Gå til innhold

Bibringe, noe av det verste jeg har spist

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går kokte og tilberedte jeg noe som visstnok heter "bibringe". Jeg kokte det i to timer, slik det står på pakken. Etter to timer tilsatte jeg en del grønnsaker og litt forskjellig. Grønnsakene var gode de, men denne "bibringen", nei isj! En masse fett, seigere enn seigmenn, satte seg i mellom tennene i et, ikke imponert.

Jeg har seks pakker til med dette i fryseren, noen gode forslag til hva det kan brukes til som ikke smaker så... høgg? Eller er det lurest å bare sette ut til kattene?

• Liker 1
Skrevet

Om kjøttet er seigt så kokte du det ikke lenge nok. En annen mulighet er langsteking på lav varme. 14timer 70grader. Tredje mulighet er å lage kraft som du fryser ned, kjekt å ha til sauser og annet.

• Liker 1
Skrevet

Ah, så mer enn to timer? Gjerne en 10-14 timer? Okie... Jeg trodde to timer var lenge jeg da. :)

Skrevet

5-6 timer så snakker du.

Jeg kokte okse høyrygg for en tid tilbake og først etter 4 timer var det klart. Bibringe er enda grovere kjøtt og trenger lengre koketid.

• Liker 2
Skrevet

2 timer er da ikke lenge? Tenk bare på pinnekjøtt.

Bibringe er vel best til supper og sånt?

Skrevet

Ah, så mer enn to timer? Gjerne en 10-14 timer? Okie... Jeg trodde to timer var lenge jeg da. :)

Skulle til å google fram noen gode forslag til deg her, jeg synes bibringe er en undervurdert stykningsdel som man kan lage gode smaksriker gryter av.

Men med del holdningen til svarene du får... Neisj. :filer:

Skrevet

Skulle til å google fram noen gode forslag til deg her, jeg synes bibringe er en undervurdert stykningsdel som man kan lage gode smaksriker gryter av.

hehe joa, beklager. Sorry. Men altså, for meg ER to timer lenge å gå og vente... Men jeg får bare prøve 5-6 timer i alle fall, om ikke 10, neste gang, så blir det sikkert bra. :)

Skrevet

Kjøttet skal ikke kokes men trekke, kokes det blir det gummi. Det er ihvertfall min erfaring.

Å trekke kjøtt betyr at temperaturen er rett under kokepunktet hele tiden.

Ta ut kjøttet av gryten når det er ferdig og tilsett grønnsskene som kokes alene til de er møre. Rens kjøttet å del det i biter, ta det opp i gryta igjen slik at alt blir varmt.

Vipps, ferdig!

Skrevet

Hva i alle dager var galt med det svaret?

Her tror jeg du har anstrengt deg maksimalt for å tolke det negativt.

• Liker 1
Skrevet

Mamma koker bibringe på 2 timer, og da kokes den i trykkoker. Skal den kokes i vanlig kjele så må du nok beregne vesentlig lenger tid enn 2 timer.

Bibringe i sursøt saus med poteter og grønnsaker er jo godt, da. Men noen kjapp hverdagsmiddag, det er det ikke. Passer best i helgene hvor man kan sette over kjøttet tidlig og la det godgjøre seg utover dagen. :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...