Gjest Maruwan Skrevet 3. februar 2012 #1 Skrevet 3. februar 2012 Hei. Nå har jeg lest noen tråder her på forumet om hvilke ting en finner attraktive eller ei. I ny og ne dukker det opp personer i disse trådene som på en eller annen måte tar seg nær av det som blir skrevet, eller som bare ikke syns det er anstendig oppførsel å poste sånne lister som potensielt sett kan såre følelser. Mange av "skavankene" er jo ting som gjerne er medfødt, sier de gjerne, ting man ikke kan gjøre noe med. Store neser, korte av vekst, dårlig hud o.s.v. Den generelle konsensusen synes da å være at "det må jo være lov å ha preferanser". Personlig er jeg helt enig i dette, det må være lov å ha preferanser og det må være lov å uttrykke disse preferansene i en tråd som handler om nettopp dette. Men allikevel så tenkte jeg at jeg skulle utfordre dere litt her nå og tøye den politisk korrekte grensa for hvilke preferanser det er lov å uttrykke. Vil konsensusen fortsatt være den samme, eller er det noe helt annet dersom preferansene går på ting som "rullestolbruk" istedet for "store neser"? Så da spør jeg dere: Hvilke sykdommer syns du er mest uattraktive? Her er mine: - Depresjon Folk blir så usympatiske av å være deprimerte. Med lavt selvbilde og depresjon kommer også ting som manglende selvironi, nærtagenhet og mangel på humor og latter. - Cerebral parese Jeg syns bare ikke dette er pent. 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2012 #2 Skrevet 3. februar 2012 Rent teknisk sett er vel depresjon en lidelse og ikke en sykdom? Nåja. Psoriasis. Gah, heslige greier. Stakkals de som sliter med det. :-/ AIDS. Definitivt turn off. Gjelder alt av SOS for øvrig. 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2012 #3 Skrevet 3. februar 2012 Narcisistisk personlighetsforstyrrelse 2
Mr. Jones Skrevet 3. februar 2012 #4 Skrevet 3. februar 2012 Den generelle konsensusen synes da å være at "det må jo være lov å ha preferanser". Personlig er jeg helt enig i dette, det må være lov å ha preferanser og det må være lov å uttrykke disse preferansene i en tråd som handler om nettopp dette. Det er lov å holde det for seg selv også. Nå drar du det alt for langt. 3
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2012 #5 Skrevet 3. februar 2012 "Syk trang til å snakke nedsettende om andre", er "sykdommen" som er minst attraktiv av dem alle. Det er min PREFERANSE. 4
Gjest Maruwan Skrevet 3. februar 2012 #6 Skrevet 3. februar 2012 Nå drar du det alt for langt. Utdyp... Hvorfor er dette å dra det for langt, mens ting som store neser og lav høyde er helt ok? Store neser og lav høyde er jo akkurat like medføtt som en del sykdommer og lidelser. 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2012 #7 Skrevet 3. februar 2012 Nei, Downs syndrom er ikke en sykdom.
Gjest Maruwan Skrevet 3. februar 2012 #8 Skrevet 3. februar 2012 Nei, Downs syndrom er ikke en sykdom. Men det funker i denne tråden. Jeg burde ha sagt "sykdommer og lidelser" i overskriften. 1
Gjesten Skrevet 3. februar 2012 #10 Skrevet 3. februar 2012 Jeg skjønner ikke hvorfor folk for tiden har fått et så voldsomt behov for å påpeke alt de misliker ved andre mennesker. Jeg får inntrykk av at det er blitt forhistorisk å se på helheten av en person. 3
ssecret Skrevet 3. februar 2012 #11 Skrevet 3. februar 2012 (endret) Siden du har postet på singelforumet, så regner jeg med du tenker på det motsatte kjønn? I så fall; anoreksi og kjønnssykdommer Jeg vil ha en sunn og god mann Andre sykdommer kunne jeg da fint ha taklet tror jeg. Endret 3. februar 2012 av ssecret 1
Mr. Jones Skrevet 3. februar 2012 #12 Skrevet 3. februar 2012 Utdyp... Hvorfor er dette å dra det for langt, mens ting som store neser og lav høyde er helt ok? Store neser og lav høyde er jo akkurat like medføtt som en del sykdommer og lidelser. Har ikke sagt at det er greit heller. 2
Gjest Maruwan Skrevet 3. februar 2012 #13 Skrevet 3. februar 2012 Jeg skjønner ikke hvorfor folk for tiden har fått et så voldsomt behov for å påpeke alt de misliker ved andre mennesker. Jeg får inntrykk av at det er blitt forhistorisk å se på helheten av en person. Husk at sånne lister går ut på ting man går rundt og drømmer om, ting man ser for seg. Tror nok at til og med de aller mest bastante er vesentlig mer åpne for helheten når alt kommmer til alt. Må ikke ta det så seriøst.
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2012 #14 Skrevet 3. februar 2012 Jeg skjønner ikke hvorfor folk for tiden har fått et så voldsomt behov for å påpeke alt de misliker ved andre mennesker. Jeg får inntrykk av at det er blitt forhistorisk å se på helheten av en person. Her inne sier bare folk det de tenker. Hvordan de oppfører sg og tar avgjørelser ute i det virkelige livet er noe helt annet.
Gjest Maruwan Skrevet 3. februar 2012 #15 Skrevet 3. februar 2012 Har ikke sagt at det er greit heller. Nei da så. Poenget med denne tråden er ikke å rakke ned på folk med diverse skavanker, men snarere en liten test for å sjekke i hvor stor grad folk møter seg selv i døra. Sånn sett ser det ut til at du har ditt på det reine.
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2012 #16 Skrevet 3. februar 2012 Jeg skjønner ikke hvorfor folk for tiden har fått et så voldsomt behov for å påpeke alt de misliker ved andre mennesker. Jeg får inntrykk av at det er blitt forhistorisk å se på helheten av en person. Et individsentrert samfunn der man oftere enn før setter seg selv i sentrum forklarer kanskje noe. Jeg tror vi har mista noe på veien, rett og slett. Jeg er helt enig med deg forresten. 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2012 #17 Skrevet 3. februar 2012 Her inne sier bare folk det de tenker. Hvordan de oppfører sg og tar avgjørelser ute i det virkelige livet er noe helt annet. Ikke vær så sikker på det. Alt her inne er pr. definisjon virkelighet like mye som alt annet. "In real life" betegnes av mange som et ureit begrep, siden sosiale medier har tatt over såpass mye for vår interaksjon med andre.
Gjesten Skrevet 3. februar 2012 #18 Skrevet 3. februar 2012 (endret) Her inne sier bare folk det de tenker. Hvordan de oppfører sg og tar avgjørelser ute i det virkelige livet er noe helt annet. Nåja, jeg er ikke så sikker, jeg. Jo flere ganger man hører eller selv sier at "skeive tenner er ekkelt og uaktuelt", desto større er muligheten for at at anser skeive tenner som et kjempeavvik den dagen du møter en som har det. Jeg synes de listene som stadig dukker opp her for tiden representerer en lite hyggelig utvikling. Endret 3. februar 2012 av Gjesten 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå