AnonymBruker Skrevet 3. februar 2012 #1 Skrevet 3. februar 2012 Jeg har nettopp meldt meg inn i fagforbundet, der man automatisk får mulighet å ha deres kollektive gruppeforsikring som de kaller den. Da får man uføre- ulykkes- og dødsforsikring uten å behøve å gi opplysninger om helsetilstand. Men den koster nesten 300 kr i mnd! Jeg syns egentlig den er veldig dyr. Men så har jeg det siste året hatt vonde ledd i hender og håndledd. Legen har ikke villet sende meg til revmatolog, men jeg har byttet lege nå og håper den nye legen tar meg på alvor. Men spm blir da selvsagt om jeg burde ha forsikringen? Eller på generelt grunnlag, er den verdt pengene? Jeg har forsikring gjennom Tryg også, der jeg betaler rundt 150 kr i mnd, tror jeg det er...
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2012 #2 Skrevet 4. februar 2012 Hei du Disse forsikringene følger "automatisk" med i ditt medlemskap, som en del av medlemsfordeler. I tillegg til denne har du også innboforsikringen (toppforsikring- ingen begrensninger) med en egenandel på 3000 kr. Er flere i huset LO organisert, faller egenandelen bort. Så ja, forsikringene er verdt å ha. Du får disse med gjennom ditt medlemskap som medlemsfordeler. Så lenge du står som aktiv LO - medlems(i dette tilfelle Fagforbundet), er du forsikret gjennom SpareBank1.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2012 #3 Skrevet 4. februar 2012 Dette er faktisk den beste forsikkringen du kan ha! Hat faktisk opplevd flere ganger at det ringer folk fra andre forsikringsselskap for å phushe ny forsikring som sier "ja den kan ikke vi mache" Eller "åhja, ha en fin dag" når jeg sier jeg har kollektiv hjem forsikring fra fagforbudet... Så den er helt klart verdt det, hvis/når uheller er ute...
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2012 #4 Skrevet 5. februar 2012 Jeg vet ikke om vi misforstår hverandre her. Kollektiv hjem følger vel med i medlemskapet. Men personforsikringen må jeg betale nesten 300 kr for hver mnd, i tillegg. Er den verdt det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå