Gå til innhold

Sende hund med fly

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette var lov en gang i tiden iallefall, men det har vært litt opp og ned med dette da det ikke var alle som stod på flyplassen å hentet hunden når den kom med flyet...

Er det lov nå å sende en hund alene på en kort flytur, hvor jeg står klar å venter på flyplassen når flyet kommer? Min bror gjorde dette da de kjøpte sin hund, hvor oppdretter ordnet med godkjent flybur og leverte hunden på Gardemoen, og min bror stod klar på den andre flyplassen for å ta mot.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er jo flere som sender hund med fly når de selger valper og slikt, så regner med det er lov?

Skrevet

Ja det går bra, hvertfall innlands, men må bookes over telefon.

Gjest Survival
Skrevet

Ja det går fortsatt an. Jeg skjønner ikke hvorfor du ikke ønsker å hente valpen selv med fly, men. Du må ringe flyselskapet og avtale med dem at hund skal på flyet. Hunden må være under 8 kg tror jeg (?) og den må ligge i et bur som er godkjent for flyturer.

• Liker 2
Skrevet

Ja det går fortsatt an. Jeg skjønner ikke hvorfor du ikke ønsker å hente valpen selv med fly, men. Du må ringe flyselskapet og avtale med dem at hund skal på flyet. Hunden må være under 8 kg tror jeg (?) og den må ligge i et bur som er godkjent for flyturer.

Hvis hund + bur er under 8kg tilsammen kan den fly med eier i kabinen. Er hund + bur tyngre må de i lasterommet.

Men uansett størrelse på denne, må den nok i lasterommet dersom den reiser alene.

Gjest Survival
Skrevet

Hvis hund + bur er under 8kg tilsammen kan den fly med eier i kabinen. Er hund + bur tyngre må de i lasterommet.

Men uansett størrelse på denne, må den nok i lasterommet dersom den reiser alene.

Sånn var det ja! Stemmer.

Skrevet

Jeg har flyskrekk.

Men nå ser det ut til at alt er i boks, hun må nok ned i lasterommet da hun er over 8kg, men er heldigvis en kort tur. :)

En venninne av oss skal reise strekningen, og hun kunne ta henne med på billetten uten problem. Det gjør jo alt litt enklere. :)

TS.

• Liker 1
Skrevet

Vil absolutt anbefale deg å besøke oppdretteren selv. Det er kjempeviktig å se hvordan valpen har hatt det. Det finnes MANGE useriøse oppdrettere der ute og de er flinke til å lure folk. Og da mener jeg ikke bare skrekkeksemplene, men det kan være småting som at valpene har bodd i hundegård, er dårlig sosialiserte eller at foreldrene er syke. Synes også det er skremmende at oppdretteren vil sende bort en valp til en kjøper han/hun ikke har møtt :fy_fy:

MEN nå vet jeg jo ikke nok om din situasjon til å dømme dette forholdet. Kanskje venninnen din skal hente valpen hos oppdretteren? Tenkte bare å advare i tilfelle andre også leser dette. Lykke til! :)

• Liker 2
Skrevet

Hehe... Vel,

Hun er fra en meget seriøs kennel, som vi har god kjennskap til på forhånd og vurdert hund fra i flere år. Det er heller ikke snakk om en valp, eller at oppdretter aldri har møtt oss. Men takk ;)

Hadde jeg ikke kjennskap til oppdretter, og eier så hadde vi nok gått for en annen hund. Har alltid møtt oppdretter og valpen det gjelder før vi har gjort noen bestemmelser, og jeg anbefaler alle å gjøre det samme.

Nå sitter jeg bare å teller timer! :fnise:

TS

Gjest Survival
Skrevet

Lykke til med den nye valpen! :) Håper det nye familiemedlemmet finner seg godt til rette hos dere. Tiden med valp er til tider tøff og vanskelig, men også helt fantastisk koselig og gøy.

Skrevet

Bare et lite spørsmål om jeg får lov...

Hvor mye koster det å sende hund med fly?

Skrevet

Sulosi: Jeg betalte 350,- for strekningen Oslo-Tromsø i fjor.

Skrevet

Det er lov å sende katter/hunder(æsj slanger) innland/utland.

I det siste har vi fått mange hunder ifra Romania.

Skrevet

Betalte 240,- for det. Så det var jo ikke dyrt. :)

Skrevet

Takk for svar ang pris. Det var jo ikke avskrekkende. Jeg er på leting etter hund og vil gjerne overta valpen i mai/juni for da har jeg to mnd helt fri. Jeg er selvsagt skeptisk til å sende en valp alene med fly men nå vet jeg iallefall at om kennelen er bra, det er rette rasen og alt annet er på plass så er det en mulighet dersom det ikke finnes like gode kenneler her jeg bor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...