Pusekatt Skrevet 5. januar 2004 #1 Skrevet 5. januar 2004 Jeg har SÅÅÅÅ lyst til å pusse opp huset vi bor i, som er ganske gammelt, og en del slitt en del steder. Vil gjerne ha tips til hva man kan gjøre/hva man kan/bør begynne å pusse opp, som helst ikke koster allverden. Altså; spare-oppussingstips mottas med takk! Ting som trengs/ønskes utbedret: -male huset utvendig -bytte vinduer (mange punkterte vinduer/vinduer som lekker) -totalpusse opp bad (nye fliser, ny tapet, nye baderomsmøbler, nytt dusjkabinett, evt badekar) -totalpusse opp kjøkken (ny kjøkkeninnredning, nytt elektrisk anlegg, nytt avløps- og vannanlegg, nytt gulv, ny tapet/veggplater) -bedre/penere/mer fornuftige oppbevaringsløsninger i stuene (vitrineskap, hyller som passer til møblene ellers) -ny spisestue (bord+stoler) -ny stereobenk -ny tapet på soverommet -walk-in-garderobe på soverommet Bad og kjøkken må vi nok vente litt med foreløpig, tror jeg, fordi det koster fryktelig mye. Men andre ting kan være mer aktuelt å ta først.Noen som har erfaring med å gjøre slikt oppussingsarbeid selv? Selv har jeg ikke peiling på oppussing, er det noen som har gode tips til meg?
Gjest Lea Skrevet 5. januar 2004 #2 Skrevet 5. januar 2004 Maling koster jo nesten det samme over alt, men Norrøn på Bryn eller Maling 1000 ligger litt under i pris. Jeg tror at jeg ville begynt med å bytte vinduene. Det er ganske dyr post på budsjettet desverre. Men om det er standard-størrelser på vinduene, så kan du prøve å gå til en leverandør som holder til nesten midt i StorO-krysset. Husker ikke hva de heter. Der har de ofte vinduer på lager som er feillevert, har skjønnhetsfeil o.l. Ellers har jeg bare EN ting å si: IKEA. Kjøkkeninnredning, muligens baderomsinnredning og møbler. Hent inn tilbud fra flere rørleggere/flisleggere/elektrikere. Snakk med folk dere kjenner. Om de ikke kan gjøre jobben, så kan de kanskje skaffe dere litt rabatt på materialer.
Pusekatt Skrevet 5. januar 2004 Forfatter #4 Skrevet 5. januar 2004 Takk for gode tips! Skal sette meg ned med IKEA-katalogen nå 8)
Gjest gjesta Skrevet 6. januar 2004 #5 Skrevet 6. januar 2004 Har vært der du er nå, Pusekatt! Har pusset opp rekkehuset vårt og landstedet vår omfattende, spesielt på landet var det (er det...) mye å gjøre. Dersom du ikke har drevet med oppussing tror jeg at du først og fremst bør få fagfolk til å se på ting som vinduer, kledning osv... (men det har du kanskje gjort allerede) Når det gjelder den oppussingen som dere kan/skal gjøre selv vil jeg absolutt anbefale deg å ta rom for rom. Gjør et rom helt ferdig før dere begynner på noe nytt. Da kan du "mase" litt her inne - her er masse jenter som elsker spørsmål som ; "hva skal jeg gjøre med stuen" eller "hvodan pusse opp det eksisterende kjøkken for en billig peng" Som sagt; been there - done that Bare spør underveis :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå