AnonymBruker Skrevet 3. februar 2012 #1 Skrevet 3. februar 2012 Jeg er en jente på 25 år. Har vært hos hudpleier og fått beskjed om at jeg har normal/tørr hud. Fin hud i kinnene. Ansiktshuden min strammer VELDIG etter dusj, særlig i panna. Jeg har fin hud i kinnene, selv om jeg kan finne på å ha noe ujevnheter langs kjevepartiet. Har svarte prikker på nese og hake. Får månedlige kviser på haka og har sånne dyptliggende kviser også. Kan finne på å få kviser på siden av panna også (kanskje pga håret), men ellers er ansiktet mitt relativt uproblematisk. Kanskje noe shiny hud i t-sonen utover dagen, men lurer på om det kan komme pga hudkremer som ikke er bra nok og. Selv om huden strammer mest i panna er det der fuktighetskremer har en tendens til å bli liggende oppå huden fremfor å trekke inn. Jeg har brukt clinique moisture surge krem. Likte den fordi den faktisk trakk inn i huden, også i panna. Men følte likevel ikke den ga nok fukt og at den ikke var bra nok. Har ikke lyst til å bruke MD eller andre greier med fruktsyre (eller andre sterke saker hvor jeg må passe meg for pigmentflekker ol. Vet man skal smøre seg med solkrem uansett hva man bruker, men vil altså ikke bruke sånne produkter.) Noen forslag?
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2012 #2 Skrevet 3. februar 2012 www.hildechristina.com. Å få redd for glykolsyre er bedre tull.
Gjest Nanne70 Skrevet 5. februar 2012 #3 Skrevet 5. februar 2012 Synes det høres mer ut som om du har fuktfattig blandingshud (normal/fet), typisk med fetere partier i panne og midten av ansiktet (hake/nese) og normal, litt tørrere hud i kinnene. Fikk du ikke produktanbefalinger av hudpleieren? Clinique og andre parfymeriprodukter er ikke noe å satse på hvis du har noe som helst antydning til problemhud. Jeg har en hudtype som likner din selv om jeg har "vokst fra" kvisene, og jeg har gode erfaringer med produkter fra Decleor og md formulations. Urenhetene dine kan komme av feil produkter, så du kan jo prøve med produkter fra Decleor tilpasset din hudtype først, og evt bruke produkter fra md senere på problemområdene dersom det ikke fungerer. Decleor er ganske dyrt, men du kan få kjøpt reise/prøvestørrelser hos mange hudpleiere eller på nettet.
Gjest uAnonymBruker Skrevet 5. februar 2012 #4 Skrevet 5. februar 2012 Green people er en organisk hudpleieserie, jeg mener å huske at den har en egen linje uten fruktsyrer. Sjekk inne på feelunique, jeg vet de selger serien der.
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2012 #5 Skrevet 5. februar 2012 Jeg fikk anbefalt md formulations, men det vil jeg egentlig ikke bruke. Har du noe spesielt i tankene fra decleor? Synes det høres mer ut som om du har fuktfattig blandingshud (normal/fet), typisk med fetere partier i panne og midten av ansiktet (hake/nese) og normal, litt tørrere hud i kinnene. Fikk du ikke produktanbefalinger av hudpleieren? Clinique og andre parfymeriprodukter er ikke noe å satse på hvis du har noe som helst antydning til problemhud. Jeg har en hudtype som likner din selv om jeg har "vokst fra" kvisene, og jeg har gode erfaringer med produkter fra Decleor og md formulations. Urenhetene dine kan komme av feil produkter, så du kan jo prøve med produkter fra Decleor tilpasset din hudtype først, og evt bruke produkter fra md senere på problemområdene dersom det ikke fungerer. Decleor er ganske dyrt, men du kan få kjøpt reise/prøvestørrelser hos mange hudpleiere eller på nettet.
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2012 #6 Skrevet 5. februar 2012 Hvorfor vil du ikke bruke MD når du har fått det anbefalt? Det er det beste på rens, serum og skrubb. Decleor er bra på fukt, men det er nok ingen produkter der som er kan ordne opp i problemhud alene.
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2012 #7 Skrevet 5. februar 2012 Ønsker ikke å ordne opp i "problemhud". Fornøyd med huden min jeg. Bare ønsker at den skal få nok fukt, så er jeg fornøyd. Hvorfor vil du ikke bruke MD når du har fått det anbefalt? Det er det beste på rens, serum og skrubb. Decleor er bra på fukt, men det er nok ingen produkter der som er kan ordne opp i problemhud alene.
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2012 #8 Skrevet 5. februar 2012 Unnskyld da, men jeg regner det du skriver om kviser for å være problemhud. Hvis du leser på Hilde Christinas blogg, finner du enkelt ut hvilke produkter fra Decleor som passer for deg. Det fungerer slik at huden din blir bedre enn den er nå, men kvisene og de sorte prikkene vil du nok ikke bli kvitt.
Gjest Nanne70 Skrevet 6. februar 2012 #9 Skrevet 6. februar 2012 Jeg fikk anbefalt md formulations, men det vil jeg egentlig ikke bruke. Har du noe spesielt i tankene fra decleor? Rens: Decleor Cleansing Milk All Skin Types Toner: Aroma Cleanse Tonifying Lotion Dagkrem: Decleor Aroma Purete Matt Finish Skin Fluid Nattkrem: Decleor Aromessence Ylang Ylang Night Balm Dette er produkter som skal normalisere og balansere blandingshud. Hvis du finner at huden din fortsatt er blank/fet i t-sonen, kan du prøve Decleor Matifying Lotion i stedet for Tonifying Lotion. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå