Gjest ms_kwang Skrevet 4. februar 2012 #1 Skrevet 4. februar 2012 Ok så broren min har endelig blitt myndig, og her i huset er det FULL fest, nå er det slik at foreldrene våres er ikke hjemme, og jeg har en hybel på siden av deres hus. Altså da jeg var like gammel som han, så hadde jo jeg fest også, men jeg hadde ALDRI mer enn 5-6 personer inne. NÅ har han 30 stykker, de bråker, hoier og hopper, og ting faller i gulvet =/ Musikken spilles på fullt, og VEIT hvor forbanna foreldrene våre blir om noe er ødelagt. Eller blir stjelt. Men så er det jo det, burde ikke min bror ta ansvar for sine handlinger? Burde jeg blande meg inn, har veldig lyst til å bare gå inn å fortelle at festen er over, men ønsker jo ikke at broren min skal huske meg som "søsteren som ødela min 18års dag" Det er MANGE folk, og jeg VET at de garantert drikker annet enn øl. Jeg blir så bekymret =/ Huff å uff. Verste er vel at jeg ikke har sovet på 34 timer, å selvom jeg er KJEMPE trøtt nå, så sitter jeg bare her:"tenk om noe skjer! jeg MÅ være våken i tilfelle noe oppstår på andre siden" Er det galt av meg, eller er jeg bare "normal" å litt beskyttende x) Eller har jeg bare respekt for huset til foreldrene mine og eiendelene dems? Hva ville du gjort i en slik situasjon?
Gjesten Skrevet 4. februar 2012 #2 Skrevet 4. februar 2012 På 18-årsdagen tror jeg faktisk jeg ville latt ham holde på. 4
Gjest Survival Skrevet 4. februar 2012 #3 Skrevet 4. februar 2012 Better to be safe than sorry? Her må du bare handle etter magefølelsen. Sannsynligvis blir det feil uansett hva du gjør. Griper du inn nå blir broren din sur. Gjør du ingenting blir foreldrene dine sure på deg fordi du ikke gjorde noe. Det er tap-tap situasjon for deg! Du må på en måte velge hva som er viktigst: At broren din blir sur på deg noen dager, eller at foreldrene dine sitt hus blir rasert? Og btw, det er så jævla dumt å ha fest HJEMME. Festen bør være hos andre, så drar man dit og river taket i stedet
Gjest ms_kwang Skrevet 4. februar 2012 #4 Skrevet 4. februar 2012 Sant det -.- Hørte nettopp noe tungt som gikk i gulvet, musikken ble skrudd litt av å noen sa " kanskje vi burde dra?" med en ganske nervøs tonefall i stemmen. Men en anna bare "NEEEEIDA d går så fint ingen som legg merke til det!" Nå skal det sies det at foreldrene mine har mange gamle møbler, veggseksjon (med glass dører) og en kommode med en liten barhylle, VELDIG verdifullt, ble laget av en eller annen fjern slektning på 1800 tallet engang også har de møblene bare gått i arv + flere malerier som har gått i arv. Mye krystall og porselen, altså veldig mye av det de har i stuen,hvor de har fest er gått i arv. Og om noe blir ødelagt så er det nok ikke mulig å erstatte det på noen som helst måte. Finnes nok sikkert kopier men siden det er godt i arv så er det noe annet Jeg blir såååå nervøs Heller ikke bare for møblene, men jeg veit hvor hardt en fest kan gå, tenk om noen bare drikker seg stupings, også kolapser den personen på badet med døren låst også er det INGEN som vet hva de skal gjøre. Jeg vet at mange av de broren min har på besøk er mellom 16-19 år gammel. Men...om alle er dritings så er det ikke bare-bare å gjøre noe, om noe skjer. Jeg sitter med ANGST, får ikke sove, ørene sitter som stilker i tilfelle jeg hører ett eller annet JEG SKAL ALDRI HA BARN om det føles noe ala dette her, bare 100x ganger verre
Gjest Survival Skrevet 4. februar 2012 #5 Skrevet 4. februar 2012 Kan du ikke bare gå inn i huset en tur å sjekke at alt er OK? Hvis noe viktig er ødelagt eller huset er rasert kan du jo gjøre noe med det. Hvis ikke, kan du jo trygt gå til sengs uten å bekymre deg. 3
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2012 #6 Skrevet 4. februar 2012 Ring broren din og si at du følger med. Si at du ikke skal gripe inn med mindre du syns det høres ut som at han mister kontrollen. Da vet han at han bør ha litt fokus. Velger han da å ikke bry seg, så griper du inn om du syns det blir for mye. 4
Espana4321 Skrevet 4. februar 2012 #7 Skrevet 4. februar 2012 Dette er ikke tilfeldigvis i tromsø? hehe.
Gjest ms_kwang Skrevet 4. februar 2012 #8 Skrevet 4. februar 2012 AB ja jeg tenker på det, men jeg sa til han før festen, altså tidligere idag at om noe går galt så er jeg der. Men tror de roer seg nå eller så har noen kollapset. nei så var det hyling og hopping igjen xD
Gjest hogwash Skrevet 4. februar 2012 #9 Skrevet 4. februar 2012 Ring broren din og si at du følger med. Si at du ikke skal gripe inn med mindre du syns det høres ut som at han mister kontrollen. Da vet han at han bør ha litt fokus. Velger han da å ikke bry seg, så griper du inn om du syns det blir for mye. Støtter denne, da vil du også få avklart at han ikke har sluknet i sengen mens resten fortsetter uten tilsyn... 1
Bloodless Skrevet 4. februar 2012 #10 Skrevet 4. februar 2012 Herregud, det er vel verre med rasert hus enn snurt lillebror? Gå å sjekk. 4
Calypso Skrevet 4. februar 2012 #11 Skrevet 4. februar 2012 (endret) Jeg ville gått inn dit og sjekket og avsluttet hele greia om ting hadde gått over styr. Hadde vært noe annet om det var broren sitt hjem, men når det er foreldrenes hjem så hadde jeg blåst i det, man raserer ikke andres hjem! (Altså, jeg hadde blåst i om broren min ble sur mente jeg. Og det at det er 18-årsdagen hans betyr ikke at han har tillatelse til å oppføre seg som en idiot eller la vennene oppføre seg sånn.) Endret 4. februar 2012 av Calypso 3
Gjest Marenh Skrevet 4. februar 2012 #12 Skrevet 4. februar 2012 Ring politiet og utgi deg for å være naboene! Da blir det nok fort slutt på festen, og du får ikke skylda 12
Calypso Skrevet 4. februar 2012 #13 Skrevet 4. februar 2012 Ring politiet og utgi deg for å være naboene! Da blir det nok fort slutt på festen, og du får ikke skylda Den der var egentlig ganske lur.. 2
Gjest ms_kwang Skrevet 4. februar 2012 #14 Skrevet 4. februar 2012 hehe takker for alle svar, nå er ca alle sendt hjem, og jeg kan endelig sove!!:D problemet nå er at jeg finnes ikke trøtt -.-
Gjest Jytte Skrevet 4. februar 2012 #15 Skrevet 4. februar 2012 Foreldre bør jo avklare med ungene sine hvor mange gjester som er akseptabelt før de sier ja til at de får ha fest hjemme. Mine unger har aldri fått lov til å ha "hula-hula-fest" hjemme hos oss. Det har vært snakk om små kontrollerte grill-fester ol - eller som regel bare vorspiel før de skal på byen. Har sett utallige eksempler på ungdomsfester som ender opp helt uten kontroll - så det ville jeg ikke utsette hverken hus, inventar eller ungene mine for.
-Jiinxs- Skrevet 4. februar 2012 #16 Skrevet 4. februar 2012 Jeg hadde ikke brydd meg. Om han driter seg ut så er det hans feil, og forhåpentligvis lærer av det.
SmallTalk Skrevet 4. februar 2012 #17 Skrevet 4. februar 2012 Jeg hadde gått opp og sjekket tilstanden, og dersom huset var på vei til å bli rasert, så hadde hele gjengen uten om brodern fått beskjed om å pelle seg ut, og brodern hadde fått beskjed om at det å sove hadde vært totalt uaktuelt før huset var tilbakeført i den tilstanden som det ble forlatt i. Jeg hadde sikkert vært søstra fra helvete, men selv om man har 18-års dag så har man lov til å beholde vettet såpass mye at man ikke raserer et hus man ikke eier selv. Hadde ikke brodern gjort som han hadde fått beskjed om, så hadde telefonen til foreldrene mine vært veldig kort unna. 2
Mamma1 Skrevet 5. februar 2012 #18 Skrevet 5. februar 2012 Jeg hadde gått opp og sjekket tilstanden, og dersom huset var på vei til å bli rasert, så hadde hele gjengen uten om brodern fått beskjed om å pelle seg ut, og brodern hadde fått beskjed om at det å sove hadde vært totalt uaktuelt før huset var tilbakeført i den tilstanden som det ble forlatt i. Jeg hadde sikkert vært søstra fra helvete, men selv om man har 18-års dag så har man lov til å beholde vettet såpass mye at man ikke raserer et hus man ikke eier selv. Hadde ikke brodern gjort som han hadde fått beskjed om, så hadde telefonen til foreldrene mine vært veldig kort unna. helt enig.
Redbull Skrevet 5. februar 2012 #19 Skrevet 5. februar 2012 Jeg hadde gått opp og sjekket tilstanden, og dersom huset var på vei til å bli rasert, så hadde hele gjengen uten om brodern fått beskjed om å pelle seg ut, og brodern hadde fått beskjed om at det å sove hadde vært totalt uaktuelt før huset var tilbakeført i den tilstanden som det ble forlatt i. Jeg hadde sikkert vært søstra fra helvete, men selv om man har 18-års dag så har man lov til å beholde vettet såpass mye at man ikke raserer et hus man ikke eier selv. Hadde ikke brodern gjort som han hadde fått beskjed om, så hadde telefonen til foreldrene mine vært veldig kort unna. Enig!
Rosenrød Skrevet 5. februar 2012 #20 Skrevet 5. februar 2012 Hvordan gikk det, ts? Var huset i godt behold etter festen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå