Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå håper jeg at jeg ikke kopierer en eksisterende tråd, men søkefunksjonen min funker ikke, og jeg bladde sånn passe langt tilbake for å se etter en.

Men ja! Er det noen som har lest bøkene? Mine venner har ikke lest serien ferdig ennå, og jeg dør etter å diskutere den med noen. Synes rett og slett at cliffhangeren i den siste boka var FOR drøy til å la oss vente x antall år til neste gang.

Hva tror dere kommer til å skje i Winds of Winter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå husker jeg ikke cliffhangeren engang, selv om det ikke er mange månedene siden jeg leste siste boka, så det sier vel sitt om hvor engasjerende jeg syntes de bøkene var. ;)

Jeg er litt redd for at godeste Martin legger på røret lenge før serien er ferdig.

Skrevet

Jepp, blir smågal av å skulle vente i flere år på neste bok. Men tror GRRM er kommet ganske langt på wolves of winter, mener å ha lest det - håper ihvertfall :sukk:

Men, nekter å tro at Jon er død. Lurer på hvor Melisandre er, for jeg tror enten at hun berger Jon eller at knivstikkingen ikke var ment å drepe, men heller sette han på plass. Eller at Jon "warger" inn i Ghost sånn som han Six-skins gjorde i prologen.

Ellers husker jeg ikke så mye av slutten, men jeg tror Bolton-jævelen løy i brevet. Tror ikke han har beseiret Stannis.

Og så håper jeg Davos finner Rickon. Og at Tyrion klarer å temme en av dragene.

Skrevet (endret)

Hvis Jon også dør da blir det for mange favoritter som blir drept i disse bøkene! :kjefte:

Men vi her i huset har også kommet fram til at det ikke kunne ha skjedd. Det ble jo ikke helt bekreftet heller, så er lov å håpe!

Stannis? Frøs ikke hele gjengen ihjel da? Er nå en god stund siden jeg leste boken..

Synes den siste boken tok seg veldig opp igjen, den før var for det meste om de karakterene jeg ikke brydde så mye om :)

Endret av Bond
Skrevet

Tja, både Ned og Rob og alle andre kjære som har blitt drept har på en måte blitt litt skrevet ut, og det var ikke inntrykket jeg fikk med Jon. I tillegg virker det hele tiden som om han kommer til å ha mer betydning mht the Others og Winter og det der..

Skrevet

Hvis Jon også dør da blir det for mange favoritter som blir drept i disse bøkene! :kjefte:

Men vi her i huset har også kommet fram til at det ikke kunne ha skjedd. Det ble jo ikke helt bekreftet heller, så er lov å håpe!

Stannis? Frøs ikke hele gjengen ihjel da? Er nå en god stund siden jeg leste boken..

Synes den siste boken tok seg veldig opp igjen, den før var for det meste om de karakterene jeg ikke brydde så mye om :)

Nei, de frøs ikke ihjel. Det siste vi så var vel Aisha-kapitlet der enkelte var begynt å spise de døde, og de som drev med det ble brent på bålet?

GRRM har lagt ut deler av et Theon-kapittel fra neste bok iallefall.

Skrevet

OMG. Har helt glemt å sjekke etter kapitler. Gleder meg til å lese!

Selv har jeg også "glemt" mye, selv om det bare er tre måneder siden jeg leste bøkene. Så jeg holder på med et re-read-prosjekt, som går litt tregt :P

Jeg tror (eller kanskje det dreier seg mer om et håp) at Jon fortsatt er i live. GRRM har jo selv uttalt at så lenge du ikke får se at hode og kropp er separert så er spørsmålet om liv eller død ennå ikke avgjort Catelyn Stark fikk jo halsen skåret over, men hun er jo fortsatt blant de levende, om enn i en fortvistet versjon. Og selv om jeg VET at GRRM ikke er redd for å drepe karakterer, så håper jeg at Jon fortsatt er viktig for plotet videre og derfor ikke kan drepes ennå.

Men hva tror dere om:

Lord Varys (OMG, epilogen i siste boka. han er virkelig en puppetmaster)

Moren til Snow?

The Hound/Sandor Clegane, er han fortsatt i live?

Ooog hva tenker dere om Cercei? Jeg brukte de tre første bøkene til å hate henne intenst, men så... vetke.

Gjest Applecore
Skrevet

Huff, jeg fikk skikkelig medynk med Cercei i den siste boka nå, samtidig så stoler jeg ikke på at "klørne hennes" virkelig er trukket; mistenker at hun fortsatt har noe djevelskap på lur :lur:

Jeg også håper at Tyrion klarer å temme en drage :jepp:

Og jeg håper Martin tar seg tid til å gi Ramsay Bolton en grusom død!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...