Gå til innhold

barn med astma

mima

Anbefalte innlegg

Jeg har et barn på 4 år som hostet og også ble litt tett i nesten 2 måneder. Etter å ha vært hos legen sa han at vi skulle vente og se og fikk hostesaft. Så var h.n hos legen en gang til og vi fikk medisin for den lungebetennelsen som har vært så mye nå. H.n ble bedre men etter en uke begynte h.n og surkle,hoste og ble tett igjen. Var hos legen og han sa det måtte være astma. Vi har hatt flere som har hatt astma i familien. Fikk astmamedisiner og h.n har begynt på de men er usikker på om h.n får i seg nok medisin.

Noen som vet hvor lang tid det tar før det virker? (den forebyggende medisinen)H.n har tatt den i 3 dager men er fremdeles litt tett og tar den andre som skal virke fort i tillegg. Men den virker ikke med en gang synes jeg. Og om h.n ikke er tett så hoster h.n alltid litt av og til. Noen som har noen erfaringer? Eller opplevd at det ikke var astma likevel? Vil ikke sende h.n i barnehagen om h.n fremdeles er litt surklete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har dere vært hos spesialist eller hos fastlegen? Dere bør være hos spesialist.

Mitt astmabarn får en tørrhoste og blir tett uten medisiner, når han blir forkjølet så kommer slimet.

Det tar tid før den forebyggende medisinen virker, ihvertfall når man har hoste fra før av, både tørrhoste (som skal bli til slimhoste også gå bort) og slimhosten. Mange trenger høyere medisinering enn det man først tror, dette kan en spesialist hjelpe dere med.

Anfallmedisin (hurtigvirkende) skal virke på ca 15 min. Om man er veldig tett så vil det ikke virke så godt for det kommer ikke langt nok ned i lungene.

Drikke (ikke melk) er viktig for å løse opp slimet. Bevegelse er også viktig og ligge med overkroppen hevet i sengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...