Gå til innhold

Hvor mye er en sukkerskje?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er en oppskrift på sukkerpasta så det er 4 sukkerskjeer vann som skal løse opp 4 gelatinplater. Regner jo med at det er likedan som når en oppskrift sier 4 spiseskjeer ettellerannet, men jeg vet ikke hvor stor en sukkerskje er i forhold til teskje eller spiseskje?

Er det ikke en litt dyp plastskje som de hadde i slike bokser med sukker etc "før i tida"? :sjenert: Dersom det er det tipper jeg det er ca 2 teskjeer. (ikke toppet)

Jo det kan det godt være. Kanskje jeg bare skal prøve med 8 teskjeer. Hvor feil kan det egentlig bli? :fnise:

Annonse

Gjest navnelapp

Viss du berre skal bløyte opp gelatinen kan du bløyte den i ei vilkårleg mengde vatn. Eg brukar berre fylle ein pastatallerken, legge i platene og la dei ligge der nokre minutt. Du skal jo uansett kryste vatnet ut? Eller er det vatnet du skal smelte gelatinen i som skal vere 4 sukkerskeier?

4 ss vann

4 plater gelatin

1,25 dl glukose (alt. lys eller hvit sirup)

30g flott matfett

1000 g melis

Ev vaniljepulver eller flytende smaksessens

Det er en annen oppskrift på sukkerpasta jeg fant..

http://www.kakefesten.com/oppskrifter/sukkerpasta1

Viss du berre skal bløyte opp gelatinen kan du bløyte den i ei vilkårleg mengde vatn. Eg brukar berre fylle ein pastatallerken, legge i platene og la dei ligge der nokre minutt. Du skal jo uansett kryste vatnet ut? Eller er det vatnet du skal smelte gelatinen i som skal vere 4 sukkerskeier?

Skal bløtes opp i 5 min og deretter varmes opp til gelatinen smelter så det må være eksakt mengde. jeg prøvde med 8 teskjeer jeg, og ser ut til at det gikk fint :)

Endret av MieH

Skal bløtes opp i 5 min og deretter varmes opp til gelatinen smelter så det må være eksakt mengde. jeg prøvde med 8 teskjeer jeg, og ser ut til at det gikk fint :)

1 ts er 5 ml og en ss er 15 ml, så 10 ml høres rimelig logisk ut for en sukkerskje. Skriv om oppskriften med en gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...