Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå på lørdag skal jeg på fest. Problemet er at etter noen timer er somregel all sminken min helt borte. Jeg er heller ikke edru nokk til å gidde og gå å låse meg inn for å påføre mer. Det er først når jeg kommer hjem og har begynt å bli edru jeg bryr meg. Jeg er ikke pen uten sminke. Enkelt og greit, og på fest vil man selvfølgelig se best mulig ut. Er det noen som har noe tips om hvordan den kan vare lenger?:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror du kan bruke primer under sminken. Det skal få sminken til å sitte bedre.

Skrevet

De gangene jeg går ut og vil at sminken skal holde gjennom en hel kveld, bruker jeg primer på øynene. Når jeg har tatt på all sminken, øyner og ansikt, avslutter jeg med en setting spray - jeg bruker urban decay all nighter long lasting makeup setting spray og den er helt fantastisk. Den gjør at sminken holde seg helt fin frem til jeg velger å ta den av. Vet ikke helt hvor du kan få tak i det på så kort tid, men er verdt å lete etter. Primer fungerer også veldig bra på ansiktet, gitt at du finner en som passer for huden din. Nå er det ganske mange merker som fører primere, både gosh, L'oreal og maybelline har noen inne og kan være verdt å sjekke.

Skrevet

Jeg syns at når jeg har fuktighetskrem og foundation på så sitter sminken mye bedre, spesielt rouge og øynskygge. Jeg pleier å ha litt ekstra sminke en vanlig også, jeg opplever ofte at sminken nesten er borte når jeg kommer til festen!

Gjest "gjest"
Skrevet

Du må ha øyeskyggebase under skyggene.

Skrevet

Du må ha øyeskyggebase under skyggene.

"Må" var det riktige ordet. :)

Det gjør virkelig underverker. Urban Decay Primer Potion er veldig, veldig god. Øyeskygger sitter som støpt.

Gjest NozMonster
Skrevet

hvilkene merker bruker du på sminken din da ts?

for på de fleste så virker det som at billig sminke forsvinner etter kort kort tid, og at med dyr sminke, så varer det hele dagen og ut kvelden. du får nok det du betaler for.

Skrevet

Kjøp MAC pro longwear foundation, sitter hvertfall på til søndags morgen for meg :fnise:

Skrevet

Man kan bruke hårspray som settingspray også ;)

Skrevet

for på de fleste så virker det som at billig sminke forsvinner etter kort kort tid, og at med dyr sminke, så varer det hele dagen og ut kvelden. du får nok det du betaler for.

Jeg bruker fuktighetskrem fra garnier, primer fra sephora og foundation fra max factor. Det er billige merker, men det bruker og holde utrolig godt alle andre dager. Jeg bruker en vannfast mascara fra loreal som også pleier og vare lenge ellers. Så bruker jeg en lebestift fra mac, den blir borte utrolig fort så den pleier jeg å ha med meg. Jeg bruker ikke altid så mye øysenskygge, bruker somregel bare å ha på litt eyeliner og kanskje litt mer mascara, men når jeg bruker det så bruker jeg et sett fra isa dora.

Skrevet

Det har jeg gjort en test på. Har brukt øyeskygger fra H&M med primer under, og holdbarheten var akkurat lik.

Om den er like god i konsistensen, like lett å blende ut, om fargen kommer godt nok fram osv. er en helt annen sak.

Skrevet

Det har kommet mange gode tips allerede, en god base under øyenskygge er viktig hvis sminken skal holde. Jeg har også merket at det har mye og si for hvilke børster man påfører sminken med. Sminken min sitter der den skal og holder mye lengre hvis jeg bruker kvalitetsbørster. Jeg kan anbefale Sigma og Mac på det varmeste, førstnevnte er ikke dyre! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...