Gå til innhold

Pakketips?

Fremhevede innlegg

Gjest Ethereal
Skrevet

Jeg skal være borte i seks måneder, i Nederland hvor klimaet er ganske likt vårt eget. Jeg har planlagt en tur hjem etter ca to måneder, og trenger tips om ting det er lurt å ta med seg.

Universitetet har skaffet meg rom i fullt utstyrt guesthouse, så praktiske ting trenger jeg ikke tenke på. Men noen tips hadde vært lurt uansett.

Forutsetning: jeg skal pakke EN stor koffert, og har litt papirer og drasse på.

Tips mottas med takk! Kanskje blir jeg minnet om noe jeg hadde glemt. Jeg har uansett en lei tendens til å ta med for mye klær, "sånn i tilfelle"

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanlige hverdagsklær antar jeg du har tenkt på. Sånt som er gangbart i din profesjon. Men litt sånn semiformelle og "penere" klær bør du kanskje sørge for å ha med, du vet aldri når du kan bli halt med på en eller annen mottagelse eller noe...

Gjest Ethereal
Skrevet

Heldigvis er det lite dresscode innen akademia...Jeg skal lure med en nyinnkjøpt dress---svart bukse og dressjakke, sånn i alle tilfellers skyld. Egentlig trives jeg best i dongeri, men av og til må man dresse seg opp. Skoutvalget skal jeg holde på et minimum; ett par litt finere sko, som går til det meste, i tillegg sko som tåler litt vær og vind, boksesko og joggesko i tilfelle muligheten til litt trening skulle by seg.

Skrevet

tenk basisplagg som kan kombineres med hverandre. Så kan du "dress up eller down" med tilbehør. Smykker og skjerf tar ikke stor plass. En enkel sort kjole kan være både hverdagstøy og til fest f.eks. Hvis du har 2 bukser og 2 gensere som alt passer sammen, har du mange kombinasjonsmuligheter. Jeg bruker mye topper med kort erm og jakke over. Med et par topper og en jakke eller to, har du mange muligheter der også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...