Gå til innhold

trenger desperat hjelp med å tolke en drøm


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er en drøm som jeg har hatt nesten hver eneste dag i snart 2 år som jeg synes er ekstremt merkelig og jeg trenger virkelig hjelp med å finne ut hva det er fordi jeg finner rett og slett ikke meningen med det og blir gal av å konstant prøve å finne det ut, så trenger hjelp.

Drømmen handler alltid om babyer, men i forskjellige situasjoner og omgivelser, for eksempel kan det være at jeg er gravid og sitter i stille og ro og kjenner på babyen i magen, at jeg ammer en, leker med den eller at jeg til og med redder en baby fra å drukne. jeg vet ikke om det er samme baby eller forskjellige, trur det er samme men ser aldri ansiktet klart, bare noen glimt. Disse drømmene gir meg sterke følelser og en følelse av indre ro og lykke.

Nå vil du nok tenke "Du ser ditt framtidige barn" men vil du vite hva som er den morsomme delen av historien? at jeg er en 20 år gammel gutt! og ikke bare det, jeg "spiller på det andre laget" men dog en macho en, så nei jeg har absolutt ingen ønsker om å skifte kjønn eller tilpasse meg en kvinnelig rolle, ikke har jeg lyst på barn heller, det er jeg ganske sikker på.

Men jeg er også svært spirituell og lurer på om dette kan være et tegn eller en beskjed fra den andre siden som jeg bare ikke klarer å tolke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Deg selv som barn/baby, din bror/søsters barn, din bror eller søster. Det må være noe i hverdagen som gjør at du drømmer om barn. Jobber du i skole/barnehage?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er et tegn at du har et behov for å gi omsorg som du ikke får dekket, eller at det er noen i omgangskretsen din som du burde ta deg litt ekstra av som du har ignorert litt.

Endret av Pet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deg selv som barn/baby, din bror/søsters barn, din bror eller søster. Det må være noe i hverdagen som gjør at du drømmer om barn. Jobber du i skole/barnehage?

TS: nei jeg jobber på kontor omgitt av bare voksne mennesker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar du godt vare på babyen i drømmen da?

Det kan vel kansje bety at du tar godt vare på deg selv.

En veninne drømte at hun glemte igjen babyer i hytt og pine når hun var i et destruktivt forhold. Når hun dumpa mannen så drømte hun at hun tok godt vare på babyen og hun hadde det mye mye bedre uten denne mannen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du skal tolke en drøm må du ta utgangspunkt den følelsen drømmen gir deg, ikke innholdet i drømmen. Jeg har en tilbakevendende drøm hvor jeg kjører bil, ofte er det faren min sin bil, og jeg kjører uten å få bremset. Det er ikke det at jeg ikke kan bremse som er det ekle i drømmen, men mer det at jeg sliter med å svinge unna farlige og uoversiktlige situasjoner som dukker opp hele tiden, og jeg blir fryktelig stresset i drømmen. Den drømmen dukker opp når jeg ikke har kontroll over hva som skjer i livet mitt og er en pekepinn om at det er ting jeg må rydde opp i, som f eks økonomi, personlige relasjoner, jobb osv. Så kjenn på den følelsen du har når du våkner opp dra denne drømmen og kjenn etter om du kan relatere den til noe i livet ditt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tar du godt vare på babyen i drømmen da?

Det kan vel kansje bety at du tar godt vare på deg selv.

En veninne drømte at hun glemte igjen babyer i hytt og pine når hun var i et destruktivt forhold. Når hun dumpa mannen så drømte hun at hun tok godt vare på babyen og hun hadde det mye mye bedre uten denne mannen.

TS: Ja jeg tar godt vare på meg selv, men hva det isåfall bety, at jeg skal fortsette å ta vare på meg selv? kan en baby være et tegn på ditt ekte indre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du skal tolke en drøm må du ta utgangspunkt den følelsen drømmen gir deg, ikke innholdet i drømmen. Jeg har en tilbakevendende drøm hvor jeg kjører bil, ofte er det faren min sin bil, og jeg kjører uten å få bremset. Det er ikke det at jeg ikke kan bremse som er det ekle i drømmen, men mer det at jeg sliter med å svinge unna farlige og uoversiktlige situasjoner som dukker opp hele tiden, og jeg blir fryktelig stresset i drømmen. Den drømmen dukker opp når jeg ikke har kontroll over hva som skjer i livet mitt og er en pekepinn om at det er ting jeg må rydde opp i, som f eks økonomi, personlige relasjoner, jobb osv. Så kjenn på den følelsen du har når du våkner opp dra denne drømmen og kjenn etter om du kan relatere den til noe i livet ditt.

TS: Det høres veldig logisk ut. følelsen jeg får et en veldig sterk følelse av kjærlighet og trygghet. Disse følelsene kan jeg egentlig ikke relatere til noe i livet mitt foreløbig, isåfall må det ha vert da jeg selv var et lite barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS: Det høres veldig logisk ut. følelsen jeg får et en veldig sterk følelse av kjærlighet og trygghet. Disse følelsene kan jeg egentlig ikke relatere til noe i livet mitt foreløbig, isåfall må det ha vert da jeg selv var et lite barn.

Savner du den følelsen av trygghet og kjærlighet som du hadde da du var barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savner du den følelsen av trygghet og kjærlighet som du hadde da du var barn?

TS: jeg vil nok ikke si at jeg savner den følelser mer enn en gjennomsnittsperson

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Du sier at du er åpen for det som kalles alternativ tankegang - kan anbefale å konsultere en klarsynt eller en som kan hjelpe deg å gå et innblikk i deg selv. F.eks. regresjon eller annet. Men husk at det er lurt å bruke litt tid på research i såfall. La intuisjonen føre deg til rette vedkommende. (vet det høres litt søkt ut - men det er faktisk mitt råd.. )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...