*Bumblebee* Skrevet 3. februar 2012 #1 Skrevet 3. februar 2012 Jeg må legge nytt gulv på kjøkkenet pga en vannskade,det er en forsikringssak så vi får det dekket.Nå har jeg parkett,trestavs med smale staver om noen skjønner vet ikke hva slags tresort det er,men den har ulike sjatteringer fra lyse til mer mørkere farger på stavene.Selve gulvet har et hint av rødt/gyllent vil eg si,uff litt vanskelig å forklare :gjeiper: men nå må jeg ha noe annet,vil selvsagt ha parkett og ikke laminat pga kvaliteten og at laminat er kaldt. finnes det andre alternativer til parkett kansje..? jeg liker litt "rå" gulv,har landlig/nostalgisk stil hjemme.vil gjerne ha bredere gulvbord enn slikt "stavesystem" jeg har nå.synes det ser litt "rotete" ut.. er veeldig usikker på fargevalget,lyst eller mørkt? det er et stort rom( ca 50 kvm) med stoor takhøyde,dobbelt så høyt som vanlige rom.brukes som kjøkken og spisestue/oppholdsrom. trenger litt inspirasjon fra dere! kom gjerne med tips og bilder,evt hva har dere?
Trigger Skrevet 3. februar 2012 #2 Skrevet 3. februar 2012 På gulvspesialisten.no har de utrolig masse fin parkett. De har også mange fine gulv i heltre. Om du vil ha et spesielt gulv, og er villig til å betale for det, er dette rette plassen
Gjest Lille-pus Skrevet 4. februar 2012 #3 Skrevet 4. februar 2012 Personlig er jeg veldig glad i Canadisk lønn. Sidene til Boen gir deg et helt ok utvalg å se igjennom Gulvfarven skal jo passe til vegger og kjøkkeninnredning også Lek deg litt med å se på de ulike typene og farvene. det kan være greit å tenke på at jo mrøkere gulvet er, - jo lettere sees ethvert støvkorn og enhver smule. pP.S. Antar forsikringen kun dekker konstnaden ved å legge tilsvarende parkett som den dere har akkurat nå. Det er kanskje et poeng som må regnes inn i bytteprosessen ?
*Bumblebee* Skrevet 5. februar 2012 Forfatter #4 Skrevet 5. februar 2012 Takk for svar dere!ja selvsagt,det med pris må tas hensyn til.det er slik at vil man ha dyrere gulv enn hva de dekker,må man betale mellomlegget der.ang farge så er kjøkkenbenk platen ganske rød,mener det er noe teak el lign.samme med kantene på kjøkkenskapene.(frontene er hvite og m glass.)har litt lyst på brunt rustikt gulv jeg da..ikke så mørkt at det er helt svart,det blir for hardt.ååhh dette er vanskelig!hvordan vet man at gulvet blir pent hos OSS,vanskelig å se for seg utifra små katalogbilder! Trnk om Hmm...
Gjest Lille-pus Skrevet 5. februar 2012 #5 Skrevet 5. februar 2012 Tips; Ta en tur til en av de anerkjente parkettforhandlerne der du/dere bor. Forklar situasjonen, og hør om dere ikke kan få låne med hjem noen prøvebord (gjerne ett bord av hver av de typene dere tror kan passe). Det er mye, mye enklere å se hva som er perfekt når man får prøvd med et bord der hvor gulvet skal ligge
Trigger Skrevet 6. februar 2012 #6 Skrevet 6. februar 2012 Takk for svar dere!ja selvsagt,det med pris må tas hensyn til.det er slik at vil man ha dyrere gulv enn hva de dekker,må man betale mellomlegget der.ang farge så er kjøkkenbenk platen ganske rød,mener det er noe teak el lign.samme med kantene på kjøkkenskapene.(frontene er hvite og m glass.)har litt lyst på brunt rustikt gulv jeg da..ikke så mørkt at det er helt svart,det blir for hardt.ååhh dette er vanskelig!hvordan vet man at gulvet blir pent hos OSS,vanskelig å se for seg utifra små katalogbilder! Trnk om Hmm... På gulvspesialisten.no får du gratis vareprøve
*Bumblebee* Skrevet 7. februar 2012 Forfatter #7 Skrevet 7. februar 2012 Takk for tipsene:-) har dere noen formening om parkett vs.laminat?snakket med de på byggern idag,og de var visst veldig for laminaten. eg trodde det var hardt/kaldt osv,men de sa laminat ikke er som før.visstnok blitt mye bedre..??
Gjest Badabing Skrevet 7. februar 2012 #8 Skrevet 7. februar 2012 Hvis jeg skulle valgt på nytt nå, ville jeg valgt bambus. Ekstremt slitesterkt. Selv liker jeg både de helt lyse gulvene, men også de mørke. Ikke så veldig glad i eik. Selv har vi enstavs valnøtt fra Kahrs.
Trigger Skrevet 8. februar 2012 #9 Skrevet 8. februar 2012 (endret) Takk for tipsene:-) har dere noen formening om parkett vs.laminat?snakket med de på byggern idag,og de var visst veldig for laminaten. eg trodde det var hardt/kaldt osv,men de sa laminat ikke er som før.visstnok blitt mye bedre..?? Laminat er kaldere og hardere.. Parkett har lettere for å få merker.. Så, har du barn eller hund så kan det fort bli masse merker i parketten. Jeg hadde uansett gått for parkett, da den er mykere og varmere. Derimot hadde jeg ikke gått for lakket parkett, men oljet. Da er det lettere å få fikset på eventuelle merker som skulle komme. Endret 18. februar 2012 av Trigger
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå