Gå til innhold

Oppussing - hjelp!

Pusekatt

Anbefalte innlegg

Jeg har SÅÅÅÅ lyst til å pusse opp huset vi bor i, som er ganske gammelt, og en del slitt en del steder. Vil gjerne ha tips til hva man kan gjøre/hva man kan/bør begynne å pusse opp, som helst ikke koster allverden. Altså; spare-oppussingstips mottas med takk!

Ting som trengs/ønskes utbedret:

-male huset utvendig

-bytte vinduer (mange punkterte vinduer/vinduer som lekker)

-totalpusse opp bad (nye fliser, ny tapet, nye baderomsmøbler, nytt dusjkabinett, evt badekar)

-totalpusse opp kjøkken (ny kjøkkeninnredning, nytt elektrisk anlegg, nytt avløps- og vannanlegg, nytt gulv, ny tapet/veggplater)

-bedre/penere/mer fornuftige oppbevaringsløsninger i stuene (vitrineskap, hyller som passer til møblene ellers)

-ny spisestue (bord+stoler)

-ny stereobenk

-ny tapet på soverommet

-walk-in-garderobe på soverommet

Bad og kjøkken må vi nok vente litt med foreløpig, tror jeg, fordi det koster fryktelig mye. Men andre ting kan være mer aktuelt å ta først.Noen som har erfaring med å gjøre slikt oppussingsarbeid selv?

Selv har jeg ikke peiling på oppussing, er det noen som har gode tips til meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Maling koster jo nesten det samme over alt, men Norrøn på Bryn eller Maling 1000 ligger litt under i pris.

Jeg tror at jeg ville begynt med å bytte vinduene. Det er ganske dyr post på budsjettet desverre. Men om det er standard-størrelser på vinduene, så kan du prøve å gå til en leverandør som holder til nesten midt i StorO-krysset. Husker ikke hva de heter. Der har de ofte vinduer på lager som er feillevert, har skjønnhetsfeil o.l.

Ellers har jeg bare EN ting å si: IKEA.

Kjøkkeninnredning, muligens baderomsinnredning og møbler.

Hent inn tilbud fra flere rørleggere/flisleggere/elektrikere.

Snakk med folk dere kjenner. Om de ikke kan gjøre jobben, så kan de kanskje skaffe dere litt rabatt på materialer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Har vært der du er nå, Pusekatt!

Har pusset opp rekkehuset vårt og landstedet vår omfattende, spesielt på landet var det (er det...) mye å gjøre.

Dersom du ikke har drevet med oppussing tror jeg at du først og fremst bør få fagfolk til å se på ting som vinduer, kledning osv... (men det har du kanskje gjort allerede)

Når det gjelder den oppussingen som dere kan/skal gjøre selv vil jeg absolutt anbefale deg å ta rom for rom. Gjør et rom helt ferdig før dere begynner på noe nytt.

Da kan du "mase" litt her inne - her er masse jenter som elsker spørsmål som ; "hva skal jeg gjøre med stuen" eller "hvodan pusse opp det eksisterende kjøkken for en billig peng"

Som sagt; been there - done that :Nikke: Bare spør underveis :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...