Gå til innhold

Hvor mye er en sukkerskje?

CalidumCor

Anbefalte innlegg

Jah, overskriften sier vel sitt.... Har en oppskrift som sier fire sukkerskjeer vann. Men hvor mye er en sukkerskje??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det ikke en litt dyp plastskje som de hadde i slike bokser med sukker etc "før i tida"? :sjenert: Dersom det er det tipper jeg det er ca 2 teskjeer. (ikke toppet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en oppskrift på sukkerpasta så det er 4 sukkerskjeer vann som skal løse opp 4 gelatinplater. Regner jo med at det er likedan som når en oppskrift sier 4 spiseskjeer ettellerannet, men jeg vet ikke hvor stor en sukkerskje er i forhold til teskje eller spiseskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant en engelsk måletabell som har "dessertspoon" og denne er en mellomstørrelse av teskje og spiseskje. Kan det være tilnermet likt? Har ikke noe servise som inneholder sukkerskje skjønner dere, hehe :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke en litt dyp plastskje som de hadde i slike bokser med sukker etc "før i tida"? :sjenert: Dersom det er det tipper jeg det er ca 2 teskjeer. (ikke toppet)

Jo det kan det godt være. Kanskje jeg bare skal prøve med 8 teskjeer. Hvor feil kan det egentlig bli? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest navnelapp

Viss du berre skal bløyte opp gelatinen kan du bløyte den i ei vilkårleg mengde vatn. Eg brukar berre fylle ein pastatallerken, legge i platene og la dei ligge der nokre minutt. Du skal jo uansett kryste vatnet ut? Eller er det vatnet du skal smelte gelatinen i som skal vere 4 sukkerskeier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss du berre skal bløyte opp gelatinen kan du bløyte den i ei vilkårleg mengde vatn. Eg brukar berre fylle ein pastatallerken, legge i platene og la dei ligge der nokre minutt. Du skal jo uansett kryste vatnet ut? Eller er det vatnet du skal smelte gelatinen i som skal vere 4 sukkerskeier?

Skal bløtes opp i 5 min og deretter varmes opp til gelatinen smelter så det må være eksakt mengde. jeg prøvde med 8 teskjeer jeg, og ser ut til at det gikk fint :)

Endret av MieH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal bløtes opp i 5 min og deretter varmes opp til gelatinen smelter så det må være eksakt mengde. jeg prøvde med 8 teskjeer jeg, og ser ut til at det gikk fint :)

1 ts er 5 ml og en ss er 15 ml, så 10 ml høres rimelig logisk ut for en sukkerskje. Skriv om oppskriften med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...