Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi ønsker å selge leiligheten vi eier, og kjøpe en ny bolig i et annet område. Problemet vårt er at vi ikke vet hvor det skal være. Enten skal vi flytte til en annen by, eller så skal vi bli i den vi er men i et annet område av byen.

Det er for lang avstand til å pendle greit, spesielt med tanke på at vi ikke har godt betalte jobber.

Jeg leser mye om boligprisboble i Norge, og er redd for å vente for lenge med å flytte. Leiligheten vi eier nå har vi ganske høyt lån på ift forventet salgspris i dag (har hatt megler her), og vi vet at vi ikke vil sitte igjen med stort etter at megler er betalt.

Vi har i dag klarsignal fra banken på nytt lån, og vet at vi vil få en bedre bolig innenfor budsjettet vårt. Problemet er at vi ikke kan kjøpe før vi har solgt her, og vi kan ikke selge før vi vet hvilken by vi blir i.

Jeg vet at vi må ta den avgjørelsen selv, og det er ikke det jeg trenger innspill på heller. Det jeg trenger litt andre meninger om, er om det er trygt å vente 6-12 mnd? Da tenker jeg i hovedsak på boligmarkedet, vi er avhengige av å selge denne leiligheten til prisen vi får i dag. Vi kan ikke gå ned på salgspris uten problemer.

Er det noen kloke hoder her som kan mene litt om boligmarkedet for meg? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...