AnonymBruker Skrevet 3. februar 2012 #1 Skrevet 3. februar 2012 Jeg har akkurat kommet hjem fra et år i California. I løpet av dette året fikk jeg den gode vanen med å starte dagen med en løpetur på stranda. Først og fremst fordi det var vaaarmt for en nordboer som meg, og at trening derfor fristet lite senere på kvelden. Jeg trente i tskjorte og en shorts, men etter hvert droppet jeg shortsen da jeg så at veldig mange trente i bare BH. Utrolig deilig da jeg synes klær gjør treningen unødig klam. Nå er jeg tilbake i fædrelandet og selvfølgelig godt påkledd for tiden, men jeg savner disse uteturene og gleder meg til sommeren, men er utrolig usikker på hva som er sosialt akseptert når det kommer til bekledning utendørs? Kan jeg trene i bare treningsBH? Er til opplysning snakk om at jeg har svært lite pupper å vise frem og at BHen er veldig dekkende og føles ikke som det samme som feks en bikinitopp eller bh. Kan legge til at jeg løper mest i marka, men bor i et urbant strøk, så kommer nok til å passere andre turgåere. Å ha på tskjorte er ikke noe stort problem, og hvis folk flest reagerer kler jeg heller på meg, men er litt nysgjerrig! takker for svar.
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2012 #2 Skrevet 3. februar 2012 Jeg trener selv, dog innendørs, bare i truse og sportsbh, så jeg hadde ikke tenkt over det om det kom ei dame løpende i det. Jeg forstår at mindre og mer tettsittende klær er minst i veien for trening når man er i gang.
Gjest *Maja* Skrevet 3. februar 2012 #3 Skrevet 3. februar 2012 Om jeg hadde sett en dame løpe i undertøyet i slottsparken hadde jeg lurt på om hun enten var ekstremt distré og hadde glemt å kle på seg eller at hun er ekstremt oppmerksomhet syk og vil vise seg frem. Løpe i shorts og dekkende sports bh ala Pierre Robert i solsteik hadde jeg ikke tenkt over, men undertøy er drøyt. 4
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2012 #4 Skrevet 3. februar 2012 Det er shorts og sports-bh det er snakk om ja, og ikke en park, men marka. Er jo selvsagt folk der også, men tenker at det er litt mindre offentlig enn i byen.
Bernardette Skrevet 3. februar 2012 #5 Skrevet 3. februar 2012 Jeg trente i tskjorte og en shorts, men etter hvert droppet jeg shortsen da jeg så at veldig mange trente i bare BH. Utrolig deilig da jeg synes klær gjør treningen unødig klam. Sikkert tastefeil, eller mener du virkelig at du løp rundt i t-skjorte og truse? 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2012 #6 Skrevet 3. februar 2012 På øde steder hadde jeg ikke brydd meg nevnverdig om noen kom løpende i samme klesplagg som volleyballjentene. Men i byen og steder der det er endel turgåere tror jeg nok en shorts og singlet hadde vært minimum. Personlig synes jeg det er litt ekkelt om en svett løper suser forbi, spesielt når de er såpass lite kledd at svettedråpene kan løsne og fly avgårde. Hva angår tabu tror jeg nok det helst gjelder den eldre garde og religiøse. Og de er det ikke mye å gjøre med. 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2012 #7 Skrevet 3. februar 2012 Sikkert tastefeil, eller mener du virkelig at du løp rundt i t-skjorte og truse? JA! Herregud, jeg så ikke denne tastefeilen før nå. :fnise: Har forøvrig løpt i bare bikinitruse også, men det var under oppvarmingen på surfcamp og ikke noe jeg planlegger å gjenta i andre omstendigheter. Trives veldig godt i shorts.
Klips Skrevet 5. februar 2012 #8 Skrevet 5. februar 2012 (endret) Syns det var sprekt å droppe shortsen jeg, og bare løpe i bh Jeg ser damer som jogger i bare sports-bh i skogen i blant, selv om det hører til unntakene er det ikke helt uvanlig. Endret 5. februar 2012 av Klips
Gjest Daenerys Skrevet 5. februar 2012 #9 Skrevet 5. februar 2012 Jeg har sett folk løpe i kun bh og en miiini-shorts her i Oslo, litt utenfor byen (type Sognsvann). Har ikke noe imot det, forstår det godt når det er midt på sommeren
Spøkelse Skrevet 5. februar 2012 #10 Skrevet 5. februar 2012 Sportsbh og hotpants hadde sett helt greit ut for meg, om det var på sommeren Meen jeg er ikke en av de som blir lett støtt eller er hysterisk redd for svette, hehe.. 1
Gjest kittycat Skrevet 5. februar 2012 #11 Skrevet 5. februar 2012 ville syns det var helt greit siden du er mest i skogen. du høres jo ikkje ut som en show-off jente, så du virker nok ikkje sånn og då er det greit.
-Englefjes- Skrevet 5. februar 2012 #12 Skrevet 5. februar 2012 Jeg synes det er helt uproblematisk om noen løper i sportsbehå og shorts utendørs. Jeg har selv gjort det i marka flere ganger når det er skikkelig varmt. Gutta løper jo ofte i bar overkropp i varmen, og det er jo ikke mange så reagerer på det?
Thorn Skrevet 5. februar 2012 #13 Skrevet 5. februar 2012 I byen og tettbygde strøk: nei. På fjellet og i skogen: helt ok. Ser mange som løper i bare sports-BH på fjellet hvert år, syns ikke det er noe negativt ved det. 1
Dragonfly84 Skrevet 5. februar 2012 #14 Skrevet 5. februar 2012 Syns det er helt greit, jeg, gutta løper i bar overkropp, så...
Klips Skrevet 5. februar 2012 #15 Skrevet 5. februar 2012 Og du? SOM jeg misunner deg morgenløping på stranda i California! 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2012 #16 Skrevet 6. februar 2012 Det er mye eklere med damer som bare syns de er så deilige at de må gå i rumpekorte shorts om sommeren. Så neste gang du går på café kan du være nesten sikker på at en eller annen kjærring har sittet der med bar hud før deg, som du da får gnidd på buksene dine. Æsj. Men å jogge i shorts og sports-topp syns jeg er helt greit i skogen, f.eks. Så lenge du unngår steder med trengsel at andre folk ikke kommer helt oppi deg...
loffen Skrevet 6. februar 2012 #17 Skrevet 6. februar 2012 (endret) Jeg jogget på stranda på Kreta i fjor sommer i knelange treningstights og sports BH. Håper det blir gjentatt i år. Og er det varmt nok her til sommeren så gjør jeg det samme når jeg løper i skogen. Endret 6. februar 2012 av loffen
Gjest just words Skrevet 6. februar 2012 #18 Skrevet 6. februar 2012 Jeg går mye tur i fjellet om sommeren. Og det er slettes ikke bare meg som går i de løypene… Typiske ruter som Fløyen, Rundemannen, Ulriken, Vidden.. (bergensere vil i alle fall kjenne igjen navnene her). Og er det fint vær hiver jeg av meg t skjorten ganske tidlig og går i bh og shorts. Ser at det er mange andre som gjør det, og har funnet ut at det er en uskreven regel som sier at stranden og fjellet går helt fint å gjøre slikt samme om det er få eller mange på tur den dagen. Men å løpe i tettstrøk i slikt hadde jeg nok ikke gjort nei. 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2012 #19 Skrevet 6. februar 2012 Hva angår tabu tror jeg nok det helst gjelder den eldre garde og religiøse. Og de er det ikke mye å gjøre med. Hvilken alder tenker du på når du nevner den eldre garde? En del kvinner som nå er 60+ var unge på 60/70-tallet var de første til å kaste bikinioverdelen på stranden. Tror ikke det er noe tabu for dem/oss om dere jogger lettkledd i dertil egnede omgivelser.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2012 #20 Skrevet 6. februar 2012 Hva med liten shorts, men som fortsatt dekker litt og en topp på treningssenter?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå