Gå til innhold

klemte på kviser - hjelp!

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest desperat

Jeg vet så innmari godt at jeg ikke skal klemme på kvisene mine, men noen ganger klarer jeg rett og slett ikke motstå. Så nå han jeg gjort det igjen. Det som var noen små kviser som knapt syntes, har blitt røde sår med skorper på :(

Det aller verste er at jeg fortsatt må plukke på sårene hver gang jeg ser i speilet. De gror jo aldri!!

Er det noen som har noen gode tips til hva jeg kan gjøre for å få de til å gro fortere? Evt. hvordan man kan klare å skjule det på en måte som ikke ser altfor unaturlig ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjesta

Jeg bruker å ha på sink-salve om natten for å få de til å gro fortere. (Sånn salve man bruker på såre barne-rumper)

Har også brukt Eight Hour Cream.

Hjelper hvertfall litt...(hvis du klarer deg 2 dager uten å klø på sårene, så kan du fjerne skorpen uten at du begynner å blø igjen..)

Clea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesol ikke innl,.

Pleier å kline på et godt lag med clinomyn tannkrem jeg. Ha det på over natta og så ofte du kan over to dager. Da blir de mindre og tørker ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går fint an å klemme ut kviser selv,- bare husk på å være helt ren på hender og negler!

Også bør man ikke klemme ut om de ikke er gule.

Råder deg til å kjøpe blodlansetter på apoteket ( (sterile) små stålgreier med en liten spiss,- brukes i en del hudpleiesalonger ) og først stikke hull på det gule. Gjør som regel ikke vondt. Stikk bare akkurat til at den "sprekker" og da kan du forsiktig klemme ut resten.

Desinfiser med sprit / pyrisept på en bomullsdott e.l. og ikke pell på skorpa senere,- selv om det sikkert frister.

Tannkrem og Eight Hour Cream funker bra for å tørke ut kviser om jeg får problemer med det i allefall.

Vær nøye med rensing av hud og dagkrem etc.

Kanskje litt mer info her enn du spurte om, men ganske viktig i forbindelse med kviseklemming ;-)

For å dekke, så kan du bruke en foundation og bittelitt pudder oppå det igjen. Jeg bruker nå en fra Rimmel ( faktisk ) og den er ganske bra og prisen er en bagatell :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...