, det vil den nemlig IKKE.

• Liker 6
Skrevet

Jeg er så lei av "bedre med noen kilo for mye enn for lite" Fuck off. Dere lyver for dere selv og forsøker og normalisere overvekt. Jeg er lei av kjerringer og menn med en bmi på 24 som hevder de ikke er overvektige, men normalvektige. Uansett hvor deres preferanse ligger er fotballfruen og David Beckham mer lik den kroppen vi har fra naturens side, og det er usunt for samfunnet og hylle denne overvekten. Jeg er lei av at feite kvinner får flere plusser i kroppstråden enn de slanke og tynne. Dette er ren løgn for å bedre deres eget overvektige ego. Jeg er lei av at lubbene og feite folk skal klage når noen hevder at normal bmi er rundt 21, og jeg er rimelig lei av at det er lov å kritisere noen og være nedlatenede ovenfor "undervekt" men ikke overvekt. Det er fråttsere som har et problem, ikke slanke og tynne menneser. Guess what, mennesker er et lite pattedyr som er slankt bygd og skal ha en slank fysikk. Vi er bygd for kondisjon, balanse og smidighet, ikke overvekt og fleskete dårlige kropper. Vi tåler en sinnsyk lav fettprosent, og tåler dårlig enn høy en.

Jeg skal ikke leve i et samfunn der mine slanke, normalvektige barn skal bli fortalt at de må feites opp av fråtsende mennesker i dårlig form.

Og problemet ditt er?

• Liker 2
Skrevet (endret)

Så du vil heller ha dette:

Min lenke

Enn dette:

http://snakk.klikk.no/cfs-filesystemfile.ashx/__key/CommunityServer.Blogs.Components.WeblogFiles/00.00.02.12.88/3731.storemodeller-curves-ahead.jpg

Og jeg trodde også at kroppen lagret fettet, om man ser på det naturlige for å ha "reserver". Særlig fra steinalderen når mennesker spiste sjelden, kanskje bare annenhver dag eller lignende fordi vi ikke fikk tak i mer mat, og at det da var greit med et fettlager så man slapp å sitte der som et uthulet skjellet.. Og må si jeg stiller meg de samme spørsmålene som ensomKanin.. Og har du tenkt på grunnen til at noen sliter med overvekt, som f.eks. psykiske sykdommer der man faktisk rettferdiggjør overvekten for ikke å hate seg selv..?

Endret av Eple:)
Skrevet (endret)

Bare fordi jeg er så lei av at (curvy-lovers) mennesker tenker at slank=undervektig

Regner med at ts mener at det er dette som er/burde være normalvektig:

http://4.bp.blogspot.com/_WVmJrE2j1Ew/TUe88RLBhpI/AAAAAAAAAYU/H6TONmY_2hs/s400/bmi%2B19%2B20%2B21.jpg

http://farm5.static.flickr.com/4040/4268555784_339abeea3a.jpg

kroppsbild21.jpg?w=500

edit: Ser man på bilder fra før i tiden var de allerfleste ganske tynne jo. Jeg har absolutt ikke noe imot overvektige mennesker (min ex som jeg var med i mange år brukte xxl), men det er få som blir født overvektig (jeg så veldig rund ut som baby, men det er en annen sak :gjeiper: ). Forstår at man tenker det er normalt siden det er så mange som er overvektige, dog er det verken bra eller sunt.

Folk må prioritere selv, men er så lei av dissing av tynne (du ser ut som en pinne, ect) når det er de som viker fra det som er "naturlig" og overspiser.

Endret av melly666
Gjest Survival
Skrevet (endret)

Jeg er lei av idiotiske utblåsninger om vekt og bmi der trådstarter ikke kommer med en eneste relevant kildehenvisning eller artikkel for å vise at hennes synspunkter er relevante i dagens fedme-debatt.

Forresten tror jeg at du godter deg av å skrive et så "rebelsk" innlegg her på kvinneguiden da du vet du vil få kritikk og oppmerksomhet. Mangler kanskje litt av det i hverdagen, eller?

Edit * Skriveleif, gikk litt fort i svingene her.

Endret av Survival
  • Liker 3
Skrevet

vet ikke helt hva ts skulle med dette, men det er sant at vi har fått et stort problem i verden, og i norge der folk blir mer og mer overvektige. og jo større problemet blir jo større er prosenten mennesker som vrir og vender på dette slik at det plutselig ikke er negativt å være overvektig.

man bør ikke være det, og man kan som oftest gjøre noe annet med det enn å lure seg selv og andre.

• Liker 4
Skrevet

Jeg er bare lei av å se at normalvektige mennesker fra naturens side blir kalt undervektige, mens overvektige mennesker blir kalt normalvektige. Nei, det er ikke naturlig med hengemage eller hengerumpe.

• Liker 5
Gjest Consensio
Skrevet

Jeg er bare lei av å se at normalvektige mennesker fra naturens side blir kalt undervektige, mens overvektige mennesker blir kalt normalvektige. Nei, det er ikke naturlig med hengemage eller hengerumpe.

Og jeg er lei av at normalvektige blir kalt overvektige, og undervektige blir kalt normalvektige.

• Liker 7
Gjest Rosemor
Skrevet (endret)

Jeg er så lei av "bedre med noen kilo for mye enn for lite" Fuck off. Dere lyver for dere selv og forsøker og normalisere overvekt. Jeg er lei av kjerringer og menn med en bmi på 24 som hevder de ikke er overvektige, men normalvektige. Uansett hvor deres preferanse ligger er fotballfruen og David Beckham mer lik den kroppen vi har fra naturens side, og det er usunt for samfunnet og hylle denne overvekten. Jeg er lei av at feite kvinner får flere plusser i kroppstråden enn de slanke og tynne. Dette er ren løgn for å bedre deres eget overvektige ego. Jeg er lei av at lubbene og feite folk skal klage når noen hevder at normal bmi er rundt 21, og jeg er rimelig lei av at det er lov å kritisere noen og være nedlatenede ovenfor "undervekt" men ikke overvekt. Det er fråttsere som har et problem, ikke slanke og tynne menneser. Guess what, mennesker er et lite pattedyr som er slankt bygd og skal ha en slank fysikk. Vi er bygd for kondisjon, balanse og smidighet, ikke overvekt og fleskete dårlige kropper. Vi tåler en sinnsyk lav fettprosent, og tåler dårlig enn høy en.

Jeg skal ikke leve i et samfunn der mine slanke, normalvektige barn skal bli fortalt at de må feites opp av fråtsende mennesker i dårlig form.

Jeg vil bare påpeke et par ting:

For det første er ikke BMI egnet til å måle under- eller overvekt, hvis man ikke samtidig tar hensyn til fettprosent.

Godt trente mennesker kan godt ha en BMI som indikerer fedme, uten å ha et gram overflødig fett på kroppen, og normalvektige kan godt ha en skyhøy fettprosent, og være såkalt innfeite/tynnfeite.

For det andre tåler vi ikke en sinnsyk lav fettprosent bedre enn vi tåler en høy fettprosent.

Essensiell fettprosent hos kvinner er på ca 12%, noen tåler ikke fullt så lav fettprosent, mens andre tåler ned til 9%.

To konsekvenser av for lav fettprosent hos kvinner, kan blant annet være vanskeligheter med å bli gravid på grunn av manglende østrogenproduksjon, og osteoporose (beinskjørhet).

Jeg må også legge til at om barn ikke har høy nok fettprosent, kan dette forsinke puberteten. Dette fordi vårt hormonelle system er avhengig av nok kroppsfett for å fungere optimalt.

(Og for å balansere litt: for høy fettprosent kan gi for tidlig pubertet.)

Endret av Rosemor
  • Liker 2
Skrevet

Nå er jeg ikke helt enig i TS sin skrivemåte, men at mange kan ha et feilaktig bilde av seg selv.

Nå bygger jeg på egen oppfatning så klart, men har jo møtt mange som er tydelig overvektige som sier de ikke er det, og også det motsatte.

Det viktigste er vel at man er i aktivtet og får i seg den næringen kroppen trenger. Uavhengig av hvordan vi ser ut.

• Liker 2
Gjest Passing by
Skrevet

BMI mellom 18,5 og 24,9 er normal kroppsvekt. Har du BMI under 18,5 så slipper du ikke inn i militæret fordi du er undervektig, noe min nevø opplevde. Som Rosemor sier så kan man ikke basere seg på BMI alene, godt trente folk kan ha en høy bmi uten å være overvektig.

Jeg personlig tror at denne tråden er bare enda en i rekken som skal fortelle hvor ekle feite folk er.

Skrevet

BMI er temmelig utslitt, både som redskap of diskusjonsemne, for det er et nåløye, og uansett om BMI hadde regnet med muskel og vannmasse, ville det fortsatt være et nåløye. Og TS, neste gang du vil trolle, vær litt mer kreativ.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...