Gå til innhold

hva spiser man?

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

nå går jeg her,sulten som bare det..jeg skal ta av noen kilo og dermed spise mindre..jeg vet at dere da sier at jeg skal ikke spise mindre men regelmessig og ikke godteri og brus... men jeg vil kutte ut det meste av spisingen man blir tynnere av det også.. men jeg lurer da på hva som er ikek sunt og hva som er sunt.. eks på hva jeg kan spise? kan en spise frukt? er det sunt? hva med fløtegratinerte poteter? knekkebrød? boller? hva spiser man?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det som skjer når man ikke spiser, er at kroppen settes på sparebluss og prøver for livet å spare på alle reservene. Det som da skjer når du begynner å spise igjen er at det smokker seg på og klorer seg fast. Ikke lurt med andre ord. I tillegg kan du utvikle anorexia som kanskje kan høres fristende ut for dem som ikke har vært i kloa på en spiseforstyrrelse, men alle bi-effektene er ikke morsomme. Man kan ødelegge seg for livet. Det smarteste er å spise hyppige, små måltider. På den måten holder man forbrenningen i gang. En kjempeviktig ting er å få i seg frokost slik at man får "startet" opp maskineriet.

Det jeg vil anbefale deg er å spise normal, sunn mat som grønnsaker, frukt, fersk fisk, rent kjøtt og brød. Unngå for mye fett, sukker og hvitt brød. Alle ukebladene har nå slanke-tips, og det står mye om hva som er sunt og ikke. I tillegg er det et must med mosjon. Å gå en tur for dag hjelper bedre enn å ikke gjøre noe.

Lykke til i alle fall!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...